COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Γιατί η κυβέρνηση βάζει στον «πάγο» την απόφαση για τις κορβέτες; ‘Φρένο’ στα εξοπλιστικά τη στιγμή που επείγει η περαιτέρω ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού και ο Ερντογάν απειλεί πως «θα έρθει ξαφνικά κάποια νύχτα»!

Την αναβολή της απόφασης για το νέο πρόγραμμα των κορβετών για τις αρχές του 2023, αποφάσισε σήμερα το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ) υπό την προεδρία του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Φαίνεται πως παρά τις μεγαλοστομίες και τις εξαγγελίες, στην Κυβέρνηση δεν «καίγονται» για την περαιτέρω ενίσχυση του Στόλου, σε μια περίοδο όπου η Τουρκία κλιμακώνει συνεχώς τις προκλήσεις της και εντείνει τις απειλές της.

Σύμφωνα με το navalnews.com η ελληνική κυβέρνηση θα επιλέξει τον προτιμώμενο πλειοδότη για το πρόγραμμα κορβέτας του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), μεταξύ των:

FCX30 της ιταλικής Fincantieri (παραλλαγή κλάσης Doha/Al Zubarah του Κατάρ) και
Gowind της γαλλικής Naval Group (παραλλαγή κλάσης El Fateh της Αιγύπτου).

Gowind

Και οι δύο κατασκευαστές έχουν υποβάλει τις τελικές προσφορές τους.

Το πρόγραμμα κορβέτας ακολουθεί το πρόγραμμα φρεγάτας του ΠΝ, όπου η Naval Group επιλέχθηκε από πέντε άλλες ανταγωνιστικές προσφορές (Arrowhead 140 της Babcok, F110 της Navantia, FREMM IT της Fincantieri, MEKO A-200 της TKMS, MMSC11’HF25 της Lockheed Martin και MMSC11HF25 της Lockheed Martin), για να εφοδιάσει την Ελλάδα με νέες φρεγάτες.

Το πρόγραμμα κορβέτας προορίζεται να παράσχει στην Ελλάδα στόλο τριών συν ένα πλοίων, με μέσο κόστος παραγωγής περίπου 400 εκατ. ευρώ ανά πλοίο, ως μέρος του δεύτερου μεγάλου ναυτικού προγράμματος που υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει επίσης την αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών κατηγορίας Hydra (MEKO 200HN).

Όπως γράφει το navalnews, η ελληνική κυβέρνηση απαιτεί τα 3 πλοία να κατασκευαστούν τοπικά με μεταφορά τεχνολογίας, προκειμένου να αναζωογονηθεί η ναυτική βιομηχανία της χώρας.

Τόσο η Fincantieri όσο και η Naval Group έχουν υπογράψει μια σειρά μνημονίων συνεννόησης (MoU) με μια επιλογή Ελλήνων πιθανών νέων προμηθευτών.

Η Naval Group δημοσίευσε ένα δελτίο τύπου που υπόσχεται ένα σχέδιο συμμετοχής της ελληνικής βιομηχανίας με το 30% της αξίας του προγράμματος στην Ελλάδα και εκατοντάδες θέσεις εργασίας τα επόμενα 40 χρόνια.

Η πρώτη κορβέτα θα κατασκευαστεί στη Λοριάν και θα παραδοθεί σε 3 χρόνια μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης, ενώ οι υπόλοιπες τρεις στα Ελληνικά Ναυπηγεία στον Σκαραμαγκά, με ρυθμό ένα Gowind κάθε 12 μήνες.

Επιπλέον, οι Γάλλοι υποστηρίζουν ότι θα παράσχουν στην Ελλάδα τις καλύτερες δυνατότητες στο συντομότερο χρονικό διάστημα με βελτιστοποιημένο κόστος και το υψηλότερο επίπεδο κοινών γνωρισμάτων με τις φρεγάτες FDI HN.

Προσφέρουν επίσης μια πολύ ελκυστική πρόταση χρηματοδότησης που βασίζεται σε μακροπρόθεσμες διαφορετικές πληρωμές.

Η Fincantieri δημοσίευσε επίσης δελτίο τύπου αναφέροντας την υπογραφή επίσημης συμφωνίας με τον Όμιλο ONEX Shipyards & Technologies για τη δημιουργία μιας γραμμής κατασκευής κορβέτας και της βάσης υποστήριξης του κύκλου ζωής τους, που θα βρίσκεται στα Ναυπηγεία Onex Naval και Maritime στην Ελευσίνα.

FCX30

Η συμφωνία προβλέπει τους όρους συνεργασίας για την κατασκευή 2+1 κορβετών στα Ναυπηγεία Onex Elefsis μαζί με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, βελτιώσεις, τεχνογνωσία και μεταφορά τεχνολογίας, εξοπλισμού, που υπολογίζονται περίπου στα 80 εκατ. ευρώ.

Αναμένουν τη δημιουργία 2.500 άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας στη ναυπηγική βιομηχανία της Ελλάδας.

Και οι δύο υποψήφιοι σύμφωνα με το navalnews, προσφέρουν αποδεδειγμένα σχέδια που ενσωματώνουν πλήρεις δυνατότητες μάχης πολλαπλών αποστολών, συμπεριλαμβανομένων αποστολών αντιαεροπορικού πολέμου (AAW), αντι-επιφανειακού πολέμου (ASuW), ανθυποβρυχιακού πολέμου (ASW) και δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων (SOF).

Για τους σκοπούς αυτούς και τα δύο πλοία είναι εξοπλισμένα με πλήθος αισθητήρων τεχνολογίας αιχμής και όπλα της γαλλικής και ιταλικής αμυντικής βιομηχανίας αντίστοιχα, ικανά να υποστηρίξουν όλο το φάσμα των σύγχρονων ναυτικών επιχειρήσεων.

Back to top button