Με μια ιστορικής σημασίας τελετή και ιδιαίτερο συμβολισμό, ολοκληρώθηκε σήμερα στο Κέντρο Εκπαίδευσης Υλικού Πολέμου (ΚΕΥΠ) στη Λαμία η ορκωμοσία των Νεοσύλλεκτων Οπλιτών της 2026 Β΄ ΕΣΣΟ, σηματοδοτώντας μια νέα σελίδα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς για πρώτη φορά συμμετείχαν και ορκίστηκαν γυναίκες εθελόντριες που επέλεξαν να υπηρετήσουν στον Ελληνικό Στρατό για διάστημα 12 μηνών.
Λαμία: Ιστορική μέρα για τον Ελληνικό Στρατό – Σε πανηγυρικό κλίμα ορκίστηκαν οι πρώτες γυναίκες εθελόντριες
Οι πρώτες γυναίκες εθελόντριες πέρασαν τις πύλες του Κέντρο Εκπαίδευσης Υλικού Πολέμου (ΚΕΥΠ) στις 4 Ιουνίου, ξεκινώντας το πρώτο στάδιο της βασικής τους εκπαίδευσης, διάρκειας 10 εβδομάδων. Η εθελοντική στράτευση απευθύνεται σε γυναίκες ηλικίας 20 έως 26 ετών, οι οποίες επιλέγουν να εκπληρώσουν 12μηνη θητεία, εντασσόμενες ισότιμα στη διαδικασία στρατιωτικής εκπαίδευσης.
Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης μαχητή, οι νεοσύλλεκτες θα μεταβούν στα Ειδικά Κέντρα Εκπαιδεύσεως, όπου θα παρακολουθήσουν το δεύτερο στάδιο της εκπαίδευσής τους, διάρκειας τεσσάρων εβδομάδων, εστιάζοντας στην εξειδίκευση ανά στρατιωτική ειδικότητα και στην απόκτηση των απαραίτητων επιχειρησιακών δεξιοτήτων του σύγχρονου μαχητή.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Θανάσης Δαβάκης, ο οποίος, στον χαιρετισμό του, υπογράμμισε τον ιστορικό χαρακτήρα της ημέρας και τη σημασία της πρώτης συμμετοχής γυναικών στην εθελοντική στρατιωτική θητεία.
«Η σημερινή ημέρα φέρει έναν βαθύ, ιστορικό συμβολισμό. Για πρώτη φορά, Ελληνίδες, επιλέγοντας εθελοντικά τον δρόμο της στρατιωτικής θητείας, στέκονται δίπλα στους άνδρες συναδέλφους τους, δίνοντας τον ίδιο ιερό όρκο πίστης στην Πατρίδα».
Λαμία: Ιστορική μέρα για τον Ελληνικό Στρατό – Σε πανηγυρικό κλίμα ορκίστηκαν οι πρώτες γυναίκες εθελόντριες
Και συνέχισε, αναφερόμενος στην πορεία της εκπαίδευσης και στο επόμενο στάδιο:
«Εδώ, στο ιστορικό Στρατόπεδο ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΣΑΚΑΛΟΥ στη Λαμία, ολοκλήρωσαν με επιτυχία το πρώτο βήμα. Από σήμερα, περνούν στο επόμενο στάδιο της εκπαίδευσής τους, όπου τις επόμενες εβδομάδες θα αποκτήσουν όλες τις δεξιότητες του σύγχρονου μαχητή».
Κλείνοντας τον χαιρετισμό του, απηύθυνε θερμά συγχαρητήρια προς τους νεοσύλλεκτους:
«Σας συγχαίρω όλες και όλους για την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου, σας καλωσορίζω στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων και εύχομαι καλή δύναμη, υγεία και κάθε επιτυχία στη συνέχεια της θητείας σας», κατέληξε ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα