Με μια κατάθεση που περισσότερο θύμιζε αφήγηση από τα παρασκήνια τηλεοπτικής εκπομπής παρά μαρτυρία σε δίκη για σοβαρά ποινικά αδικήματα, ο Παύλος Χαϊκάλης εμφανίστηκε ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Εφετείου Αθηνών για να υπερασπιστεί τον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος κατηγορείται για δύο απόπειρες βιασμού.
Προκλητικός ο Χαϊκάλης υπερασπίζεται πλήρως το Φιλιππίδη: «Το θέατρο ήταν σκηνή και κρεβάτι μαζί – Ο Πέτρος δεν είναι βιαστής, ίσως κάποιες εποφθαλμιούσαν τη θέση της συζύγου του»
Προκλητικός ο Χαϊκάλης υπερασπίζεται πλήρως το Φιλιππίδη: «Το θέατρο ήταν σκηνή και κρεβάτι μαζί – Ο Πέτρος δεν είναι βιαστής, ίσως κάποιες εποφθαλμιούσαν τη θέση της συζύγου του»
«Το θέατρο ήταν –και είναι– ένα μεγάλο κρεβάτι. Εκεί μέσα έγιναν όλα: ναρκωτικά, βία, χυδαία “αστειάκια”, μαλλιοτραβήγματα, πέσιμο δίχως φρένα», υποστήριξε ο πρώην ηθοποιός και πρώην πολιτικός, σε ένα σχόλιο που μάλλον στόχο είχε να σχετικοποιήσει ή και να “κανονικοποιήσει” τη φρίκη. «Δεν γίνεται σε έναν χώρο όπου για δεκαετίες όλοι ήξεραν και κανείς δεν μιλούσε, να βγαίνουν ξαφνικά καταγγελίες για απόπειρες βιασμού μετά το 2020», πρόσθεσε, αφήνοντας να εννοηθεί πως… η σιωπή ισοδυναμεί με αθωότητα.
Ο κ. Χαϊκάλης εμφανίστηκε αποστασιοποιημένος από τον χώρο: «Σιχάθηκα, εγκατέλειψα την Αθήνα, δεν αντέχεται άλλο αυτή η υποκρισία». Μίλησε για τη μακρόχρονη γνωριμία του με τον κατηγορούμενο, από το 1989, τονίζοντας πως ο Φιλιππίδης ανέκαθεν προκαλούσε… φθόνο. «Είχε δικό του θίασο στα 32. Αυτό έφερνε εντάσεις. Δεν άρεσε σε όλους όταν διάλεγε τον “Α” ηθοποιό αντί για τον “Β”. Είχαμε συνεργαστεί και στο “50-50” – τότε τον έβλεπα περισσότερο και από τη γυναίκα του», είπε με οικειότητα που άγγιζε τα όρια της αφοσίωσης.
Όταν ρωτήθηκε για την προσωπικότητα του Πέτρου Φιλιππίδη, ο μάρτυρας υπεράσπισης ανέσυρε μνήμες από παλαιότερα – πιο «πειθαρχημένα» χρόνια. «Ο Πέτρος βγήκε από σχολή όπου η πειθαρχία ήταν ο κανόνας. Αυτό κάποιους δεν τους βόλευε – ήθελαν “καλλιτεχνική ελευθερία”», σημείωσε, αφήνοντας υπόνοιες ότι οι κατηγορίες ενδέχεται να πηγάζουν από προσωπικές αντιπαραθέσεις και όχι από πραγματικά περιστατικά.
Προκλητικός ο Χαϊκάλης υπερασπίζεται πλήρως το Φιλιππίδη: «Το θέατρο ήταν σκηνή και κρεβάτι μαζί – Ο Πέτρος δεν είναι βιαστής, ίσως κάποιες εποφθαλμιούσαν τη θέση της συζύγου του»
Στο τέλος, ο κ. Χαϊκάλης δεν δίστασε να ρίξει και το δικό του φαρμάκι: «Ίσως μερικές εποφθαλμιούσαν τη θέση της Νίνου» – μια αναφορά που μοιάζει να υπαινίσσεται ότι οι καταγγελίες μπορεί να προέκυψαν από φθόνο για τη σύζυγο του Φιλιππίδη. Όχι ακριβώς επιχείρημα, περισσότερο κουτσομπολίστικη ρίψη σκιάς.
