EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

«Πυρετώδεις» διαδικασίες: Υδατοδρόμια… μέχρι και στο πιο ακριτικό νησί!

Το Υπουργικό Συμβούλιο που συνεδρίαση υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, “έβγαλε ειδήσεις” και για τα υδατοδρόμια. Στόχος να δημιουργηθούν τουλάχιστον 100 σε ολόκληρη την Ελλάδα! Όλος ο σχεδιασμός και οι προσδοκίες για.. απογείωση του τουρισμού και των επενδύσεων. Οι “μνηστήρες” και η πρώτη πτήση το 1918 από το Τροκαντερό.
Συνεδρίασε σήμερα, Δευτέρα 23.12.2019, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη το Υπουργικό Συμβούλιο. Στην αρχή της συνεδρίασης, οι κ.κ. Υπουργοί Εξωτερικών και Οικονομικών ενημέρωσαν το Υπουργικό Συμβούλιο για εξελίξεις στα θέματα του χαρτοφυλακίου τους, ενώ ένα από τα νομοσχέδια που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, είναι αυτό για τα υδατοδρόμια.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα, το σχέδιο νόμου εισηγήθηκαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Γ. Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι στοχεύει αφενός στη φιλελευθεροποίηση του θεσμικού πλαισίου – «εμπλέκοντας» ιδιώτες επενδυτές – κι αφετέρου στην απλούστευση και επιτάχυνση των απαιτούμενων για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων διαδικασιών.
Η ψήφιση του νομοσχεδίου αναμένεται να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου για τα υδατοδρόμια, που θα εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και θα εξυπηρετήσει την καλύτερη διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με απομακρυσμένους και όχι μόνο προορισμούς, εξέλιξη η οποία έχει ήδη αναζωπυρώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Θα… γεμίσει υδατοδρόμια η Ελλάδα!
Όπως σας είχε ενημερώσει πρόσφατα το newsit.gr, τουλάχιστον 100 υδατοδρόμια θα φτιαχτούν σε όλη την Ελλάδα και εκατό χρόνια αφότου εκδόθηκε η πρώτη άδεια πτήσης υδροπλάνου στην Ελλάδα και μετά από καθυστερήσεις ετών, το «φιλόδοξο» project, για τη δημιουργία 100 υδατοδρομίων, σε λιμάνια και λίμνες παίρνει το δρόμο της υλοποίησης.
Στόχος, οι πρώτες πτήσεις να ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα το Μάιο του 2020.
Το νέο νομοσχέδιο, που αφορά την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στοχεύει στο να δημιουργηθούν υδατοδρόμια από την Αττική και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μέχρι την Πελοπόννησο, το Ιόνιο, τις Κυκλάδες την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Την ίδια στιγμή σε θέση ετοιμότητας, βρίσκονται τα επενδυτικά σχήματα, που θα διαχειριστούν τα υδροπλάνα, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιχειρηματιών, που διαθέτουν εμπειρία στον τομέα των αερομεταφορών.
Τα πρώτα υδροπλάνα
Οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων θα ξεκινήσουν από την Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα, το Μάιο του 2020, αφού αποτελούν τα πρώτα υδατοδρόμια που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί, ενώ αρκετά ακόμη βρίσκονται υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Έτσι, στο Ιόνιο, εκτός από τα παραπάνω, σε φάση αδειοδότησης βρίσκονται 8 ακόμη υδατοδρόμια, σε Κεφαλλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Μεγανήσι, καθώς και στα τρία διαπόντια νησιά: Ερεικούσα, Οθωνούς και Μαθράκι.
Αλλά και στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) έχει ξεκινήσει η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, που μεταξύ άλλων βρίσκονται σε Αστυπάλαια, Φολέγανδρο, Ίο, Τήλο, Νίσυρο, Κάσο, Κάρπαθο, Κω, Χάλκη, Σύμη, δύο στη Ρόδο, καθώς και Άνδρο, Τήνο Μύκονο Μήλο και Πάρο.
