COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο Σκρέκας επέβαλε πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ σε Procter & Gamble και Unilever- Το κόλπο με τις τιμές στο ράφι

Το ανώτατο πρόστιμο, ύψους 1.000.000 ευρώ για κάθε μια από τις δύο πολυεθνικές εταιρείες, για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο έλεγχος από τη Διϋπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), επέβαλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, τα πρόστιμα αφορούν την παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας και πρόκειται για τις εταιρίες “ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ε.Π.Ε.” και “ΕΛΑΪΣ UNILEVER HELLAS AE”.

Οι εταιρείες αυτές, εξήγησε ο κ. Σκρέκας, “παρατηρήθηκε, σε προϊόντα που πωλούνται στο ράφι και το περιθώριο κέρδους ήταν μεγαλύτερο φέτος από ό,τι το 2021. Εβαζαν επιπλέον κέρδος-καπέλο σε αυτά τα προϊόντα”.

Σκρέκας: Δεν θα επιτρέψουμε τον πληθωρισμό της απληστίας
“Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε η ελληνική αγορά να γίνει ξέφραγο αμπέλι, δεν θα επιτρέψουμε τον πληθωρισμό της απληστίας”, επισήμανε ο Κώστας Σκρέκας, στέλνοντας μηνύματα στην αγορά, μετά τα πρόστιμα που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης.

“Είναι το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ, το ανώτατο πρόστιμο που μπορεί να επιβληθεί για οποίον παραβιάζει τον νόμο για αθέμιτη κερδοφορία”, επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

“Το πράγμα δεν πάει άλλο, η ακρίβεια είναι μεγάλη, τα νοικοκυριά πιέζονται, και υπάρχουν κάποιες εταιρείες που προσπαθούν να κερδίσουν περισσότερο σε αυτή τη συγκυρία. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε. Δεν θα επιτρέψουμε, το είπε ο πρωθυπουργός, το λέμε σε κάθε τόνο, τον πληθωρισμό της απληστίας, ενώ μειώνεται το κόστος των προϊόντων, μειώνεται το ενεργειακό κόστος, μειώνονται οι πρώτες ύλες, κάποιες εταιρείες να διατηρήσουν ψηλά και ακριβά τις τιμές στο ράφι.

“Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε η ελληνική αγορά να γίνει ξέφραγο αμπέλι, δεν μπορούμε να παραμένουμε αμέτοχοι και να βλέπουμε τα ίδια προϊόντα να πωλούνται πιο ακριβά στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, και μάλιστα αγορές όπου οι καταναλωτές έχουν και μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα” ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ανάπτυξης.

Η Ελλάδα έχει πάρει τρεις πρωτοβουλίες τόνισε ο κ. Σκρέκας:

Έλεγχοι για αισχροκέρδεια

Διαφάνεια στις τιμές με τον e-καταναλωτή και

πρωτοβουλίες μείωσης τιμής και καλάθι του νοικοκυριού.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, 348 προϊόντα μέχρι χθες, 213 προ μιας εβδομάδας, με γνωστές μάρκες, προχώρησαν σε μόνιμη τιμή στο ράφι κατά τουλάχιστον 5%, με κωδικούς βασικούς για τη διατροφή του νοικοκυριού.

“Ο ελληνικός πληθωρισμός είναι στο μέσο όρο της Ευρώπης στα τρόφιμα, παρόλα αυτά είναι μεγάλος, προσεγγίζει το 9,8% και επιμένει” τόνισε ο κ. Σκρέκας.

Τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν το καλοκαίρι σε τρεις αλυσίδες τον Αύγουστο (παραβίαση νόμου για το περιθώριο κέρδος) εισπράχθηκαν εντός 20 ημερών. Μια εταιρεία μπορεί να πληρώσει άμεσα και να έχει και μια έκπτωση, ή να προσφύγει στα δικαστήρια διευκρίνισε ο υπουργός.

Ερωτηθείς για το αν η κυβέρνηση θα δώσει νέο market pass, ο Κώστας Σκρέκας διευκρίνισε ότι “εξαντλήσαμε τη δυνατότητα του προϋπολογισμού για τη στήριξη των νοικοκυριών, δαπανώντας πάνω από 9 δισ. ευρώ στην ενεργειακή κρίση, το 2022”. Το 2023 συνεχίζεται η ενεργειακή επιδότηση, ενώ το market pass θα συνεχιστεί στη πληγείσες από τις πλημμύρες περιοχές της Θεσσαλίας και στα αδύναμα νοικοκυριά που εντάχθηκαν για πρώτη φορά πριν ένα μήνα, ενώ μέχρι τέλος Οκτωβρίου πληρώθηκαν οι δικαιούχοι της προηγούμενης χρονιάς.

Τα προϊόντα της Unilever στην Ελλάδα

Aim

Algida

Axe

Ben & Jerry’s

Cajoline

Calve

Carte D’Or

Cif

Cornetto

Dove

Dove Men Care

Hellmann’s

Klinex

Klinex Laundry

Knorr

LUX

Lifebuoy

Lipton

Magic

Maille

OMO

Proderm

Skip

TRESemmé

The Vegetarian Butcher

Ultrex Men

Unilever Food Solutions

Vaseline Greece

ΕΒΓΑ

Τα προϊόντα της Procter & Gamble στην Ελλάδα
Pampers

Tide

Ariel

Lenor

Always

Tampax

Gillette

Braun

Venus

Bear Fruits

Head & Shoulders

Herbal Essences

Pantene Pro-V

Swiffer

Viakal

Fairy

Back to top button