Η έδρα κάλεσε τον μάρτυρα να καταθέσει τι γνωρίζει για την προσωπικότητα του Πέτρου Φιλιππίδη. «Ο Πέτρος προέρχεται από μια σχολή στην οποία κυρίαρχο στοιχείο της ήταν η πειθαρχία. Αυτό ήταν μια συνθήκη που δεν άρεσε σε κάποιους που ήθελαν μια ελευθερία», απάντησε ο κ. Χαϊκάλης και συνέχισε:
«Το όνομα του Πέτρου Φιλιππίδη και κάθε Πέτρου Φιλιππίδη δημιουργεί μια έλξη για το κοινό. (…) Σήμερα έχουν χαλαρώσει πολύ τα πράγματα, δεν είναι έτσι. Όταν γίνονται οι πρόβες δεν μπορεί να λέμε ότι αρχίζουν στις 7 και ο άλλος να έρχεται 8. Αυτό δημιουργεί εντάσεις. Αυτά όμως υπάρχουν στο θέατρο».
Πρόεδρος: Μιλάμε για συμπεριφορές που μπορεί να ξέφυγαν από το μετρό. Υπέπεσε κάτι τέτοιο στην αντίληψη σας;
Χαϊκάλης: Όχι δεν είχε ξεφύγει από το μέτρο. Υπήρχε μια χαλάρωση ηθών και ο καθένας μπορούσε να εκφραστεί με ένα “χ” τρόπο. Το θέατρο όμως ήταν ένα μεγάλο κρεβάτι, έχουν υπάρξει ναρκωτικά μαλλιοτραβήγματα και άγριο πέσιμο. Δεν μπορεί όμως σε έναν χώρο που συνέβαιναν όλα αυτά και κανείς δεν μιλούσε ξαφνικά μετά το ’20 να ακούμε ξαφνικά για απόπειρες βιασμού.
Συνεχίζοντας ο κ. Χαικάλης είπε στην κατάθεση του: «Έχουν γίνει πολλά στο θέατρο, υπήρχε μια διάχυτη ελευθεριότητα. Τα τελευταία χρόνια αυτά σταμάτησαν. Γιατί; Γιατί οι νέοι ηθοποιοί έχουν μια άλλη κουλτούρα. Αυτό που λέμε ότι την πέφτουνε άγρια στον άλλον εγώ θα πω ότι δεν ισχύει μόνο για άντρες, ισχύει και για τις γυναίκες. Εγώ είχα δεχτεί προτάσεις από γυναίκες. Αν έχει κάνει βιασμούς όμως ο Πέτρος; Όχι, σε καμία των περιπτώσεων».
Πρόεδρος: Μιλήστε μας για τη συμπεριφορά του…
Χαϊκάλης: Ο Πέτρος είναι ένας άνθρωπος με εντάσεις αλλά δεν έχει ξεφύγει από το μέτρο. Στο “50 – 50” εγώ είχα εντάσεις, παρά ο Φιλιππίδης, εγώ ξέφευγα από την κούραση όχι ο Φιλιππίδης.
Μιλώντας γρήγορα και έντονα ο κ. Χαικάλης συνέχισε την κατάθεσή του στη δίκη, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή η πρόεδρος να του επισημάνει. «Πιο σιγά κύριε μάρτυρα είστε πολυβόλο».
«Ο Πέτρος ποτέ δεν έκανε παρατηρήσεις στο θέατρο, ούτε να φωνάξει, ούτε να τα σπάσει. Οι εντάσεις ήταν μόνο στις πρόβες γιατί δεν μπορούν να διαχειριστούν όλοι μια παράσταση. Για να μην νομίζετε ότι τον αγιοποιώ να σας πω ότι κι εγώ έφυγα από παράσταση γιατί είχαμε διαφωνία. Αυτό δεν σημαίνει ότι φταίει ο Πέτρος, εγώ είχα θέμα», κατέθεσε ακόμη ο μάρτυρας.
Πρόεδρος: Για τις καταγγέλουσες τι λέτε; Τις ξέρετε;
Χαϊκάλης: Όχι δεν τις γνωρίζω, έχω δεχθεί κι εγώ καταγγελίες και θέλω να πω πως όταν καταγγέλλουμε, πρέπει να ξέρουμε τι λέμε. Εγώ δεν πιστεύω ότι έχουν γίνει αυτά που λένε. Όμως μόνο ο Πέτρος και οι καταγγέλλουσες ξέρουν την αλήθεια.
