COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πανηγυρίζουν οι Τούρκοι για το νέο τους φονικό UAV «Kizilelma»: Το «κόκκινο μήλο» του Ερντογάν πάνω από το Αιγαίο! (Φωτο και βίντεο)


Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προανήγγειλε την έναρξη κατασκευής του «Kizilelma», του εθνικού μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους της Τουρκίας. Ποια εταιρεία θα το κατασκευάσει και ποια τα χαρακτηριστικά του.

Δεν είναι λίγες οι φορές που, στο πλαίσιο των καθημερινών προκλήσεων, τα drones της τουρκικής αεροπορίας παραβιάζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο. Το Newsbomb.gr έχει εξηγήσει αρκετές φορές τον λόγο για τον οποίο δεν αποτελούν ουσιαστική απειλή, πλην όμως εξακολουθούν να παραμένουν ενοχλητικά. Η Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας έχει τον τρόπο να εξουδετερώσει τα UAV της Άγκυρας, αν και ο Ερντογάν προανήγγειλε την έλευση ενός ακόμα τέτοιου μέσα στο 2023. Συγκεκριμένα, σε ομιλία του στο Ικόνιο ανέφερε πως θα αρχίσει η κατασκευή του νέου «εθνικού μη επανδρωμένου μαχητικού αεροσκάφους», με την ονομασία «Kizilelma».

Το «Κόκκινο Μήλο», καθώς αυτό σημαίνει το όνομα του νέου UAV που ανακοίνωσε ο Ερντογάν, προφανώς και αυτό θα χρησιμοποιηθεί από τους Τούρκους για να δώσουν συνέχεια στην προκλητικότητά τους. Πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος με αεριωθούμενο, μονοκινητήριο, χαμηλής παρατήρησης, υπερηχητικό, με δυνατότητα μεταφοράς, το οποίο αναπτύσσεται επί του παρόντος από την τουρκική αμυντική εταιρεία Baykar. Το αεροσκάφος αναπτύσσεται ως μέρος του Έργου MIUS (Τουρκικά : Muharip İnsansız Uçak Sistemi – Αγγλικά : Combatant Unmanned Aircraft System).

Οι πρώτες εννοιολογικές μελέτες για το Bayraktar MIUS ξεκίνησαν το 2013. Η πιο σημαντική εξέλιξη σχετικά με το έργο πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουλίου 2021. Την ημερομηνία αυτή, οι πρώτες σχεδιαστικές εικόνες και πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους κοινοποιήθηκαν στο κοινό.

Η συμφωνία προμήθειας κινητήρα AI-322F Turbofan και η Συμφωνία Ενσωμάτωσης Κινητήρα Turbofan AI-25TLT υπεγράφη μεταξύ της Baykar και της ουκρανικής Ivchenko-Progress στην εκδήλωση SahaExpo στις 11 Νοεμβρίου 2021. Ενώ τα πρώτα πρωτότυπα θα κυκλοφορήσουν σε υποηχητικές ταχύτητες χρησιμοποιώντας κινητήρες AI-25TLT. Τα επόμενα πρωτότυπα αναμένεται να είναι υπερηχητικά με κινητήρες AI-322F.

Η κωδική ονομασία του έργου ήταν αρχικά MIUS ( τουρκικά : Muharip İnsansız Uçak Sistemi – Αγγλικά : Combatant Unmanned Aircraft System ). Η επίσημη ονομασία του, Kızılelma, που σημαίνει Κόκκινο Μήλο στα Τουρκικά, κοινοποιήθηκε στο κοινό στις 12 Μαρτίου 2022.

Την ίδια ημέρα της αποκάλυψης του ονόματος, ο Selçuk Bayraktar αποκάλυψε ότι το πρώτο πρωτότυπο Kızılelma εισήλθε στη γραμμή συναρμολόγησης. Το πρώτο έτοιμο προς πτήση πρωτότυπο παρουσιάστηκε στο κοινό στο Teknofest 2022.

Τα Χαρακτηριστικά του Kizilelma
Πλήρως αυτόνομη απογείωση και προσγείωση
Χαμηλή διατομή ραντάρ
Υψηλή ευελιξία
Το Line Of Sight (LOS) και το Beyond LOS (BLOS) ελέγχονται
Δυνατότητα απογείωσης και προσγείωσης από αεροπλανοφόρα μικρού διαδρόμου
Υψηλή επίγνωση της κατάστασης με το ραντάρ AESA
Εσωτερικοί κόλποι
Χειριστές
Μελλοντικοί χειριστές του Bayraktar Kızılelma

Τουρκία
Τουρκική Αεροπορία
Τουρκικό Ναυτικό
Προδιαγραφές (Kızılelma-A)
Δεδομένα από την τεχνολογία Baykar
Γενικά χαρακτηριστικά

