ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Γιατί «μένουν» τα αυτοκίνητα στον Κηφισό; -Το λάθος που κάνουν οι οδηγοί

Advertisement

Δεκάδες είναι κάθε μήνα τα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται στον δρόμο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα, γεγονός που οφείλεται κυρίως σε ένα λάθος των οδηγών.

Το απόλυτο χάος επικρατεί καθημερινά κατά τις ώρες αιχμής στον Κηφισό, με τις ουρές των οχημάτων να είναι ατελείωτες και τους οδηγούς να χάνουν πολύτιμο χρόνο πίσω από το τιμόνι.

Τα αίτια που προκαλούν το κυκλοφοριακό έμφραγμα στη λεωφόρο που ενώνει την περιοχή της Κηφισιάς με τον Φαληρικό όρμο έχουν αναλυθεί εκτενώς και μέσα από τη σελίδα του carandmotor.gr και αφορούν -μεταξύ άλλων- στο μεταβαλλόμενο πλάτος του δρόμου και τον αριθμό των λωρίδων κυκλοφορίας, όπως και στον τεράστιo όγκο οχημάτων που καλούνται να συνυπάρξουν στον δρόμο.

Βασικό συστατικό, ωστόσο, του εκρηκτικού «κοκτέιλ» παραγόντων που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία στον Κηφισό αποτελεί και ο μεγάλος αριθμός των οχημάτων που ακινητοποιούνται, θέτοντας τον οδικό άξονα στον «πάγο».

Advertisement

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής, Παναγιώτης Καρυώτης, κατά την ομιλία του στο «1ο Συνέδριο Energy Save» μέσα σε μόνο ένα έτος (από τον Δεκέμβριο του 2021 έως τον Δεκέμβριο του 2022) το σύνολο των συμβάντων ακινητοποίησης οχημάτων στον Κηφισό ανήλθε σε 1.104, με τον μηνιαίο μέσο όρο συμβάντων να φτάνει τα 90.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Περιφέρειας, το 62,5% οφείλονταν σε μηχανικές βλάβες των οχημάτων, κάτι που, όπως είναι κατανοητό, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη μεγάλη ηλικία του στόλου ΙΧ στην Ελλάδα, και φυσικά της αδιαφοριάς μιας μεγάλης μερίδας οδηγών για τη συντήρηση των οχημάτων.

Αντιθέτως, στο σύνολο των ακινητοποιημένων οχημάτων, το ποσοστό εκείνων που ενεπλάκησαν σε τροχαίο ατύχημα ήταν μόλις 37,5%.

Οι δράσεις της Περιφέρειας Αττικής
Η μεγάλη συχνότητα τέλεσης πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, δεν έχει περάσει απαρατήρητη από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, οι οποίες καταβάλουν σημαντικές προσπάθειες για την έγκαιρη απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων από τον δρόμο, ώστε να αποκατασταθεί γρήγορα η κυκλοφορία.

βαν περιφέρειας Αττικής στον Κηφισό
Από τον Απρίλιο του 2020 η Περιφέρεια Αττικής έχει στον στόλο της ειδικά οχήματα (τύπου βαν) που είναι εξοπλισμένα με το κατάλληλο υλικό σήμανσης, όπως κορίνες, βέλη, τόξα. Επίσης, στο πίσω μέρος τους διαθέτουν και ένα μεγάλο αναλαμπόν βέλος -το γνωστό F.L.R.- καθώς και μία μικρή πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων.

Advertisement

Παράλληλα διαθέτουν ειδικό απορροφητικό υλικό για να μπορούν να αντιμετωπίσουν την διαρροή υγρών στο οδόστρωμα που μπορεί να προκαλέσει ατύχημα π.χ λάδια ή πετρέλαιο. Ταυτόχρονα μπορούν να προσφέρουν βοήθεια σε κάποιον οδηγό που έχει ακινητοποιηθεί από λάστιχο και συνεπικουρούν στο έργο της Τροχαίας προκειμένου να μένει ανοιχτή Λωρίδα Άμεσης Ανάγκης.

Χείρα βοηθείας, φυσικά, προσφέρει και η πλατφόρμα οδική βοήθειας της Περιφέρειας που βρίσκεται σε μόνιμη επιφυλακή πάνω στον αυτοκινητόδρομο για να μπορεί να απομακρύνει ακόμη πιο γρήγορα ακινητοποιημένα οχήματα που προκαλούν ανάσχεση της κυκλοφορίας.


Advertisement

Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button