COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Προσοχή! Κάποιοι καλούν σε ‘αντάρτικο’ τους πιστούς τη Μεγάλη Εβδομάδα! «Αν θέλετε κύριοι της κυβέρνησης υπάρχουν τρόποι!…»

Σε “αντάρτικο” κατά της κυβέρνησης, αλλά και της Ιεραρχείας της Εκκλησίαςψτης Ελλαδος, καλεί τους πιστούς ο Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών της Ελλάδος (ΙΣΚΕ).

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε, στρέφεται κατά της ηγεσίας της Εκκλησίας και της Πολιτείας και υπογραμμίζει μεταξύ των άλλων και τα ακόλουθα:
«Στα σούπερ μάρκετ, στις τράπεζες, στις λαϊκές αγορές να επιτρέπεται η προσέλευση των ανθρώπων σύμφωνα με τα μέτρα της Πολιτείας και στην Εκκλησία όχι;».

Εξάλλου, η επονομαζόμενη “Ομάδα Προσκυνητών Αγίου Όρους Αργολίδος” απέστειλε επιστολή στον Μητροπολίτη Αργολίδος κ. Νεκτάριο και μεταξύ άλλων αναφέρει: “Είναι ντροπή, είναι ολιγοπιστία και φύλλο συκής «η οικονομία της εκκλησίας» που επικαλείται ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. Ιερώνυμος. Σε ποία πνευματική κατάσταση θα βρίσκεται ο καθείς μας στις «κατ’ οίκον εκκλησίες» μας κατά την τηλε-μετάδοση των θείων λειτουργιών; Δεν πιστεύει ότι οι Ναοί είναι Ιεροί και ότι χαριτώνονται από την παρουσία του Αγίου Πνεύματος; Τα μυστήρια της Μετανοίας, της Εξομολογήσεως και της Θείας Μεταλήψεως τι μυστήρια είναι όταν δεχόμαστε ότι είναι και μετρήσιμα και δυνάμενα να “καλουπωθούν” από τον ορθολογισμό της επίγειας επιστήμης;”

Σημειώνουν δε πως το Σύνταγμα της Ελλάδος αναγνωρίζει από τα πρώτα του άρθρα:

α. Ως επικρατούσα θρησκεία την Aνατολική Oρθόδοξο Eκκλησία του Xριστού και το αυτοκέφαλο αυτής (άρθρο 3).

β. Την ισότητα των πολιτών (άρθρο 4), την απόλυτη προσωπική ελευθερία τους στην ανάπτυξη και την άσκηση των θρησκευτικών τους πεποιθήσεων και το απαραβίαστο αυτής (άρθρο 5).

“ Αντιλαμβανόμαστε ότι το ιατρικό προσωπικό δίνει τον αγώνα του και έχει τις ανησυχίες του για το δικό του αντικείμενο. Βεβαίως, να συμμορφωθούμε με τις κρατικές οδηγίες για τις συναθροίσεις και την κοινή λογική για την αποφυγή των λοιμώξεων. Είμαστε πρόθυμοι για να εκκλησιαστούμε και να κοινωνηθούμε, να τηρήσουμε εις το 2πλάσιο και 3πλάσιο ακόμη τις απαιτούμενες αποστάσεις. Είναι όμως κατάφωρα προσβλητικό για την προσωπικότητά μας και καταπιεστικό, άνισο και αντίθετο με το Σύνταγμα και την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου να λειτουργούν οι ναοί του μαμωνά και του Ερμή (τράπεζες, super markets, MMM) αλλά όχι οι Ιεροί Ναοί του Κυρίου” προσθέτουν.

Και καταλήγουν δίνοντας…περίεργες υποσχέσεις αγώνος: “Ανοίξτε τους Ιερούς Ναούς. Πιστεύουμε ότι ο ποιμαντικός σας θρόνος, σας αποδίδει το χρέος όπως με παρρησία ορθώσετε το ανάστημά σας και οδηγήσετε το ποίμνιό σας στην οδό του Κυρίου.

