EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε τι διαφέρει από της Αθήνας– Πότε ανοίγει, ο χάρτης με τις στάσεις


Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για το μετρό Θεσσαλονίκης αφού ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ., Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε την Τρίτη (27/8) πως θα δοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό την 30ή Νοεμβρίου 2024.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε τι διαφέρει από της Αθήνας– Πότε ανοίγει, ο χάρτης με τις στάσεις

Χορηγούμενο

Συγκεκριμένα, στην εκδήλωση με τίτλο «Εθνική Στρατηγική για την Περιφερειακή Ανάπτυξη – Παρουσίαση της ψηφιακής πλατφόρμας για τα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης erga.gov.gr» που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: «Σήμερα ο σταθμός της Βενιζέλου είναι ένα μουσείο και ο πιο εντυπωσιακός σταθμός σε μετρό. Είμαστε πλέον παγκόσμιοι ειδικοί απόστασης και επανατοποθέτησης αρχαίων. Το μετρό θα παραδοθεί την 30ή Νοεμβρίου του 2024, το ρολόι δουλεύει αντίστροφα για να βρεθούμε ανήμερα του Αγίου Ανδρέα για μια μεγάλη γιορτή».

Ο χάρτης με τις στάσεις στο μετρό Θεσσαλονίκης

Χορηγούμενο

Η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει γραμμή μήκους 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία. Μάλιστα, αναμένεται και επέκταση προς την Καλαμαριά, η οποία αναμένεται να λειτουργήσει κατά τα τέλη του 2025.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε τι διαφέρει από της Αθήνας– Πότε ανοίγει, ο χάρτης με τις στάσεις

Χορηγούμενο

Το εισιτήριο στο μετρό Θεσσαλονίκης, φυσικά, θα είναι φθηνότερο σε σχέση με εκείνο στο μετρό της Αθήνας αφού θα κοστίζει μόλις 90 λεπτά και θα διαρκεί για 1 ώρα και 10 λεπτά, έναντι 1,20 ευρώ για μιάμιση ώρα που κάνει στην πρωτεύουσα.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε τι διαφέρει από της Αθήνας– Πότε ανοίγει, ο χάρτης με τις στάσεις

Χορηγούμενο

Επισημαίνεται ότι η συχνότητα των δρομολογίων, όταν αρχίσει η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι στα 2,5 λεπτά. Σε μεταγενέστερο στάδιο, όταν τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς την Καλαμαριά, τότε η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι στα 90 δευτερόλεπτα.

Γιατί το μετρό Θεσσαλονίκης θα διαφέρει από της Αθήνας


Πέρα από τους συρμούς χωρίς οδηγό, που αναμένεται να έχει το μετρό Θεσσαλονίκης, το καινοτόμο σύστημα PSD (Platform Screen Doors) θα το κάνει να διαφέρει σε σχέση με το αντίστοιχο δίκτυο μεταφορών της Αθήνας.

Αναλυτικά, το εν λόγω σύστημα περιλαμβάνει γυάλινες πόρτες θα χωρίζουν την αποβάθρα από τους συρμούς, όπως συμβαίνει σε πολλά δίκτυο μετρό ανά τον κόσμο. Ως εκ τούτου, μειώνεται η πιθανότητα να συμβεί κάποιο ατύχημα. Οι πόρτες του συρμού θα συντονίζονται με αυτές του σταθμού, θα ανοίγουν αυτόματα, και έτσι θα επιβιβάζονται οι επιβάτες χωρίς να κινδυνεύουν.

Βέβαια, τονίζεται ότι 18 αυτόματοι συρμοί, με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, και θα διανύουν την απόσταση της βασικής γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης σε 17 λεπτά, εξυπηρετώντας 18.000 επιβάτες την ώρα ανά κατεύθυνση.


Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε τι διαφέρει από της Αθήνας– Πότε ανοίγει, ο χάρτης με τις στάσεις

 






Back to top button