COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Pink Woman: Το success story του Ελληνικού brand από την Καβάλα και η “αναγέννηση” μετά την πανδημία

Ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα “turnaround story” έχει κατορθώσει να καταγράψει ο Όμιλος Intrafashion, ο οποίος, με το αναγνωρισμένο brand γυναικείων ρούχων “Pink Woman”, έχει καταφέρει μέσα σε τρία χρόνια όχι μόνο να ανακάμψει από τα δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα των προηγούμενων ετών, αλλά να σημειώσει και επιδόσεις-ρεκόρ.

Ο Όμιλος Intrafashion είναι 100% ελληνικός. Ιδρύθηκε πριν από 17 χρόνια στην Καβάλα από τον Παύλο Χατζηπαυλίδη, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελληνίδα καταναλώτρια το brand γυναικείας ένδυσης “Pink Woman”. Στα 12 χρόνια που ακολούθησαν (2006-2018), αναπτύχθηκε -ιδίως μέσω του μοντέλου franchise- ένα αξιόλογο δίκτυο 80 περίπου καταστημάτων “Pink Woman” σε όλη την Ελλάδα, ενώ ήδη από το 2016 μεταφέρθηκαν στην Αθήνα τα κεντρικά γραφεία, διατηρώντας τα logistics στην πόλη της Καβάλας.

Ωστόσο, μέσα σε ένα ιδιαιτέρως δυσχερές περιβάλλον, η εταιρεία παρουσίασε σημάδια κόπωσης και δυσκολιών που οδήγησαν στα τέλη του 2019 σε δυσμενή οικονομικά αποτελέσματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρήση 2019 έκλεισε με ζημίες που ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ, καθώς ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 10% περίπου (στα 15,7 εκατ. ευρώ) και το περιθώριο μεικτού κέρδους παρουσίασε σημαντική μείωση.

Έτσι, και εν μέσω πανδημικής κρίσης, το 2020, ο Δημήτρης Ματεμτζής, ο οποίος είχε ενταχθεί ήδη από τα τέλη του 2018 στον Όμιλο Intrafashion ως Διευθύνων Σύμβουλος, συμφώνησε στην εξαγορά του 100% του Ομίλου Intrafashion, από τον ιδρυτή του κ. Χατζηπαυλίδη, με στόχο την εφαρμογή ενός φιλόδοξου πλάνου αναδιάρθρωσης.

Η χρήση του 2020 επηρεάστηκε -όπως και το σύνολο της λιανεμπορικής αγοράς- από την πανδημική κρίση, που πέραν των πολλαπλών αρνητικών επιδράσεων κράτησε και “κλειστή” την αγορά για κάποιους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, η διοίκηση της εταιρείας κατάφερε να εφαρμόσει ένα στρατηγικό πλάνο εμπορικής πολιτικής που επέτρεψε την βελτίωση του περιθωρίου μεικτού κέρδους, ενώ παράλληλα περιόρισε τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης σημαντικά, με αποτέλεσμα τη θεαματική μείωση των ζημιών σε μόλις 0,7 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, με την ολοκλήρωση ενός πλήρους 3ετούς κύκλου στα τέλη της φετινής χρονιάς, ο Όμιλος Intrafashion έχει κατορθώσει να καταγράψει μια εντυπωσιακή ανάκαμψη. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, από 18,8 εκατ. ευρώ το 2020, κατάφερε να ξεπεράσει τα 35,5 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση +89%), ενώ για το 2023 αναμένεται να “αγγίξει” το ορόσημο των 40 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, τις ζημιογόνους χρήσεις του 2019 και του 2020 διαδέχθηκαν χρήσεις υψηλής καθαρής κερδοφορίας (κέρδη 3,7 εκατ. ευρώ το 2021 και κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ το 2022). Τα αποτελέσματα κερδών προ φόρων της διετίας 2021-2022 “άγγιξαν” τα 6,3 εκατ. ευρώ (ή 10,0% του κύκλου εργασιών), με την πρόβλεψη του 2023 να ακολουθεί επίσης διψήφιο ποσοστό κερδοφορίας επί του εκτιμώμενου κύκλου εργασιών.

