COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι πολίτες στη μάχη για την πάταξη της φοροδιαφυγής – Δύο ειδικά γραφεία αξιολογούν τις καταγγελίες

Οι πολίτες αποδεικνύονται ο καλύτερος σύμμαχος της φορολογικής διοίκησης και της ΑΑΔΕ στη μάχη για την καταπολέμηση της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Ηδη το καλοκαίρι οι πολίτες σκάναραν για να εξακριβώσουν τη γνησιότητα των αποδείξεων ενώ οι καταγγελίες στην ΑΑΔΕ ακόμα και μέσω των social media ήταν πολλές εκατοντάδες.

Στο πλαίσιο αυτό η ΑΑΔΕ προχωρά στη δημιουργία δύο ειδικών γραφείων αυτά της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Αξιολόγησης Ελέγχων και Ερευνών τα οποία αναλαμβάνουν την αξιολόγηση των καταγγελιών και πληροφοριών.

Παράλληλα προχωρά και η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα συγκεντρώνονται και θα αξιολογούνται οι αναφορές για κρούσματα παραβάσεων.

 

Η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του έτους θα υποδέχεται τις καταγγελίες των πολιτών οι οποίες μπορεί να είναι τόσο επώνυμες όσο και ανώνυμες και με βάση αυτές το σύστημα θα έχει τη δυνατότητα μέσω διαλειτουργικότητας να εντοπίζει τα στοιχεία της επιχείρησης ή του επαγγελματία που καταγγέλλεται για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπόριο.

Το Γραφείο Α -Συλλογής Πληροφοριών και Διαχείρισης έχει τις εξής αρμοδιότητες:

– Συγκέντρωση των καταγγελιών, παραπόνων, υποδείξεων, προτάσεων, αιτημάτων, στοιχείων και πληροφοριών, που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ και εν γένει με την αποστολή αυτής, των οποίων η λήψη πραγματοποιείται μέσω απλού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με φυσική παρουσία ή διαβίβαση από άλλες υπηρεσίες.

– Διερεύνηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών και η αναζήτηση τυχόν πρόσθετων στοιχείων στο διαδίκτυο (internet) και στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ.

–  Καταχώρηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών στο Ο.Π.Σ. Αξιοποίησης Καταγγελιών/Πληροφοριών της ΑΑΔΕ.

–  Διαβίβαση καταγγελιών/πληροφοριών, που δε σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ στους αρμόδιους Φορείς.

– Διαβίβαση των αξιολογημένων, ως σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ΚΕ.ΦΟ.Μ.ΕΠ., ΕΛ.ΚΕ., Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της ΑΑΔΕ, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες εντός ή/και εκτός ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το περιεχόμενό τους.

– Διαχείριση των επαναπροσδιοριζόμενων καταγγελιών ως απλών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών.

– Διαφύλαξη σε φυσικό ή ψηφιακό αρχείο των σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, οι οποίες δεν ταυτοποιήθηκαν έως ότου ταυτοποιηθούν, κατόπιν μελλοντικών συσχετισμών με άλλη καταγγελία/πληροφορία.

–  Καταγραφή,  ανάλυση και  αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων και των ερευνών που διενεργήθηκαν από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. και προκλήθηκαν από έγγραφα του Γραφείου Β΄ του ιδίου Τμήματος.

–  Τήρηση εμπιστευτικού πρωτοκόλλου και ηλεκτρονικού αρχείου όλων των εισερχομένων που διαχειρίζεται το Γραφείο, με δυνατότητα πολλαπλής ασφαλούς μορφοποίησης και η τήρηση φυσικού αρχείου σε ιδιαίτερες περιπτώσεις αδυναμίας ηλεκτρονικής αποθήκευσης δεδομένων ή ύπαρξης πρωτότυπου αποδεικτικού υλικού.

2. Το Γραφείο Β’ – Ταυτοποίησης και Εμπλουτισμού Υποθέσεων προχωρά σε:

–  Επεξεργασία και εμπλουτισμό των σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, στις οποίες η ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε. έχει πρόσβαση μέσω του Ο.Π.Σ. καταγγελιών/Πληροφοριών της ΑΑΔΕ, με τη συγκέντρωση, επιπλέον, στοιχείων και πληροφοριών από τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ, από το διαδίκτυο ή άλλες πηγές και από διάφορες Αρχές ή Τράπεζες Πληροφοριών, καθώς και μέσω της διοικητικής συνδρομής από άλλες χώρες, με τη συνδρομή της Διεύθυνσης Διεθνών Φορολογικών Σχέσεων (Δ.Δ.ΦΟ.Σ.) της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας (Γ.Δ.Φ.) της ΑΑΔΕ, για περαιτέρω συσχετισμό και τεκμηρίωση των πληροφοριών.
– Διαβίβαση των σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών στη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών, προς αξιολόγηση.

– Συγκέντρωση στοιχείων και  άμεση διαβίβαση στις αρμόδιες υπηρεσίες καταγγελιών/πληροφοριών “ειδικού χειρισμού”, οι οποίες διέπονται από ειδικές διατάξεις απορρήτου ή απαιτούν άμεση ενέργεια, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη αξιολόγησή τους από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών.

– Προώθηση στο Τμήμα Α΄ της Διεύθυνσης, όσων στοιχείων και πληροφοριών, κρίνεται ότι θα μπορούσαν να περιληφθούν σε επιμέρους επιχειρησιακά σχέδια.

Back to top button