Χωρητικότητα: 1.500 kg (3.300 lb)
Μήκος: 14,7 m (48 πόδια 3 ίντσες)
Άνοιγμα φτερών: 10 μέτρα (32 πόδια 10 ίντσες)
Ύψος: 3,3 m (10 πόδια 10 ίντσες)
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 6.000 kg (13.228 λίβρες)
Χωρητικότητα καυσίμου: μη καθορισμένη χωρητικότητα καυσίμου Jet-A1 ή JP-8
Μονάδα ισχύος: 1 × κινητήρας Ivchenko-Progress AI-25TLT Turbofan , ώθηση 16,9 kN (3.790 lbf) – χωρίς μετακαυστήρες. (Kızılelma-A)
Μονάδα ισχύος: 1 × κινητήρας Ivchenko-Progress AI-322F Turbofan , 24,5 kN (5.510 lbf) με ξηρή ώθηση και 9.900 lbf (44 kN) με μετακαυστήρα. (Kızılelma-B)
Εκτέλεση

Μέγιστη ταχύτητα: 1.100 km/h (680 mph, 590 kn) 0,9 Mach

Ταχύτητα κρουαζιέρας: 735 km/h (457 mph, 400 kn) 0,6 Mach

Εμβέλεια μάχης: 930 km (580 mi, 500 nmi) με εσωτερικό καύσιμο

Αντοχή: 5-6 ώρες

Ανώτατο όριο εξυπηρέτησης: 14.000 m (45.000 πόδια)

Λειτουργικό υψόμετρο: 11.000 m (35.000 πόδια)

Εξοπλισμός

Σκληρά σημεία: 2 × εσωτερικοί σταθμοί (αναμενόμενοι), 6 × εξωτερικοί σταθμοί στα φτερά (αναμενόμενο) , με πρόβλεψη για τη μεταφορά συνδυασμών:

Πύραυλοι

CIRIT
Λ-ΟΥΜΤΑΣ ΑΣΜ
Gökdoğan BVR AAM
Bozdoğan AAM
Akdoğan AAM
Gökhan AAM
SOM ALCM
Πύραυλοι καθοδηγούμενοι με λέιζερ TUBITAK-SAGE BOZOK
TUBITAK-SAGE KUZGUN-TJ Turbojet -powered βλήμα αέρος-εδάφους
TUBITAK-SAGE KUZGUN-KY Πύραυλος αέρος-εδάφους στερεού καυσίμου
TUBITAK-SAGE KUZGUN-ER , Turbojet -powered , πύραυλος αέρος-εδάφους (Σύμφωνα με το TUBITAK-SAGE, αυτός ο πύραυλος θα είναι ισοδύναμος με τους πυραύλους Penguin )
Τα TUBITAK-SAGE KUZGUN-EW , Kuzgun-EW θα μπορούν να μεταφέρουν μικροσκοπικό ωφέλιμο φορτίο EW που θα λειτουργεί ως stand-in jammer και θα καταστέλλει την αντιαεροπορική άμυνα του εχθρού για να αυξήσει σημαντικά τη δυνατότητα επιβίωσης του αεροσκάφους της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.
AKBABA, πύραυλος αέρος-εδάφους κατά της ακτινοβολίας (ARM)
Οικογένεια πυραύλων ROKETSAN ÇAKIR , Αντιπλοϊκός Πύραυλος Κρουζ , αέρος-εδάφους , επιφανείας-εδάφους.

Βόμβες

Teber-81 ( βόμβα Mark 81 με κιτ καθοδήγησης λέιζερ ROKETSAN )
HGK-82 ( βόμβα Mark 82 με κιτ καθοδήγησης ακριβείας TUBITAK-SAGE )
KGK-82 ( βόμβα Mark 82 με κιτ καθοδήγησης με φτερό TUBITAK-SAGE )
Teber-82 ( βόμβα Mark 82 με κιτ καθοδήγησης λέιζερ ROKETSAN )
HGK-83 ( Mark 83 bomb w/ TUBITAK-SAGE Precision Guidance Kit
KGK-83 ( βόμβα Mark 83 με κιτ καθοδήγησης με φτερό TUBITAK-SAGE )
HGK-84 ( βόμβα Mark 84 με κιτ καθοδήγησης ακριβείας TUBITAK-SAGE )
LHGK-84 ( βόμβα Mark 84 με κιτ καθοδήγησης με ευαίσθητο λέιζερ TUBITAK-SAGE )
TUBITAK-SAGE TOGAN [33] Ράφι τεσσάρων όλμων των 81 mm ( GPS/INS ή μη κατευθυνόμενοι) [34] [35] [36] TUBITAK-SAGE KUZGUN-SS Glide bomb
Aselsan Miniature Bomb (MB)
SARB-83 Buster buster
NEB-84 Bunker buster
ΜΑΜ-Γ
ΜΑΜ-Λ
ΜΑΜ-Τ
Avionics
Εθνικό Ραντάρ AESA
Aselsan Common Aperture Targeting System
Pod Ηλεκτρονικού Πολέμου
Εθνική ενότητα SIGINT
Δείτε επίσης
AVIC Dark Sword
Boeing MQ-28 Ghost Bat
Kratos XQ-58 Valkyrie
Σύστημα ομαδοποίησης αέρα μάχης HAL
Boeing MQ-25 Stingray

Back to top button