Σε τροχιά σημαντικών αλλαγών μπαίνουν οι διαδικασίες ασφαλείας στα αεροδρόμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η εγκατάσταση νέου, υπερσύγχρονου εξοπλισμού για τον έλεγχο των χειραποσκευών αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα.
Νέοι κανονισμοί για τη μεταφορά υγρών στις χειραποσκευές – Ριζικές αλλαγές στα αεροδρόμια της ΕΕ
Ο εξοπλισμός αυτός θα είναι σε θέση να ανιχνεύει με ακρίβεια το περιεχόμενο δοχείων με υγρά, ακόμη και όταν ξεπερνούν το όριο των 100 ml – γεγονός που ανοίγει τον δρόμο για την άρση ενός περιορισμού που ίσχυε εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες.
Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Il Corriere della Sera, ενδέχεται να σημάνει το τέλος του περιορισμού που επιβάλλει στους επιβάτες να μεταφέρουν υγρά, σπρέι και τζελ (τα γνωστά LAG – Liquids, Aerosols and Gels) μόνο σε δοχεία μέχρι 100 ml, και μάλιστα τοποθετημένα σε διαφανείς πλαστικές σακούλες. Παρότι υπήρχαν εξαιρέσεις για βρεφικά προϊόντα, φάρμακα και ειδικά τρόφιμα, η γενική απαγόρευση ταλαιπωρούσε για χρόνια ταξιδιώτες και προσωπικό ασφαλείας.
Ο υφιστάμενος κανονισμός είχε τεθεί σε εφαρμογή για λόγους ασφαλείας, αφού οι παραδοσιακοί σαρωτές ακτίνων Χ δεν μπορούσαν να εντοπίσουν με επάρκεια πιθανές εκρηκτικές ύλες σε υγρή μορφή. Η τεχνολογία όμως εξελίσσεται, και πλέον η νέα γενιά σαρωτών – βασισμένων σε υπολογιστική τομογραφία (CT scanners) – προσφέρει υψηλό επίπεδο ακρίβειας και ασφάλειας, χωρίς να απαιτείται η αφαίρεση ή ο διαχωρισμός των υγρών από τις αποσκευές.
Νέοι κανονισμοί για τη μεταφορά υγρών στις χειραποσκευές – Ριζικές αλλαγές στα αεροδρόμια της ΕΕ
Η Ιταλία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης, με επτά αεροδρόμια – μεταξύ των οποίων αυτά της Ρώμης και του Μιλάνου – να έχουν ήδη εγκαταστήσει τα νέα συστήματα. Παράλληλα, χώρες όπως η Γερμανία, η Ιρλανδία, η Λιθουανία, η Μάλτα, η Σουηδία και η Ολλανδία ετοιμάζονται να ακολουθήσουν.
Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η υιοθέτηση του νέου εξοπλισμού μπορεί να ξεκινήσει ακόμη και μέσα στις επόμενες ημέρες. Ωστόσο, η εφαρμογή του δεν θα είναι ομοιόμορφη σε όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, καθώς το κόστος απόκτησης και συντήρησης των νέων σαρωτών είναι σημαντικά υψηλότερο από εκείνο των παραδοσιακών.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι μεταβατικό, με ορισμένα αεροδρόμια να προσφέρουν πιο ευέλικτους κανόνες στους επιβάτες τους, ενώ άλλα θα συνεχίσουν να εφαρμόζουν τα γνωστά μέτρα περιορισμού, έως ότου ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του εξοπλισμού.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα