COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ποιοί ‘καρχαρίες’ των δημοσίων έργων όρμησαν να αρπάξουν ένα κομμάτι από την παραχώρηση της Αττικής Οδού;

Με ισχυρό ανταγωνισμό όπως άλλωστε αναμενόταν πέφτει η αυλαία στον διαγωνισμό για την επέκταση της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό.

Δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν από έξι επενδυτικά σχήματα μέσα από τα οποία θα αναδειχτεί με βάση τη συμφερότερη οικονομική προσφορά ο προτιμητέος επενδυτής, διαδικασία που εκτιμάται ότι μπορεί να έχει ολοκληρωθεί έως τον Σεπτέμβριο.

Ειδικότερα οικονομικές προσφορές υποβλήθηκαν από τις εξής εταιρείες – κοινοπρακτικά σχήματα:

ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. –INTRAKAT A.E.

Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα.

Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού το ΤΑΙΠΕΔ σφραγίζει την σημαντικότερη από πλευράς περιουσιακής αξίας παραχώρηση, η οποία κινητοποίησε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων τεχνικών ομίλων της χώρας, μεγάλων ευρωπαϊκών λειτουργών έργων υποδομής και κορυφαίων διεθνών funds.

H σκυτάλη επιστρέφει στο ΤΑΙΠΕΔ και τους συμβούλους του που καλούνται μέσα στο επόμενο δίμηνο, να αξιολογήσουν τις προσφορές των υποψηφίων και να τρέξουν με εξπρές διαδικασίες την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που έχει μερικά ακόμη σημαντικά ορόσημα.

Πέραν της αξιολόγησης των προσφορών και της ανάδειξης του αναδόχου, την οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού σκέλους του έργου, την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την κύρωση της σύμβασης από τη βουλή.

Στόχος παραμένει η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2024 ώστε να δοθεί με ομαλό τρόπο το «δακτυλίδι» στο νέο παραχωρησιούχο.

Σε διαφορετική περίπτωση το έργο θα επιστρέψει στο δημόσιο, το οποίο θα αναθέσει την λειτουργία του οδικού άξονα σε εταιρεία λειτουργίας είτε με απευθείας ανάθεση είτε μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η σύμβαση ωστόσο θα συνεχίσει να έχει αυξημένες ταμειακές ροές για την υφιστάμενη κοινοπραξία της Αττικής Οδού (Άκτωρ Παραχωρήσεις-ΑΒΑΞ) ως το 2027 από μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.

Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Back to top button