TOP ΝΕΑ

Πυρκαγιές: Καίγεται ξανά η μισή Ελλάδα!- Σε πύρινο κλοιό η Βοιωτία, η Θεσσαλονίκη και ο Έβρος!- Αναμένεται ολονύκτια μάχη με τις φλόγες

Σε κόκκινο συναγερμό η χώρα, καθώς η Πυροσβεστική Υπηρεσία δίνει μάχη με τρία σοβαρά πύρινα μέτωπα που εκδηλώθηκαν το απόγευμα της Δευτέρας.

Πυρκαγιές: Καίγεται ξανά η μισή Ελλάδα!- Σε πύρινο κλοιό η Βοιωτία, η Θεσσαλονίκη και ο Έβρος!- Αναμένεται ολονύκτια μάχη με τις φλόγες

Η πιο επικίνδυνη εστία εντοπίζεται στη Βοιωτία, ενώ ταυτόχρονα επιχειρήσεις κατάσβεσης βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη και στον Έβρο. Στα Σπάτα, η εικόνα παρουσιάζει πλέον αισθητή βελτίωση.

Η πιο δύσκολη μάχη στη Βοιωτία

Το πιο κρίσιμο μέτωπο μαίνεται στο Ακραίφνιο Βοιωτίας, όπου η πυρκαγιά σε δασική έκταση εξακολουθεί να καίει ανεξέλεγκτα, με τις επίγειες και εναέριες δυνάμεις να δίνουν συνεχή αγώνα περιορισμού της.

Στην περιοχή έχει αναπτυχθεί μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις των τελευταίων ημερών: 118 πυροσβέστες, έξι ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 27 οχήματα, 11 αεροσκάφη και τρία ελικόπτερα, εκ των οποίων το ένα έχει αναλάβει τον εναέριο συντονισμό.

Η κατάσταση χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς οι πυκνοί καπνοί έχουν περιορίσει δραματικά την ορατότητα, οδηγώντας στο κλείσιμο τμήματος της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.

Η κυκλοφορία στο ρεύμα προς Αθήνα εκτρέπεται από τον ανισόπεδο κόμβο Κάστρου έως τον κόμβο Θηβών, ενώ αντίστοιχες ρυθμίσεις ισχύουν και στο ρεύμα προς Λαμία.

Η μάχη επικεντρώνεται πλέον στην κατεύθυνση προς τον οικισμό, με τις δυνάμεις να προσπαθούν να ανακόψουν την πορεία της φωτιάς πριν πλησιάσει κατοικημένες ζώνες.

Λίγο πριν από τις 16:00 εστάλη προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 προς τους κατοίκους της περιοχής, καλώντας τους να παραμείνουν σε αυξημένη ετοιμότητα και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των Αρχών.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Βοιωτίας, Γιώργο Ντασιώτη, η πυρκαγιά εμφανίζει δύο ενεργές εστίες: μία κοντά στο Ακραίφνιο και μία δεύτερη πλησίον της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας.

Παράλληλα, όλες οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της Στερεάς Ελλάδας έχουν τεθεί σε γενική επιφυλακή, καθώς οι καιρικές συνθήκες εξακολουθούν να ευνοούν την εξάπλωση των πυρκαγιών.

Πυρκαγιές: Καίγεται ξανά η μισή Ελλάδα!- Σε πύρινο κλοιό η Βοιωτία, η Θεσσαλονίκη και ο Έβρος!- Αναμένεται ολονύκτια μάχη με τις φλόγες

Νέο μέτωπο στη Θεσσαλονίκη

Την ίδια ώρα, νέα εστία φωτιάς εκδηλώθηκε στον Δήμο Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης, προκαλώντας άμεση κινητοποίηση των δυνάμεων πυρόσβεσης.

Η πυρκαγιά καίει χαμηλή βλάστηση και στο σημείο επιχειρούν 31 πυροσβέστες, μία ομάδα πεζοπόρου τμήματος, εννέα οχήματα, δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.