Πρόεδρος: Είχε την δύναμη να φτιάξει ή να καταστρέψει καριέρες ο κατηγορούμενος;
Χαϊκάλης: Κανένας δεν έχει τη δύναμη να κάνει κάτι τέτοιο. Σε αυτά προηγούνται κάποιοι άλλοι. Εμείς σαν πρωταγωστές μπορούμε μόνο να προτείνουμε κάποιον ηθοποιό. Υπάρχει το κανάλι και η παραγωγή. Εξουσία δεν είχε ποτέ ούτε ο Χορν, ούτε ο Κατράκης, ούτε η Λαμπέτη. Εξουσία δίνει η θέση που κατέχει κάποιος. Εξουσία είχε ο Μινωτής, εξουσία ο Κούρκουλος απέκτησε όταν έγινε διευθυντής του Εθνικού, όχι όταν ήταν ηθοποιός. Η εξουσία είναι στη θέση, όχι στο πρόσωπο. Στο θέατρο κάνεις δεν μπορεί να κάνει κάποιον πρωταγωνιστή. Ούτε ο πρωθυπουργός
Εισαγγελέας: Ξέρετε κάτι για αυτά που κατέθεσε η κυρία Παπούλια; Ότι ο κατηγορούμενος της έδειξε τα γεννητικά του όργανα στο θέατρο;
Χαϊκάλης: Στις κουίντες κυκλοφορούν πολλοί άνθρωποι, αυτό δεν μπορεί να γίνει στο θέατρο. Ο Χορν το είχε κανει αυτό, το έχω άκουσε από ιστορία. Αλλά το έκανε στο σπίτι του και για πλάκα.
Εισαγγελέας: Για τα φιλιά τα έντονα που είχε καταγγείλει η κυρία Παπαχαραλάμπους;
Χαϊκάλης: Δεν ξέρω πως φιλούσε. Όμως ήταν πασίγνωστο ότι υπήρχε σχέση μεταξύ τους.
Εισαγγελέας: Αυτά που καταγγείλει η κυρία Δροσάκη;
Χαϊκάλης: Δηλαδή σε όποια γυναίκα έβλεπε ο Πέτρος της έλεγε «αν δεν μου κάτσεις θα σε καταστρέψω;». Δεν έχει λογική αυτό. Μια σχολή αποτελείται από ένα σύνολο δεν αποφασίζει ο Φιλιππίδης να την κόψει από τις εξετάσεις.
Προκλητικός ο Χαϊκάλης υπερασπίζεται πλήρως το Φιλιππίδη: «Το θέατρο ήταν σκηνή και κρεβάτι μαζί – Ο Πέτρος δεν είναι βιαστής, ίσως κάποιες εποφθαλμιούσαν τη θέση της συζύγου του»
Εισαγγελέας: Η πρώτη καταγγέλουσα λέει ότι της είπε ότι θα την καταστρέψει…
Χαϊκάλης: Δηλαδή στα 1.500 θεάματα που υπάρχουν ο Πέτρος είχε τη δύναμη να την κόψει από παντού; Συγνώμη η λογική μου δεν το δέχεται. (…) Δεν ξέρω την ερωτική ζωή του Φιλιππίδη αλλά ξέρω ότι έχει ζάχαρο και αυτό δημιουργεί κάποια προβλήματα στη σεξουαλική ζωή. Να προσπαθήσει να βιάσει ο Πέτρος; Για ποιο λόγο; Έχω διαβάσει και λίγο ψυχολογία. Ο βιαστής δεν σταματάει εάν δεν υπάρχει εξωτερικός παράγοντας.
Εισαγγελέας: Για ποιο λόγο να τον καταγγείλλουν;
Χαϊκάλης: Για εκδίκηση, για ζήλεια, για λανθάνουσα κρίση φεμινισμού, για πολλούς λόγους. Έχετε καταλάβει ότι από το 2020 έχουμε ξαφνικά βομβαρδισμό για απόπειρες βιασμού. Ίσως κάποιες από αυτές τις κυρίες να εποφθαλμιούσαν και τη θέση της κυρίας Νίνου.
Πρόεδρος: Εσείς είχατε μιλήσει με τον κατηγορούμενο για αυτές τις καταγγελίες;
Χαϊκάλης: Ναι και μου είπε πως όλα ήταν συναινετικά.
Στη συνέχεια ο κ. Χαικάλης έστρεψε τα «πυρά» του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ). «Το ΣΕΗ διέγραψε κάποια άτομα χωρίς να έχουν εκδοθεί οι ποινικές αποφάσεις» είπε ο και ερωτηθείς από συνήγορο προς υποστήριξη της κατηγορίας για τις καταγγελίες που έγιναν σε βάρος του είπε: «Πρόκειται για ασύστολα ψευδή, εμένα με κρέμασαν στα μανταλάκια 3 χρόνια χωρίς να γνωρίζουν τι έχουν πει οι καταγγελούσες».
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα