COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Μαύρο πέπλο» μυστηρίου πάνω από το έγκλημα των Τεμπών και τις 57 ψυχές που χάθηκαν: Μετά τη σύγκρουση εξαϋλώθηκε ολόκληρο βαγόνι με κοντέινερ της ισραηλινής εταιρίας ZIM στο μοιραίο τρένο! – Τα «περίεργα» χημικά εγκαύματα των πυροσβεστών και η παρουσία της… Αεροπορίας

Το ένα βαγόνι τις εμπορικής αμαξοστοιχίας, όπως αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «κυριακάτικη δημοκρατία», φαίνεται ότι έχει εξαϋλωθεί, γι’ αυτό και υπάρχουν μόνο 12 βαγόνια και όχι 13 (συν οι δύο μηχανές, άρα σύνολο 15), όπως αναφέρει επίσημα η Hellenic Train.

Σχεδόν όλα τα διασωθέντα βαγόνια δεν έχουν διακριτικά εταιριών. Το μοναδικό που είναι σε όλα τα πλάνα από το σημείο της καταστροφής και φέρει όνομα εταιρίας, είναι αυτό της ZIM. Από φωτογραφίες φαίνεται ότι υπάρχει και δεύτερο βαγόνι της στα διασωθέντα. Πρόκειται για την ισραηλινών συμφερόντων Zim Integrated Shipping Services Ltd, μια μεγάλη διεθνή ναυτιλιακή εταιρία εμπορευμάτων στο top 20 των παγκόσμιων μεταφορέων.

Τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας βρίσκονται στη Χάιφα του Ισραήλ. Ιδρύθηκε το 1945. Κατά τη διάρκεια του παλαιστινιακού πολέμου 1947-1949 η εταιρία ήταν η μοναδική με θαλάσσια σύνδεση με το κράτος του Ισραήλ, παρέχοντας τρόφιμα, φορτία και στρατιωτικό εξοπλισμό.

Η ΖΙΜ εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης από το 2021 και το 2018 είχε ετήσιο κύκλο εργασιών 3,2 δισ. δολάρια. Το 2004 η Israel Corporation (η οποία ελέγχεται από τον όμιλο Ofer Brothers) αγόρασε το 49% των μετοχών της ZIM που κατείχε η ισραηλινή κυβέρνηση και έγινε ο μοναδικός ιδιοκτήτης της εταιρίας. Το νέο επίσημο όνομα μετά την ιδιωτικοποίηση έγινε ZIM Integrated Shipping Services.

Η ΖΙΜ προσφέρει υπηρεσίες πάσης φύσεως μεταφορών στα περισσότερα μέρη του κόσμου, έχοντας παράρτημα ακόμα και στην εμπόλεμη Ουκρανία. Στον ιστότοπο της εταιρίας αναφέρονται και υπηρεσίες μεταφοράς στρατιωτικού φορτίου, επικίνδυνων φορτίων, εύφλεκτων φορτίων, τοξικού φορτίου, κ.λπ.: «Επικίνδυνο φορτίο: Είτε προορίζονται για στρατιωτικούς, ιατρικούς ή κατασκευαστικούς σκοπούς, ο πιο σημαντικός παράγοντας στην αποστολή επικίνδυνου φορτίου είναι η απόλυτη ηρεμία σας. Η ZIM είναι ο Νο1 προορισμός για πελάτες που στέλνουν επικίνδυνα υλικά κάθε είδους, ακριβώς επειδή προσφέρουμε την ασυναγώνιστη προσωπική υποστήριξη και τις επαγγελματικές υπηρεσίες που χρειάζεστε, αφαιρώντας το βάρος από τους ώμους σας». Και συμπληρώνει: «Η εκτεταμένη εμπειρία και η τεχνογνωσία της ZIM είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεστε για να σας καθοδηγήσει στη σύνθετη διαδικασία αποστολής των πάντων, από εκρηκτικά έως βιολογικά επικίνδυνα υλικά».

Η «Jerusalem Post» έγραφε στις 10/10/23 ότι «η ZIM θα αφιερώσει πλοία για τις εθνικές ανάγκες του Ισραήλ. Η ZIM Integrated Shipping Services ανακοίνωσε ότι έχει προσφέρει στο Ισραήλ όλα της τα πλοία και τις υποδομές, δεσμευόμενη να εξυπηρετεί τις ανάγκες του Ισραήλ». Ο Ελι Γκλίκμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ZIM, προέτρεψε τους υπαλλήλους της εταιρίας «να υποστηρίξουν τους κατοίκους του νότου και τις Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF), ακολουθώντας τις οδηγίες της Διοίκησης Εσωτερικού Μετώπου για την ασφάλειά τους».