Επενδύσεις στο δίκτυο
Ο Όμιλος Intrafashion χαρακτηρίζεται πλέον από ικανοποιητική κεφαλαιακή επάρκεια, χαμηλό τραπεζικό δανεισμό και ελεγχόμενα επίπεδα αποθεμάτων. Βασικός πυλώνας των σημαντικών αυτών αποτελεσμάτων, που έχουν πια εδραιώσει μια υγιή χρηματοοικονομική εικόνα για τον Όμιλο, ήταν οι σημαντικές επενδύσεις ανάπτυξης και ανακαίνισης του δικτύου καταστημάτων. Η “Pink Woman” διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο δίκτυο 115 καταστημάτων γυναικείας ένδυσης της ελληνικής αγοράς, με το 97% να έχει πλήρως ανακαινιστεί την τελευταία τριετία, με βάση το ανανεωμένο retail concept. Μάλιστα, το ύψος των συνολικών επενδύσεων (εταιρικών και franchise) ξεπερνά τα 8 εκατ. ευρώ.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η αναβάθμιση των προϊοντικών προτάσεων και συλλογών, με εστίαση στις τελευταίες τάσεις της μόδας και την υψηλή ποιότητα, αλλά και με την εταιρεία να παραμένει δεσμευμένη στην πολιτική των πολύ προσιτών τιμών. Παράλληλα, οι πολύ υψηλές και ενισχυμένες επενδύσεις marketing, που την τελευταία τριετία (2021-2023) τείνουν να ξεπεράσουν το 3,5% του συνολικού κύκλου εργασιών, συνετέλεσαν επίσης σε αυτή την ανάκαμψη, όπως και η διαρκής ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος απασχολεί σήμερα πάνω από 500 άτομα προσωπικό.

Όπως δήλωσε στο Capital.gr ο Δημήτρης Ματεμτζής, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Intrafashion Group: “Στην ‘Pink Woman’, η πρωτοπορία και η καινοτομία αποτελούν τον πυρήνα των δραστηριοτήτων μας στον ανταγωνιστικό χώρο της fast fashion γυναικείας ένδυσης. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων σε προσιτές τιμές, είναι το κλειδί για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών μας. Η αύξηση πωλήσεων και επισκεψιμότητας του δικτύου καταστημάτων μας για το πρώτο εννιάμηνο του 2023 με διψήφια ποσοστά αντικατοπτρίζει τη διαρκή επικέντρωσή μας στη βελτιστοποίηση του προϊοντικού μας μείγματος σε συνδυασμό με μια μοναδική αγοραστική εμπειρία για τις καταναλώτριες μας”.

Pink Woman: Το success story, η “αναγέννηση” μετά την πανδημία και τα επόμενα επενδυτικά πλάνα
Στο σφυρί η βίλα του Αργύρη Παπαργυρόπουλου στη Γλυφάδα – Άλλαξε χέρια για 7,5 εκατομμύρια ευρώ
Νέο flagship store στην Ερμού
Από τα συνολικά 115 καταστήματα του δικτύου “Pink Woman”, τα 50 είναι εταιρικά και τα 65 franchise, τα οποία συμπληρώνονται από το πρόσφατα αναβαθμισμένο e-shop. Σημειωτέον ότι για το 2023 η εταιρεία αισιοδοξεί να “αγγίξει” για το σύνολο του δικτύου φυσικών καταστημάτων τις 10 εκατ. επισκέψεις καταναλωτών.

Επίσης, πρόθεση της εταιρείας είναι περί τα τέλη του έτους ή στις αρχές του 2024 να εγκαινιάσει ένα flagship “Pink Woman” store, στην “καρδιά” της Ερμού. Πρόκειται για ένα αυτόνομο πολυώροφο κτίριο στον αριθμό 26 της Ερμού, όπου η “Pink Woman” στοχεύει να παρουσιάσει ένα ολιστικό project retail experience που θα απλώνεται σε 4 ορόφους συνολικής έκτασης μεγαλύτερης των 600 τ.μ. Επιπλέον, στα σχέδια είναι να στεγαστεί στους πάνω ορόφους του κτιρίου ένα state of the art ξενοδοχειακό project, σε 600 επιπρόσθετα τ.μ., ωστόσο οι σκέψεις για τον τρόπο ανάπτυξης βρίσκονται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Ως προς τα μελλοντικά πλάνα ανάπτυξης, η εταιρεία θεωρεί πως η ελληνική αγορά, υπό τις κατάλληλες συνθήκες, μπορεί να τής επιτρέψει να προσεγγίσει συνολικά τα 125-130 καταστήματα εντός των προσεχών 18-24 μηνών.

Αναφορικά με το εξωτερικό, η εταιρεία μελετά τις αγορές των Βαλκανίων, κατά προτεραιότητα αυτή της Ρουμανίας, χωρίς να υπολείπεται προτεραιότητας και η αγορά της Κύπρου, όταν κρίνει τις συνθήκες ευνοϊκές για ένα τέτοιο βήμα.

Τέλος, τα μελλοντικά επενδυτικά πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνουν την υιοθέτηση νέων τεχνολογικών εργαλείων, θέλοντας να είναι εναρμονισμένη με τις εξελίξεις της νέας ψηφιακής εποχής, αλλά και την αναβάθμιση των operations και logistics, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητάς της.

Back to top button