COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μενίδι: Τι συνέβη με τα δύο τρένα που πήγαν να συγκρουστούν-Παρολίγο τραγωδία όπως στα Τέμπη!

Σήμερα το πρωί η εφημερίδα «Τα Νέα» έβγαλε στο φως της δημοσιότητας ένα απίστευτο περιστατικό όπου δύο τρένα ήρθαν πολύ κοντά στο να συγκρουστούν και να έχουμε νέα Τέμπη.

Αυτό το γεγονός συνέβη παραμονές Χριστουγέννων, όταν δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train βρέθηκαν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές.

Η μία αμαξοστοιχία (1313) εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς ενώ η άλλη αφορούσε το Ασημένιο Βέλος (51), η οποία εκτελούσε το δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Με αφορμή αυτό το γεγονός ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα έδωσε κάποιες διευκρινίσεις για το συγκεκριμένο περιστατικό.

Σύμφωνα με τον Διευθύνων Σύμβουλο του ΟΣΕ δεν πρόκειται για νέα Τέμπη καθώς έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή ενώ και οι ταχύτητες στη περιοχή αυτή δεν είναι μεγάλες.

Συγκεκριμένα ανέφερε «ήταν ένα σοβαρό περιστατικό αναμφισβήτητα, έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή. Δεν μιλάμε για Τέμπη. Καταρχάς, οι ταχύτητες στην περιοχή αυτή, του κόμβου του σιδηροδρομικού κέντρου του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), έγινε με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων ήταν η αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο και η 51 που κατέβαινε ήταν στην τάξη των 70-80 χιλιομέτρων το πολύ. Επιβατικές και οι δύο. Δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα. Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή, ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51 του intercityπου ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο. Ο λόγος για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση, όπως φαίνεται από τα γεγονότα και τις συνομιλίες, στο ερυθρό φωτόσημο, είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει. Εγώ από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω σαν ΟΣΕ, στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα το οποίο το έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ».

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για την πιθανότητα της σύγκρουσης ο κ. Τερεζάκης απάντησε «Όταν υπάρχει παραβίαση ερυθρού σηματοδότη δεν σημαίνει ότι στα επόμενα 20-30 μέτρα είναι το σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μία πιθανή πρόσκρουση των τρένων. Υπάρχει αυτό που λέμε ένα μήκος επικάλυψης, το οποίο δίνει την ασφάλεια για γρήγορη αντίδραση και στους μηχανοδηγούς και στους τηλεδιοικητές, Χωρίς να ξέρω ακριβώς το τι θα πει ο μηχανοδηγός, είμαι σίγουρος σχεδόν, από την εμπειρία που υπάρχει, ότι ο μηχανοδηγός αντελήφθη το κόκκινο, πιθανότατα το αντελήφθη λίγο αργότερα από τον χρόνο που είχε για να φρενάρει και έκανε υπέρβαση του φωτοσήματος».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ όσον αφορά το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα» ότι ο σταθμάρχης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών έσωσε την κατάσταση επειδή «ούρλιαζε», απάντησε ότι «όταν βλέπει ο τηλεδιοικητής ότι τα δύο τρένα συγκλίνουν και το ένα έχει παραβιάσει ερυθρό φωτόσημο, καταλαβαίνετε ότι η ένταση της φωνής δεν είναι συνηθισμένη».

«Το πρώτο που το έσωσε ήταν ότι υπήρχε σηματοδότηση και υπήρχε πλήρης κάλυψη από πλευράς σηματοτεχνικής, δηλαδή ο ένας είχε πράσινο και ο άλλος είχε κόκκινο και το επόμενο βέβαια ήταν η τηλεδιοίκηση που είχε οπτική απεικόνιση. Υπόψη ότι ήταν ένας ο τηλεδιοικητής. Δεν ήταν ούτε δύο σταθμάρχες, ούτε δύο τηλεδιοικητές, ούτε τρεις που το βλέπανε. Ένας, αυτός ο οποίος έκανε τη δουλειά του έτσι όπως έπρεπε και όπως είχε εκπαιδευτεί και μάλιστα να σας πω ότι είναι από την ίδια φουρνιά των εκπαιδευμένων τηλεδιοικητών, που ήταν και ο μοιραίος σταθμάρχης στη Λάρισα»

Για την κατάσταση των σιδηροδρόμων και για το κατά πόσο μπορεί κάποιος να νιώθει ασφαλής μέσα στο τρένο, ο κ. Τερεζάκης τόνισε ότι «μπορεί ο ταξιδιώτης, ο επιβάτης να είναι σίγουρος ότι θα ταξιδέψει σωστά και με ασφάλεια».

Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη υπάρχουν εποχές όπου η συχνότητα των ατυχημάτων είναι αρκετά υψηλή, υπάρχουν όμως και περίοδοι στις οποίες δεν συμβαίνει τίποτα για μεγάλο διάστημα.

«Τα αποτελέσματα τα οποία βλέπουμε από περιστατικά τα οποία συμβαίνουν, τα οποία δεν οδηγούν σε καμία περίπτωση σε περιστατικό ατυχήματος ή δυστυχήματος, αυτό δείχνει ότι το σύστημα έχει αποκτήσει ένα επίπεδο ασφάλειας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα να πούμε ότι τα τρένα αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, με τις παρούσες συνθήκες όπως κυκλοφορούν, έχουν ανεβάσει το επίπεδο ασφάλειάς τους»

Back to top button