COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΚΟΣΜΟΣΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ποιά «ένοχα μυστικά» θα αποκαλύψει ο φυγόδικος Κάρλος Γκοσν, που το έσκασε από τους δικαστές της Ιαπονίας?…

Αίσθηση στην παγκόσμια κοινότητα έχει προκαλέσει ο τρόπος με τον οποίο ο Κάρλος Γκοσν κατόρθωσε να ξεφύγει από τις Ιαπωνικές αρχές και να βρεθεί στον Λίβανο.
Ο Γκόσν απέδρασε από την Ιαπωνία όπου βρισκόταν σε κατ΄οίκον περιορισμό κρυμμένος μέσα σε θήκη μουσικού οργάνου.

Ο γνωστός μάνατζερ σχεδιάζει να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στις 8 Ιανουαρίου στη Βηρυτό, σύμφωνα με την εφημερίδα Yomiuri. Με βάση τις παλαιότερες δηλώσεις του ιδίου και της συζύγου του Κάρολ, είναι πιθανό να αναφερθεί στο νομικό σύστημα της Ιαπωνίας, να απαντήσει στις κατηγορίες που τον βαραίνουν, καθώς και να κάνει αποκαλύψεις για τη διοίκηση της Nissan.

Παλαιότερα, και μετά τη σύλληψή του, είχε δηλώσει πως όλες οι κατηγορίες ήταν προϊόν συνωμοσίας εναντίον του από στελέχη της Nissan, που δεν ήθελαν τις αλλαγές που αυτός προωθούσε στη Συμμαχία της ιαπωνικής εταιρείας με τη γαλλική Renault.

Ένταλμα σύλληψης από την Interpol έχει εκδοθεί σε βάρους του κάποτε πανίσχυρου ηγέτη της αυτοκινητιστικής συμμαχίας της γαλλικής Renault με την ιαπωνική Nissan, ο οποίος βρίσκεται πλέον ως φυγάς στον Λίβανο, εκεί όπου μεγάλωσε.

Διαβεβαίωσε σήμερα ότι οργάνωσε «μόνος» του τη φυγή του από την Ιαπωνία, όπου διώκεται για οικονομικά εγκλήματα, διαψεύδοντας ότι ενεπλάκη με οποιοδήποτε τρόπο η οικογένειά του.

«Οι ισχυρισμοί των μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με τους οποίους η σύζυγός μου, η Κάρολ και άλλα μέλη της οικογένειάς μου μπορεί να διαδραμάτισαν κάποιον ρόλο στην αναχώρησή μου από την Ιαπωνία είναι λανθασμένοι και ψευδείς», ανέφερε σε μια λακωνική ανακοίνωσή του.

«Εγώ μόνος μου οργάνωσα την αναχώρησή μου. Η οικογένειά μου δεν έπαιξε κανέναν ρόλο», επέμεινε.

Ο Γκοσν έχει λιβανέζικη, βραζιλιάνικη και γαλλική υπηκοότητα. Διατηρεί στενούς δεσμούς με τον Λίβανο, τη χώρα όπου μεγάλωσε και όπου έχει επενδύσεις σε μια τράπεζα, σε ακίνητα και σε έναν αμπελώνα.

Ο επιχειρηματίας μπαινόβγαινε τον τελευταίο χρόνο στις ιαπωνικές φυλακές εξαιτίας της ελλιπούς καταγραφής των αποδοχών του στη Nissan.

Την τελευταία φορά είχε αποφυλακισθεί με εγγύηση και τα διαβατήριά του τα είχαν οι δικηγόροι του.

Ο ρόλος των δικηγόρων

Το δικαστήριο του είχε επιτρέψει να έχει ένα διαβατήριο επάνω του, κλεισμένο σε ένα είδος θήκης, η οποία παρέμενε στην κατοχή του, αλλά το κλειδί της (ένας μυστικός κωδικός) κρατούσαν οι δικηγόροι του.