Την δύσκολη και ανηφορική, αλλά την οδό του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού. Εάν όμως, παρ’ ελπίδα, δεχθείτε την καισαρική εξουσία ως ανωτέρα, θα είμαστε αναγκασμένοι και αποφασισμένοι να προχωρήσουμε στην αναζήτηση ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ Ιερέων για την σωτηρία μας, για την Αλήθεια του Κυρίου, την Ορθοδοξία και την Ελλάδα μας.

Και μία τελευταία παράκληση: Η Ανάσταση του Κυρίου θα εορτασθεί την 19η Απριλίου. Ας είναι η ημέρα αυτή Ανάσταση, Λαμπρή και εορτή. Όλων μας. Η τυχόν συζητούμενη μεταφορά δεν θα είναι υπεκφυγή, δεν θα είναι δειλία, δεν θα είναι φαιδρή. Θα είναι αιρετική και ευθέως αντίθετη με την απόφαση της Α΄Οικουμενικής Συνόδου. Μη γέννοιτο”

Αλλά και στη Ροδόπη πιστοί αντιδρούν για τους κλειστούς Ναούς
Επιστολή διαμαρτυρίας-αιτήματος με αποδέκτη τον Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής συνέταξε η δικηγόρος κ. Ελισσάβετ Τσιτσιγιάννη με αφορμή την τέλεση των ιερών ακολουθιών κεκλεισμένων των θυρών λόγω κορονοϊού και των τελευταίων εξελίξεων με την απαγόρευση ακόμη και της κατ’ οίκον παράδοσης του Άγιου Φωτός.Στην επιστολή σημειώνεται μεταξύ άλλων πως “με την επιταγή της κυβέρνησης και την απειλή της επιβολής προστίμου αν μετακινηθώ για αυτόν τον λόγο (σ.σ. προσκύνημα) , όπως έχω κάθε δικαίωμα, περιορίζεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη θρησκευτική μου ελευθερία βάσει του Συντάγματος και του άρθρου 13 αυτού”

Στην συνέχεια όμως αναφέρει: “Τα προσπερνάμε όλα και δεχόμαστε την φίμωση της θρησκευτικής μας ελευθερίας αποδεχόμενοι ότι ο Θεός είναι παντού και η προσευχή μας εισακούεται και από την οικία μας, καταπίνοντας την ανάγκη μας να Κοινωνήσουμε Σώμα και Αίμα Χριστού με την ελεύθερη επιλογή μας και όχι με την επιταγή των περιορισμών της Πολιτείας, η οποία και αποκάλεσε υβριστικά την Θεία Κοινωνία ως ΄΄ιοφόρο υγρό΄΄.

Στις δύσκολες τούτες ώρες για την ανθρωπότητα θα περίμενε κανείς να προτείνει η κυβέρνηση να πλαισιώσουμε περισσότερο την Εκκλησία και με ειδικές δεήσεις και λιτανείες, όπως σε όλες τις δύσκολες περιόδους, να ζητήσουμε την βοήθεια του Θεού και των αγίων προς αποτροπή του κακού.

Παρά ταύτα και την μη αντίδρασή μας και την συναίνεση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, εξαιτίας πλέον των επερχόμενων ημερών του ΑΓΙΟΥ ΠΑΣΧΑ και της Ανάστασης του Κυρίου μας, τα μέτρα αυτά της απαγόρευσης έγιναν ακόμα πιο επιτακτικά, αυστηρά και μην αφήνοντάς μας κανένα περιθώριο να σταθούμε ούτε έξω από τους Ναούς μας, όπως λένε ότι φοβούνται ότι θα πράξουμε αν υπάρξει χρήση μεγαφώνων μετάδοσης της Θείας Λειτουργίας, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών παιδείας και θρησκευμάτων με αριθμό Δ1α/ΓΠ.οικ 23093.