Τα δικά τους υδατοδρόμια πρόκειται να αποκτήσουν, όμως και η Ικαρία, η Σάμος, η Λήμνος, η Χίος αλλά και τα πιο απομακρυσμένα νησιά Ψαρά και Άγιος Ευστράτιος, καθώς η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου είναι αποφασισμένη να αδειοδοτήσει 10 υδατοδρόμια.
Αποφασισμένος για τη δημιουργία υδατοδρομίων είναι και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, καθώς βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία δικτύου που θα εξυπηρετεί τις εξής περιοχές: Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Μάνη και Κυλλήνη, ενώ πάλι στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται τα υδατοδρόμια σε Ναύπλιο και Νέα Κίο.
Υδατοδρόμια… και στο Λουτράκι
Αλλά και στο Λουτράκι, σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκονται δύο υδατοδρόμια, (το ένα στο λιμάνι Λουτρακίου και το άλλο στο Καλαμάκι), τα οποία θα λειτουργούν εναλλακτικά, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι πτήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Σε διαδικασία, επίσης, αδειοδότησης, βρίσκονται 6 υδατοδρόμια στην Κρήτη και συγκεκριμένα, σε: Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Χανιά, Σητεία, Άγιο Νικόλαο και Ιεράπετρα.
Στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας
Υδατοδρόμιο, όμως πρόκειται να αποκτήσει και η Αττική, μόλις απλοποιηθούν οι διαδικασίες, καθώς ήδη ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης συζητά, το πλάνο υλοποίησης με την Ελληνικά Υδατοδρόμια, την εταιρεία που θα κατασκευάσει τα πρώτα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Πρόθεση του Γ. Πατούλη αποτελεί, η δημιουργία ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, που θα πραγματοποιεί πτήσεις από και προς τα νησιά του Αργοσαρωνικού: Αίγινα, Πόρτο, Ύδρα, Σπέτσες, Μέθανα και Κύθηρα. Αυτή την περίοδο, δρομολογούνται οι διαδικασίες, για τη διαγωνιστική διαδικασία από όπου θα αναδειχθεί ο ανάδοχος, που θα κατασκευάσει τα υδατοδρόμια.
Υδατοδρόμια στις λίμνες
Σχέδια, όμως για να δημιουργηθούν υδατοδρόμια υπάρχουν και για 19 λίμνες. Πρόκειται για τις: Τριχωνίδα, Βόλβη, Βεγορίτιδα, Βιστωνίδα, Κορώνεια, Μικρή Πρέσπα, Μεγάλη Πρέσπα, Ορεστιάδα (Καστοριάς), Παμβώτιδα Ιωαννίνων, Υλίκη, Δοϊράνη, Αμβρακία, Στυμφαλία, Πετρών, Παραλίμνη, Καϊάφα, Οζερός, Βουλκαριά, Δύστος.
Οι «μνηστήρες» για τα υδατοδρόμια
Εν τω μεταξύ έντονο είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνουν επενδυτικά σχήματα απ’ όλο τον κόσμο, ενώ η λίστα με τους επιχειρηματίες που διαθέτουν υδροπλάνα κι ενδιαφέρονται να αναλάβουν τις πτήσεις από τα νέα υδατοδρόμια, διαρκώς μεγαλώνει. Σε αυτούς που έχουν ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους περιλαμβάνονται τα ονόματα των Ανδρέα Καροτσιέρη της Airwaves, του Ελληνομεξικανού Ρικάρντο Νικολόπουλου της Eagles Seaplenes, καθώς κι ένα επενδυτικό σχήμα (fund) με γερμανικά και ελβετικά κεφάλαια.
