Advertisement
ΚΟΙΝΩΝΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πέθανε στο καθήκον, πλήρωσαν 500 ευρώ και αφέθηκαν ελεύθεροι – Καμία προφυλάκιση για τον θάνατο της 47χρονης ναυτικού

Advertisement

Με μόνη υποχρέωση την καταβολή 500 ευρώ, οι τρεις συλληφθέντες για τον τραγικό θάνατο της 47χρονης ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας αφέθηκαν ελεύθεροι. Ούτε μία ημέρα προσωρινής κράτησης για ένα δυστύχημα που κόστισε τη ζωή σε μια εργαζόμενη την ώρα του καθήκοντος. Οι τρεις κατηγορούμενοι —ο καπετάνιος και ο ύπαρχος, αμφότεροι ιταλικής καταγωγής, καθώς και ο Αιγύπτιος υπεύθυνος του καταπέλτη— φαίνεται πως θα συνεχίσουν τη ζωή τους χωρίς ιδιαίτερες συνέπειες, την ώρα που μια γυναίκα έχασε τη δική της κάτω από συνθήκες που προκαλούν σοβαρά ερωτήματα για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας.

Πέθανε στο καθήκον, πλήρωσαν 500 ευρώ και αφέθηκαν ελεύθεροι – Καμία προφυλάκιση για τον θάνατο της 47χρονης ναυτικού

Η υπόθεση έχει προκαλέσει οργή και απορία στην κοινή γνώμη, καθώς πρόκειται για ένα θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα εν ώρα υπηρεσίας, με την εμπλεκόμενη εταιρεία να παραμένει στο απυρόβλητο και τα ερωτήματα γύρω από την ασφάλεια των εργαζομένων στα πλοία να περισσεύουν.

Το δυστύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα της Παρασκευής 26 Απριλίου, όταν η 47χρονη επίκουρος ναυτικός, μέλος πληρώματος επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με ιταλική σημαία, παρασύρθηκε από φορτηγό κατά τη διαδικασία εκφόρτωσης ασυνόδευτων οχημάτων στο λιμάνι της Πάτρας. Η γυναίκα τραυματίστηκε θανάσιμα μπροστά σε συναδέλφους της, σε έναν χώρο που όφειλε να είναι πλήρως ελεγχόμενος και ασφαλής.

Advertisement

Πέθανε στο καθήκον, πλήρωσαν 500 ευρώ και αφέθηκαν ελεύθεροι – Καμία προφυλάκιση για τον θάνατο της 47χρονης ναυτικού

Η υπόθεση, πέρα από το προσωπικό δράμα μιας οικογένειας που θρηνεί, φωτίζει με ωμότητα τις σοβαρές ελλείψεις στην επιτήρηση των όρων εργασίας στη ναυτιλία, ειδικά σε στιγμές που τα πλοία λειτουργούν με ταχύτητα και πίεση για να τηρούν χρονοδιαγράμματα. Ο θάνατος της γυναίκας δεν θεωρήθηκε αρκετός λόγος για προφυλάκιση. Αντί γι’ αυτό, η υπόθεση «τακτοποιήθηκε» με ένα ποσό που δύσκολα καλύπτει ακόμη και τα έξοδα μιας κηδείας.

Η σιωπή της ναυτιλιακής εταιρείας, η αδιαφορία των αρχών για τις συνθήκες εργασίας και η απουσία κάθε ένδειξης παραδειγματικής τιμωρίας αποτυπώνουν μια πικρή αλήθεια: στην πράξη, η ζωή ενός εργαζόμενου κοστολογείται φθηνά. Πολύ φθηνά.

Αναπάντητα μένουν και τα ερωτήματα:

  • Υπήρχε υπεύθυνος ασφαλείας στον χώρο του καταπέλτη;

  • Είχαν δοθεί οδηγίες ασφαλούς μετακίνησης των φορτηγών εντός του πλοίου;

    Advertisement

  • Ποιος ελέγχει τις διαδικασίες φόρτωσης/εκφόρτωσης στα λιμάνια μας;

  • Και κυρίως, ποιος προστατεύει αυτούς που εργάζονται νύχτα-μέρα για να κινούνται τα πλοία;

Η απάντηση, προς το παρόν, μοιάζει να είναι: κανείς.

Advertisement

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button