Το έγγραφο αυτό χρησίμευε ως βίζα βραχείας παραμονής στην Ιαπωνία και έπρεπε συνεπώς να το έχει διαθέσιμο για τις εσωτερικές μετακινήσεις του.

Ο επιχειρηματίας έχει γαλλική, λιβανέζικη και βραζιλιάνικη υπηκοότητα.

Ταινία του Χόλιγουντ θυμίζει η απόδραση του πρώην προέδρου της Nissan Κάρλος Γκοσν από την Ιαπωνία στον Λίβανο.

Ο ρόλος της συζύγου του

Όπως αναφέρει ο Guardian, επικαλούμενος λιβανέζικο τηλεοπτικό σταθμό, «εγκέφαλος» της κινηματογραφικής απόδρασης του Γκοσν ήταν η σύζυγός του, Κάρολ, ενώ καθοριστική αποδείχθηκε η βοήθεια μιας μουσικής μπάντας καθώς και μιας ομάδας πρώην αξιωματικών των ειδικών δυνάμεων.

Η απόδραση ξεκίνησε όταν η μπάντα έφτασε στο σπίτι του Γκοσν στο Τόκιο για μια παράσταση. Όταν αυτή ολοκληρώθηκε και ενώ οι μουσικοί μάζευαν τα όργανά τους, ο Γκοσν κρύφτηκε μέσα σε ένα από αυτά και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε ένα μικρό ιαπωνικό αεροδρόμιο.

Εκεί τον περίμενε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο το οποίο αρχικά μετέφερε τον Γκοσν στην Κωνσταντινούπολη. Από εκεί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επιβιβάστηκε σε ένα ιδιωτικό τζετ.
Bombardier Challenger για πτήση προς Λίβανο όπου φέρεται να έφτασε τα ξημερώματα της Δευτέρας.

Η διαδρομή του συγκεκριμένου αεροσκάφους έχει καταγραφεί στην ειδική ιστοσελίδα FlightRadar με το τζετ να «εξαφανίζεται» στις 4:16 τα ξημερώματα, την ώρα, δηλαδή, που προσέγγιζε το διεθνές αεροδρόμιο της Βυρηττού.

Οι αστυνομικοί κάνουν φύλλο και φτερό το σπίτι στο οποίο ο επιχειρηματίας διέμενε στο Τόκιο, προτού δραπετεύσει για το Λίβανο, ενώ προσπαθούν να βρουν στοιχεία και από τις κάμερες ασφαλείας.

Δεν είναι γνωστό πώς κατάφερε να διαφύγει από την Ιαπωνία, ωστόσο δημοσιεύματα των Reuters και Financial Times αναφέρουν πως δραπέτευσε μέσω μιας ιδιωτικής εταιρείας, ένα σενάριο που δείχνει πως χρειάστηκαν μήνες σχεδιασμού.

Στο μεταξύ, υπό κράτηση έθεσε η τουρκική αστυνομία επτά άτομα, ανάμεσά τους τέσσερις πιλότους.

Οι θέσεις Λιβάνου – Γαλλίας

Ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης του Λιβάνου Ιμπραχίμ Νάτζαρ ξεκαθάρισε, πάντως, ο ότι η νομοθεσία της χώρας δεν επιτρέπει την έκδοση ενός Λιβανέζου πολίτη σε τρίτη χώρα.

Στο μεταξύ η Γαλλίδα υφυπουργός Οικονομίας Ανιές Πανιέ-Ρινασέ δήλωσε πως ο Γκον δεν πρόκειται να εκδοθεί, αν μεταβεί στη Γαλλία.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες —τις αρνείται όλες— ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.

Η Νισάν απέπεμψε τον Γκοσν, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.

Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, γάλλος υπήκοος, ο Γκοσν άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Ρενό-Νίσαν το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.

Ο Γκοσν διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Νίσαν με τη Ρενό, τον βασικό της μέτοχο.

Back to top button