Ο Α. Καροτσιέρης, επαγγελματίας πιλότος, δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς διέθετε δική του αεροπορική εταιρεία, την K2 Smart Jets, που πραγματοποιούσε για 8 χρόνια VIP πτήσεις και διέκοψε την λειτουργία της το 2011, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Ο ίδιος διαθέτει μικρό ποσοστό συμμετοχής στην Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Ο δεύτερος ενδιαφερόμενος, ο Ρ. Νικολόπουλος, διαθέτει επίσης, εμπειρία στις αερομεταφορές, καθώς έχει στην ιδιοκτησία του μία αεροπορική εταιρεία στην Αμερική, που πραγματοποιεί πτήσεις με επιβάτες, αλλά και με εμπορεύματα (cargo). Στόχος του είναι να μεταφέρει την εμπειρία του για μικτή χρήση υδροπλάνων (επιβάτες και εμπορεύματα) και στην Ελλάδα. Να σημειωθεί, ότι τα υδροπλάνα μπορούν να μεταφέρουν 19 επιβάτες, εάν όμως τροποποιηθούν τα καθίσματα, υπάρχει η δυνατότητα μεταφοράς 1.700 κιλών σε εμπορεύματα (φάρμακα, τρόφιμα, είδη πρώτης ανάγκης κ.λπ).
Επιφυλακτικό, ως προς τη γνωστοποίηση των προθέσεών του είναι το τρίτο επενδυτικό σχήμα, που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή Γερμανών και Ελβετών. Σύμφωνα με πληροφορίες του newsit, τις προθέσεις τους προτίθενται να γνωστοποιήσουν τις επόμενες ημέρες.
Η Fraport και τα υδατοδρόμια
Η Ελληνικά Υδατοδρόμια, του Τάσου Γκόβα, φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις που αφορούν τη δημιουργία ισχυρού δικτύου υδατοδρομίων. Ήδη, αποτελεί, την ανάδοχο εταιρεία, που θα δημιουργήσει και θα διαχειριστεί τα πρώτα υδατοδρόμια σε Πάτρα, Κέρκυρα και Παξούς, ενώ να σημειωθεί, ότι αποτελεί την εταιρεία που αδειοδότησε τα 12 πρώτα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, στην περίοδο 2004 με 2008. Ειδικά για το υδατοδρόμιο της Πάτρας, έχει συνάψει συνεργασία με την Hellenic Seaplanes (του επίσης έμπειρου, Νικόλα Χαραλάμπους) για το υδατοδρόμιο της Πάτρας. Οι δύο εταιρείες, ωστόσο, δεν αποκλείεται να ενισχύσουν τη συνεργασία τους και στο μέλλον, μόλις ξεκινήσει το σερί επενδύσεων για την κατασκευή και διαχείριση υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα.
Λόγω της εμπειρίας που διαθέτει και του ενδιαφέροντος να συμμετάσχει στα νέα έργα, η Ελληνικά Υδατοδρόμια, φιλοδοξεί να αποτελέσει τη «Fraport των Υδατοδρομίων», καθώς μέχρι σήμερα έχει αναλάβει την αδειοδότηση τριάντα επτά υδατοδρομίων. Στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελληνικά Υδατοδρόμια, συμμετέχουν ο ιδρυτής της κ. Τάσος Γκόβας, η K2 Smart Jets, η Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ, η Chatziandronis Aerospace & Touristic και η ΑΚΤΩΡ Facility Management.
Όπως ανέφερε στο newsit ο κ. Τ. Γκόβας «Είμαστε χαρούμενοι που και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε ότι τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν το 2020, αλλά και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης έχει πάρει πρωτοβουλία να φέρει ένα νόμο περισσότερο λειτουργικό και με λιγότερη γραφειοκρατία. Με τις ενέργειες που κάνει η κυβέρνηση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για να προσελκύσει διεθνείς επενδυτές, που θα δραστηριοποιηθούν στον τομέα των υδροπλάνων».

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο GOOGLE NEWS

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Back to top button