Στις 17 Ιανουαρίου 2024 έγινε έκρηξη μηχανισμού που αποτελούνταν από γκαζάκια στην είσοδο κτιρίου όπου στεγάζονται τα γραφεία της ΖΙΜ στον Πειραιά, μια είδηση που δεν πήρε ιδιαίτερη έκταση. Εκτός από τη ZΙΜ Integrated Shipping, στο κτίριο γραφείων στεγάζεται και ελληνικό υποκατάστημα άλλης εταιρίας (Diaplous Group). Οι άγνωστοι πέταξαν τρικάκια στα γραφεία σχετικά με τον πόλεμο στη Λωρίδα της Γάζας, αναφέροντας «Λευτεριά στην Παλαιστίνη».

Είχε προηγηθεί στις 20 Δεκεμβρίου συνέλευση αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση με κάλεσμα αποκλεισμού της ZIM στον Πειραιά και σύνθημα «μπλοκάρετε τα logistics του πολέμου». Στο μήνυμα του καλέσματος αναφερόταν: «Η ZIM έχει διαδραματίσει αναπόσπαστο και συνεχή ρόλο στην ανάπτυξη της φασιστικής κατοχής της Παλαιστίνης και της επακόλουθης ισραηλινής πολεμικής μηχανής. Μερικές από τις πρώτες αποστολές της ZIM συνεπάγονταν τη διευκόλυνση της παράνομης μεταφοράς εκατοντάδων χιλιάδων εποίκων στο νεοϊδρυθέν αποικιακό κράτος».

Η αναφορά στη ΖΙΜ σήμερα γίνεται επειδή τα βαγόνια της αποτελούν και τα μόνα με διακριτικά εταιρίας στην εμπορική αμαξοστοιχία, όπως κι επειδή είναι μια μεγάλη εταιρία παγκοσμίως. Ασφαλώς και δεν υπάρχει κάποια υπόνοια για την αξιοπιστία της εταιρίας, όπως και για τα κοντέινέρ της στο δυστύχημα των Τεμπών. Αλλωστε, το ζήτημα της συνολικής διερεύνησης αποτελεί αποκλειστική αποστολή των ανακριτικών Αρχών.

 

Τα χημικά εγκαύματα των πυροσβεστών και η παρουσία της… Αεροπορίας

Απόδειξη της χημικής έκρηξης, που ασφαλώς δεν μπορεί να οφείλεται στα έλαια σιλικόνης, όπως επιχειρεί να πείσει το πόρισμα της Πυροσβεστικής, είναι τα νέα συγκλονιστικά ντοκουμέντα που αποκαλύπτει σήμερα η «κυριακάτικη δημοκρατία».

Στις ιατρικές γνωματεύσεις που παραδόθηκαν από την Πυροσβεστική στους ανακριτές και από τις οποίες αυτονόητα έχουν αφαιρεθεί από την εφημερίδα τα ονόματα, υπάρχουν βαριά εγκαύματα πυροσβεστών πάνω από τις στολές τους, οι οποίες παρέμειναν άθικτες (!) κι ενώ βρίσκονταν μακριά από τις εστίες φωτιάς.

Σε ιατρική γνωμάτευση από το Θριάσιο αναφέρεται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να προκληθεί μόνο από χημικές ουσίες, πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες, ενώσεις όπως το υδροχλώριο, το υδροκυάνιο, κ.ά. Συμπεραίνει ότι πρόκειται για χημικές ουσίες.

Ακόμα ένα στοιχείο που προκαλεί ερωτήματα περιλαμβάνεται στο εξώδικο Αγοραστού. Εκεί αναφέρεται ότι στις συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας έδιναν παρουσία όχι μόνο ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς, αλλά και ο αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας.

Η επίκληση του πρωτοκόλλου διερεύνησης σιδηροδρομικών και αεροπορικών δυστυχημάτων θα μπορούσε να ευσταθεί για να δικαιολογήσει αυτές τις παρουσίες, αλλά μόνο αν είχε ακολουθηθεί όλη η προβλεπόμενη διαδικασία, κάτι που δεν συνέβη για τίποτα απ’ άλλο απ’ όσα προβλέπονται, με συνέπεια την καταστροφή στοιχείων από την κυβέρνηση και την Περιφέρεια.

Για τον Στρατό, εξάλλου, υπήρξαν καταγγελίες ότι δεν μπόρεσε να παράσχει καμία ουσιαστική βοήθεια πέρα από το στήσιμο μερικών σκηνών και ένα βαρύ όχημα (αφού δεν είχε γερανούς), ενώ η παρουσία υψηλόβαθμου της Αεροπορίας είναι δύσκολο να εξηγηθεί.

Back to top button