Η πυκνή ανάπτυξη καπνού οδήγησε και εδώ στην ενεργοποίηση του 112, με τις Αρχές να καλούν τους πολίτες να βρίσκονται σε εγρήγορση και να ακολουθούν τις οδηγίες Πολιτικής Προστασίας και Πυροσβεστικής.

Advertisement

Πύρινη λαίλαπα στον Έβρο

Στο Μεγάλο Δέρειο, στον ορεινό όγκο του Έβρου, εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε δασώδη έκταση με πεύκα, η οποία χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επικίνδυνη. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή δυσχεραίνουν σημαντικά την κατάσβεση, ενισχύοντας τον κίνδυνο ταχείας εξάπλωσης.

Στην επιχείρηση κατάσβεσης συμμετέχουν εναέρια μέσα, αεροσκάφη και ελικόπτερα, καθώς και ισχυρές επίγειες δυνάμεις της Πυροσβεστικής, οχήματα του Δήμου Σουφλίου, εθελοντές και κάτοικοι. Το μέτωπο βρίσκεται απέναντι από τον οικισμό και στόχος είναι να αποτραπεί κάθε ενδεχόμενη προσέγγιση της φωτιάς σε κατοικημένες περιοχές.

Βελτιωμένη εικόνα στα Σπάτα

Αντίθετα, πιο αισιόδοξη είναι η εικόνα στα Σπάτα, όπου η μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε σε έκταση με ξερά χόρτα και οικοπεδικούς χώρους βρίσκεται πλέον σε ύφεση.

Το μέτωπο είχε αναπτυχθεί μεταξύ της πόλης και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», προκαλώντας έντονη κινητοποίηση, καθώς οι άνεμοι έσπρωξαν τις φλόγες ακόμη και προς την περιοχή του προπονητικού κέντρου της ΑΕΚ.

Στο σημείο επιχείρησαν 120 πυροσβέστες με τέσσερις ομάδες πεζοπόρων της 1ης ΕΜΟΔΕ, 35 οχήματα, τρία ελικόπτερα και δύο αεροσκάφη, ενώ καθοριστική υπήρξε η συνδρομή εθελοντών και υδροφόρων των ΟΤΑ. Και εδώ είχε σταλεί προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 για αυξημένη ετοιμότητα των κατοίκων.

Συλλήψεις και εντατικοί έλεγχοι

Μέσα σε αυτό το ιδιαίτερα επιβαρυμένο σκηνικό, η Πυροσβεστική ανακοίνωσε τέσσερις νέες συλλήψεις για πυρκαγιές από αμέλεια σε Βοιωτία, Λάρισα, Χαλκιδική και Θεσσαλονίκη.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, ενώ τα στοιχεία αποτυπώνουν την έκταση του φαινομένου: από την αρχή του έτους έχουν επιβληθεί 458 διοικητικά πρόστιμα, συνολικού ύψους σχεδόν 490.000 ευρώ, και έχουν πραγματοποιηθεί 115 συλλήψεις για υποθέσεις πυρκαγιών, με τη συντριπτική πλειονότητα να αφορά περιστατικά αμέλειας.

Δεκάδες πυρκαγιές μέσα σε 24 ώρες

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Πυροσβεστικής, 41 αγροτοδασικές πυρκαγιές εκδηλώθηκαν μέσα στο τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα. Από αυτές, οι 36 αντιμετωπίστηκαν άμεσα στο αρχικό τους στάδιο, ενώ οι δυνάμεις συνεχίζουν να επιχειρούν σε πέντε ακόμη ενεργά μέτωπα.

Τα κατά τόπους ανακριτικά γραφεία, καθώς και τα Κλιμάκια της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.), διερευνούν τα αίτια εκδήλωσης των πυρκαγιών, την ώρα που η μάχη με τις φλόγες συνεχίζεται σε πολλά σημεία της χώρας.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button