COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

STORIESΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Όταν η Porsche βοηθούσε -με το αζημίωτο- τη Lada, τη SEAT και τη Volkswagen

H Porsche έφτιαξε το πρώτο της αυτοκίνητο το 1948, ξεκίνησε όμως ήδη αρκετά νωρίτερα να εξελίσσει ακόμη και «λαϊκά» μοντέλα για λογαριασμό άλλων εταιρειών.

Η ίδρυση της Porsche ως κατασκευάστριας εταιρείας σπορ μοντέλων έγινε από τον Φέρι Πόρσε το 1948, όμως το όνομα Porsche είχε γίνει ήδη αρκετές δεκαετίες νωρίτερα γνωστό στον κλάδο του αυτοκινήτου. Αυτό οφείλεται στον πατέρα του Φέρι Πόρσε, Φέρντιναντ, ο οποίος εξέλιξε στα μέσα της δεκαετίας 1920 – 1930 για λογαριασμό της αυστριακής Lohner το πρώτο τετρακίνητο και υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο.

H Lohner – Porsche

iporschelohner

25 χρόνια αργότερα συμμετείχε ο Φέρντιναντ Πόρσε καθοριστικά στην εξέλιξη των θρυλικών Mercedes SS και SSK Sportwagen, ενώ από το 1931 ιδρύει ένα γραφείο στη Στουτγκάρδη, όπου αναλαμβάνει τον σχεδιασμό κινητήρων και αναρτήσεων για μία ευρεία γκάμα μηχανοκίνητων οχημάτων από τρακτέρ έως στρατιωτικά τανκς. H Porsche συνεχίζει μέχρι σήμερα να αναλαμβάνει –έναντι ανάλογου αντιτίμου- τέτοιες εντολές, ακόμη και αν πρόκειται για ‘’λαϊκά’’ μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπως συμβαίνει στις τρεις περιπτώσεις που παρουσιάζουμε.

Lada Samara

iporschelada1

H Lada πλήρωσε στην Porsche 50 εκατ. γερμανικά μάρκα για να εξελίξει το πρώτο σοβιετικό κόμπακτ μοντέλο με μετάδοση κίνησης εμπρός και εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα. Οι Γερμανοί δημιούργησαν μία γκάμα τετρακύλινδρων κινητήρων χωρητικότητας 1,1 έως 1,5 λίτρων με μέγιστη απόδοση 90 ίππους σε συνδυασμό με ένα ελαφρύ αμάξωμα 915 κιλών. Το συμβόλαιο μεταξύ των δύο μερών απαγόρευε πάντως ρητά στους Ρώσους να αναγράφεται σε οποιοδήποτε σημείο του Lada Samara το όνομα της Porsche.

SEAT Ibiza

iporscheseat1

Στις αρχές της δεκαετίας του 80 σταμάτησε να παράγει η SEAT μοντέλα της Fiat με τα δικά της λογότυπα και στράφηκε προς την Porsche, για να εξελίξει για λογαριασμό της μία νέα γενιά κινητήρων, αρχής γενομένης για το Ibiza πρώτης γενιάς.

Ο κινητήρας του Ibiza με την επιγραφή System Porsche

iporscheseat2

Η SEAT εξαγόρασε το δικαίωμα να αναγράφεται πάνω στα συγκεκριμένα μοτέρ ‘’System Porsche’’, ώστε να αυξήσει τις πανευρωπαϊκές πωλήσεις του Ibiza, αν και οι κινητήρες δεν διακρίνονταν για τις υψηλές επιδόσεις τους. Το Ibiza εξελίχθηκε ωστόσο σε ένα εξαιρετικά επιτυχημένο μοντέλο με τη βοήθεια του ονόματος της Porsche, αλλά και χάρη στο πανέμορφο και λειτουργικό αμάξωμα δια χειρός Giorgio Giugiaro.

Volkswagen Beetle

iporschevw1

To πιο γνωστό προϊόν του τμήματος σχεδιασμού της Porsche χωρίς τα λογότυπα της εταιρείας είναι αναμφίβολα το VW Beetle, που κατασκευαζόταν από το 1938 έως το 2003 και οι συνολικές πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 21,5 εκατ. τεμάχια. Η εντολή εξέλιξης του ‘’Σκαραβαίου’’ δόθηκε το 1934 από τον ίδιο τον Χίτλερ στον Φέρντιναντ Πόρσε, ο οποίος ανέλαβε στη συνέχεια και τη διεύθυνση της μονάδας παραγωγής στο Βόλφσμπουργκ. Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο συμφώνησε η VW να δίνει το 1% από την τιμή πώλησης κάθε ενός Beetle στην οικογένεια Πόρσε, η οποία αξιοποίησε τα χρήματα για να εξελίξει και να θέσει σε παραγωγή το πρώτο δικό της αυτοκίνητο, την Porsche 356. Επίσης το τμήμα σχεδιασμού της Porsche ανέλαβε και πολλές από τις βελτιώσεις και τις αλλαγές που έγιναν στον ‘’Σκαραβαίο’’ κατά την πολυτελή διάρκεια της παραγωγής του.

Back to top button