Η κατάφωρη παραβίαση της συνταγματικά κατοχυρωμένης θρησκευτικής μας ελευθερίας έρχεται με την μη τήρηση της αρχής της αναλογικότητας του άρθρου 25 ως άνω του Συντάγματος, αφού με την υπουργική απόφαση πέραν των ως άνω επιβάλλεται και η απαγόρευση ρητώς της χρήσης μεγαφώνων ή οποιουδήποτε άλλου μέσου για την εξωτερική μετάδοση της εκ των έσω του ναού τελεσθείσης λειτουργίας, σε μια περίοδο Σταύρωσης και Ανάστασης του Κυρίου μας, που όλοι οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι επιθυμούμε να ηχούν έστω σε όλο το τετράγωνο της ενορίας μας οι καμπάνες και οι Θείες Λειτουργίες της Σταύρωσης , της Ταφής και της Ανάστασής Του, αφού δεν μπορούμε να παραστούμε στον Οίκο Του Κυρίου μας.

Ποιο σκοπό εξυπηρετεί κάτι τέτοιο άραγε; Ποια είναι η αναλογία μέσου και σκοπού; Και όλα αυτά και ενώ η απαγόρευση ισχύει για κάθε δόγμα και θρησκεία, γιατί στην περιοχή μας επιτρέπεται η μετάδοση από τα μεγάφωνα των μουσουλμανικών τελετών από τα τζαμιά; Ποια η έννοια της τέλεσης των Θείων Λειτουργιών από Εσάς τους Ιερωμένους στους οποίους επιτρέπουν να λειτουργούν με την αυστηρότητα της παρουσίας μόλις τεσσάρων ατόμων και έξι στις μεγάλες Εκκλησίες μας; Για ποιούς άραγε θα τελείτε τις Θείες Λειτουργίες; Για τα στασίδια και τις καρέκλες; Πού είναι το ποίμνιό Σας;”

Κάνει ιδιαίτερη αναφορά και στο Άγιο Φως και τελικώς ζητάει από τον Μητροπολίτη:

-Παρακαλούμε για την άμεση αντίδρασή Σας στην άρση της απαγόρευσης μετάδοσης των θείων λειτουργιών από τα μεγάφωνα των Εκκλησιών μας, που θα μας κάνουν να αισθανθούμε το δέος των Παθών του Κυρίου μας τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας έστω και από τα μπαλκόνια του σπιτιού μας.
-Παρακαλούμε για την διαπραγμάτευση του τρόπου παραλαβής του Άγιου φωτός από έναν άνθρωπο έστω από κάθε οικογένεια.
-Παρακαλούμε για την άμεση επαφή σας με την Ιερά Σύνοδο της οποίας αποτελείται μέλος και την εισήγησή σας στην κυβέρνηση να επιτραπεί ως λόγος μετακίνησης των πολιτών η μετάβαση σε εκκλησία για προσκύνημα και προσευχή σε ώρες μη τέλεσης λειτουργίας.
-Παρακαλούμε για τις δικές σας “εντολές” και αποφάσεις για την ικανοποίηση της πνευματικής ανάγκης των Ορθοδόξων Χριστιανών να εκφράσουν και βιώσουν τα Πάθη του Κυρίου μας έτσι όπως αυτοί νιώθουν με το ελάχιστο που μπορούν να ζητήσουν και που δεν αποτελεί κανένα δημόσιο κίνδυνο για την υγεία μας.
“Νοιώθουμε με την σιωπή μας και την απόλυτη συγκατάβασή μας, ότι για άλλη μια φορά προδίδουμε και Σταυρώνουμε Εκείνον. Εσείς πως νιώθετε;Εσείς αποτελείτε την Αρχή εκπροσώπησης της θρησκευτικής μας ελευθερίας μέσω της Εκκλησίας μας.Αν δεν αντισταθείτε και αντιδράσετε εσείς ποιος θα το κάνει;” καταλήγει….

Back to top button