ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ντόναλντ Τραμπ: “Εφιάλτης” για τους Έλληνες εφοπλιστές ο Αμερικανός Πρόεδρος – Προτείνει έκτακτο φόρο 1,5 εκατ. δολαρίων σε κάθε πλοίο που συνδέεται με την Κίνα και ελλιμενίζεται στις ΗΠΑ

Advertisement

Μια πρόταση από την Ουάσιγκτον έχει προκαλέσει αναστάτωση στην ισχυρή ελληνική ναυτιλία — και ο «υπαίτιος» δεν είναι άλλος από τον Ντόναλντ Τραμπ!

Σύμφωνα με το cgtn.com, το αγγλόφωνο δίκτυο του κρατικού China Global Television Network με έδρα το Πεκίνο, ο Αμερικανός πρόεδρος προωθεί ένα σχέδιο που προβλέπει την επιβολή εξαιρετικά υψηλών τελών – έως και 1,5 εκατομμύριο δολάρια ανά πλοίο – σε σκάφη με κινεζικές συνδέσεις που δένουν σε αμερικανικά λιμάνια.

Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να αποτελέσει ισχυρό πλήγμα για τις μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, που αν και κυριαρχούν στους ωκεανούς, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ναυπηγεία της Κίνας.

«Αυτό είναι σοβαρό», είπε στο CGTN ο καθηγητής ναυτιλιακών σπουδών Ιωάννης Θεοτοκάς. «Αυτή τη στιγμή το 33% του στόλου –δηλαδή των πλοίων που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη θάλασσα– έχει επισκευαστεί στην Κίνα. Περίπου το 67% των πλοίων που κατασκευάζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι στην Κίνα».

Advertisement

«Έτσι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων είναι συνδεδεμένος με την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία. Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι εταιρείες θα επηρεαστούν άμεσα από την απόφαση του Προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών», σχολίασε ο κ.Θεοτοκάς.

Το σχέδιο το οποίο περιγράφεται σε ένα προσχέδιο εκτελεστικού διατάγματος, στοχεύει να αποδυναμώσει τον έλεγχο της Κίνας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία. Αλλά οι επικριτές λένε ότι παρασύρει συμμάχους όπως η Ελλάδα, σε έναν εμπορικό πόλεμο στον οποίο δεν συμφώνησαν ποτέ!

Στις αποβάθρες του λιμανιού του Πειραιά, γίνεται λόγος για χάος, όπως σχολιάζει το CGTN. «Αρχίζεις να ανησυχείς όταν βλέπεις έναν βασικό παράγοντα στο παγκόσμιο εμπόριο να εισάγει κανονισμούς που ήταν αδιανόητοι στο παρελθόν», είπε στην ειδησεογραφική σελίδα ο ναυτιλιακός ειδικός Γιώργος Ξηραδάκης.

«Ορισμένοι μπορεί να αρχίσουν να σκέφτονται ότι πρέπει σύντομα να δημιουργηθεί ένας εναλλακτικός χώρος για τη ναυπηγική βιομηχανία, αλλά δεν υπάρχει εναλλακτική αυτή τη στιγμή», επεσήμανε.

Ο μεγαλύτερος εμπορικός στόλος στον κόσμο

Στη συνέχεια του άρθρου σημειώνεται ότι ο ναυτιλιακός τομέας της Ελλάδας ελέγχει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, μεταφέροντας τα πάντα, από πετρέλαιο έως iPhone, σε ολόκληρο τον πλανήτη. Και τώρα, πολλοί φοβούνται ότι πλησιάζει καταιγίδα.

Advertisement

Η ομάδα Τραμπ επιμένει ότι το σχέδιο αφορά την εθνική ασφάλεια, υποστηρίζοντας ότι τα λιμάνια των ΗΠΑ εξαρτώνται υπερβολικά από πλοία κινεζικής κατασκευής.

Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι θα μπορούσε να αποτύχει θεαματικά η κίνηση του Αμερικανού Προέδρου, αυξάνοντας το κόστος και δημιουργώντας χάος στο παγκόσμιο εμπόριο.

«Αν οι πλοιοκτήτες αποφεύγουν τα λιμάνια των ΗΠΑ, δεν είναι πρόβλημα μόνο για την Ελλάδα, είναι πρόβλημα για όλο τον κόσμο», λέει ο κ. Ξηραδάκης. «Αυτό δεν θα λυθεί γρήγορα». Και το κακό δεν θα σταματήσει στη θάλασσα.

Advertisement

«Στο τέλος της ημέρας, ο καταναλωτής είναι αυτός που θα πληρώσει – στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη, παντού», προειδοποιεί ο κ. Θεοτοκάς. «Οι τιμές θα αυξηθούν. Τα προϊόντα θα κοστίζουν περισσότερο. Αυτό είναι εγγυημένο».

Έτσι, ενώ ο Τραμπ προσπαθεί να κρατήσει στην επιφάνεια τα ναυπηγικά όνειρα της Αμερικής, η Ελλάδα –και ο υπόλοιπος κόσμος– μπορεί να προετοιμάζονται για τρικυμία, καταλήγει το άρθρο του CGTN.

Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button