COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι Έλληνες εφοπλιστές που στηρίζουν τα ναυπηγεία Ελευσίνας

Κατά σειρά κατάπλου, Πέτρος Παππάς, Ανδρέας Μαρτίνος, Γιώργος Γιουρούκος, δρ Νίκος Τσάκος, Πήτερ Λιβανός και Θεόδωρος Βενιάμης, οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ της Eleston

Εν αναμονή της έκδοσης απόφασης του Πρωτοδικείου Αθηνών για το σχέδιο εξυγίανσης που έχει καταθέσει ο όμιλος ONEX, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ανεβάζουν στροφές σε αυτό το μεσοδιάστημα. Ήδη 31 πλοία έχουν δέσει έως τώρα στις δεξαμενές για επισκευή. Το σημαντικό όμως είναι ότι όπως και στο Νεώριο έτσι και στην Ελευσίνα οι Έλληνες εφοπλιστές στηρίζουν την προσπάθεια αναγέννησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού έχουν φέρει πλοία τους στις γιάρδες της Ελευσίνας. Τέσσερις εξ αυτών μάλιστα έχουν εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στην αμερικανική χρηματαγορά. Πρόκειται για τους Πέτρο Παππά, Ανδρέα Μαρτίνο, Γιώργο Γιουρούκο, δρ Νίκο Τσάκο, Πήτερ Λιβανό ενώ οι Ανδρέας Μαρτίνος και Θεόδωρος Βενιάμης έχουν μη εισηγμένες εταιρείες όπως και οι Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ της Eleston.

Την αρχή έκανε ο Πέτρος Παππάς τον περασμένο Νοέμβριο.

Το φορτηγό supramax πλοίο, της Star Bulk,το “Star Cleo” μεταφορικής ικανότητας, χωρητικότητας 56.582 dwt ναυπηγήσεως του 2013 έδεσε στην προβλήτα σκορπίζοντας ενθουσιασμό στους εργαζόμενους που είδαν την επαγγελματική τους καριέρα να αλλάζει σελίδα μετά από χρόνια προβλημάτων.

Μετά τον Πέτρο Παππά, στις 27 Δεκεμβρίου, ένας ακόμη ισχυρός, διεθνώς, Έλληνας πλοιοκτήτης έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία. Πρόκειται για τον Ανδρέα Μαρτίνο της Minerva Marine o οποίος έφερε στα ναυπηγεία Ελευσίνας ένα από τα δεξαμενόπλοιο του. Επρόκειτο για το υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιο MR «Minerva Antonia», ναυπηγήσεως 2008, χωρητικότητας 46.923 DWT

Στις 17 Απριλίου ένα από τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν έρθει σε ελληνικό ναυπηγείο, κατέπλευσε στις γιάρδες Ελευσίνας. Ήταν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, “CMA CGM Alcazar”, το οποίο διαχειρίζεται η Technomar του Γιώργου Γιουρούκου. Είναι μήκους σχεδόν 300 μέτρων ναυπηγημένο το 2007.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 27 Απριλίου, ήταν η σειρά του ομίλου Τσάκου. Πρόκειται για το M/T ARCTIC μήκους 275 μέτρων, πλάτους 50 μέτρων, χωρητικότητας 163.216 dwt. Ήταν το υπ’ αριθμόν 15 πλοίο που κατέπλευσε στην Ελευσίνα.

Στις 8 Ιουνίου, μία σπουδαία ημέρα ξημέρωσε για τα ναυπηγεία αφού υποδέχτηκαν για επισκευές το πρώτο τους πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG Carrier το οποίο ανήκει στον Πήτερ Λιβανό.

Χαρακτηρίζεται σπουδαία ημέρα γιατί τα πλοία LNG Carriers είναι τα πιο δύσκολα και απαιτητικά πλοία σε θέματα ενεργειακής ασφάλειας.

Το πλοίο ονομάζεται GASLOG ATHENS, μήκους 285 μέτρων και ήταν το 23ο συνολικά που κατέπλευσε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας για επισκευή.

Στις 6 Ιουλίου κατέπλευσε το «Elena V» της Golden Union συμφερόντων οικογένειας Βενιάμη. Ήταν το 29ο συνολικά πλοίο που πήγε για επισκευή στις συγκεκριμένες γιάρδες.

Στο μεταξύ, ο όμιλος ΟΝΕΧ συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς το πρόγραμμα αναβάθμισης των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Ναυπηγείου Ελευσίνας, το οποίο αποτελεί ένα σημείο σταθμό στην ανάταση του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα.

Πέραν τούτου, ο όμιλος στοχεύει να μετατρέψει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας σε ένα δυναμικό, σύγχρονο και καινοτόμο οικοσύστημα τεχνολογίας στη καρδιά της Ανατολικής Μεσογείου. Μέσα από τη συνεργασία με τη CISCO, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας συνεχίζουν να αποτελούν ένα hub των ελληνο-αμερικανικών σχέσεων για τη ναυτιλία, την ενεργειακή μετάβαση, την ασφάλεια και τον μετασχηματισμό της ευρύτερης περιοχής που έχει τεράστια γεωπολιτική σημασία.

Η CISCO παρέχει την υψηλής τεχνολογίας υπηρεσία «Private 5G» μέσα από την οποία προσφέρεται το σύνολο των πλεονεκτημάτων ενός ιδιωτικού δικτύου 5G, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τον κίνδυνο ενός μεγάλου προκαταβολικού κόστους.

Back to top button