STORIESTOP ΝΕΑ

Νέα “βόμβα” στα χέρια της Κυβέρνησης Μητσοτάκη: Ένοχοι Ασημακοπούλου, Σταυριανουδάκης και ακόμη δύο για τη διαρροή των emails των αποδήμων

Μία από τις πλέον πολυσυζητημένες υποθέσεις που σημάδεψαν την πολιτική επικαιρότητα πριν από τις ευρωεκλογές του 2024 έφτασε στην πρώτη δικαστική της κατάληξη, με το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών να κρίνει ενόχους και τους τέσσερις κατηγορούμενους για τη διαρροή ηλεκτρονικών διευθύνσεων Ελλήνων του εξωτερικού.

Η υπόθεση, που είχε προκαλέσει έντονες πολιτικές αντιδράσεις και σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων των αποδήμων ψηφοφόρων, οδήγησε στην επιβολή ποινών φυλάκισης από οκτώ έως είκοσι μήνες, με το δικαστήριο να αποφασίζει την αναστολή εκτέλεσής τους για διάστημα τριών ετών.

Στο επίκεντρο της απόφασης βρέθηκαν η πρώην ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης. Η πρώτη καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών, ενώ ο δεύτερος σε 18 μήνες, καθώς κρίθηκαν ένοχοι για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και για παράβαση της νομοθεσίας που αφορά την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Ειδικότερα, η Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχη για το αδίκημα της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου, με την πρόεδρο του δικαστηρίου να διατυπώνει μειοψηφούσα άποψη υπέρ της απαλλαγής της. Ωστόσο, όσον αφορά την παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, η ετυμηγορία ήταν ομόφωνη ως προς την ενοχή της.

Αντίστοιχα, ο Μιχάλης Σταυριανουδάκης κρίθηκε κατά πλειοψηφία ένοχος και για τις δύο κατηγορίες που αντιμετώπιζε. Η πρόεδρος του δικαστηρίου εξέφρασε διαφορετική άποψη, θεωρώντας ότι θα έπρεπε να απαλλαγεί τόσο από την κατηγορία της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου όσο και από εκείνη που αφορούσε τα προσωπικά δεδομένα.

Καταδικαστικές ήταν οι αποφάσεις και για τα άλλα δύο πρόσωπα που κάθισαν στο εδώλιο. Ο τότε γραμματέας Αποδήμων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Θεοδωρόπουλος, αθωώθηκε ομόφωνα για την κατηγορία της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου, κρίθηκε όμως κατά πλειοψηφία ένοχος για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, με την πρόεδρο να μειοψηφεί και σε αυτή την περίπτωση υπέρ της αθώωσής του.

Από την άλλη πλευρά, ο Μένιος Κορομηλάς, ο οποίος είχε διατελέσει οργανωτικός γραμματέας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων της Νέας Δημοκρατίας, κρίθηκε ομόφωνα ένοχος για την παραβίαση της νομοθεσίας που διέπει την προστασία προσωπικών δεδομένων και καταδικάστηκε αναλόγως.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η εισαγγελέας της έδρας εισηγήθηκε να αναγνωριστεί σε όλους τους κατηγορούμενους το ελαφρυντικό του σύννομου βίου, απορρίπτοντας ωστόσο το αίτημα περί αναγνώρισης του ελαφρυντικού της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς. Το δικαστήριο υιοθέτησε τελικά την εισαγγελική πρόταση.

Η απόφαση αναμένεται να προκαλέσει νέο κύκλο πολιτικών αντιπαραθέσεων, καθώς η υπόθεση της διαρροής των emails των αποδήμων είχε βρεθεί στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, εγείροντας ζητήματα θεσμικής λειτουργίας, διαφάνειας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πολιτών. Πρόκειται για μια εξέλιξη με ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα, καθώς για πρώτη φορά αποδίδονται ποινικές ευθύνες σε πρόσωπα που συνδέθηκαν με μία από τις πιο αμφιλεγόμενες υποθέσεις της προεκλογικής περιόδου των ευρωεκλογών του 2024.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button