COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

STORIESΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Rolling Stones: Η διάσημη κόκκινη «γλώσσα» και πού βρίσκεται το πρωτότυπο σχέδιο

Όλοι γνωρίζουμε το θρυλικό ροκ συγκρότημα «Rolling Stones» και έχουμε ακούσει την ιστορία που κρύβεται πίσω από την δημοφιλή μπάντα με τις εκατομμύρια πωλήσεις, τις βραβεύσεις και τα ρεκόρ που κατέχει.

Το λογότυπο με τα «καυτά χείλη» των Rolling Stones βρίσκεται παντού. Θα το δούμε σε μπλουζάκια, μπρελόκ, τοιχογραφίες και οτιδήποτε άλλο φαντάζεσαι. Έχεις σκεφτεί ποτέ πώς ξεκίνησε η ιδέα για αυτό το εμβληματικό σήμα, τι σημαίνει και ποιος το σχεδιάσε;

Τα «καυτά χείλη» έγραψαν την δική τους ιστορία στη μουσική. Όλα ξεκίνησαν το 1969 όταν το συγκρότημα αναζητούσε ένα έργο τέχνης για να μπει στην αφίσα της ευρωπαϊκής τους περιοδείας. Οι Rolling Stones αποφασίσουν να στραφούν στο Royal Gollege of Art και ζητούν έναν καλλιτέχνη για τον σχεδιασμό της αφίσας.

Το σχέδιο της πρώτης αφίσας
Ο Τζον Πάσε, μεταπτυχιακός φοιτητής στο τελευταίο έτος, σχεδίασε την πρώτη αφίσα που απεικονίζει ένα κρουαζιερόπλοιο και ένα αυτοκίνητο. Ο Μικ Τζάγκερ δεν έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος λέγοντας του: «Είμαι σίγουρος ότι μπορείς και καλύτερα». Και έτσι, ο Πάσε πρόσθεσε και ένα κονκόρντ, κάτι το οποίο τελικά ευχαρίστησε τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος.

 

Λίγες ημέρες αργότερα, η Τζο Μπέργκμαν με επιστολή της στον Πάσε, του ζήτησε να σχεδιάσει και ένα λογότυπο για να χρησιμοποιείται και να αναγνωρίζεται παντού. Ο Πάσε συναντήθηκε με τον Μικ Τζάγκερ ο οποίος του έδειξε μια φωτογραφία από την Ινδή θεά Κάλι, λέγοντας του ότι κάτι τέτοιο θα του άρεσε. Αμέσως, ο Πάσε εστίασε στο στόμα και στη γλώσσα και μετά όλα πήραν το δρόμο τους.

Το πλέον γνωστό λογότυπο των Rolling Stones, αρχικά ονομάστηκε «Tongue and Lips», και εμφανίζεται σε όλους τους δίσκους και τα singles τους μετά το 1971.

Αρχικά, το σήμα ήταν ασπρόμαυρο και πλέον στην γνωστή κατακόκκινη μορφή του, εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1971 στο πίσω μέρος του άλμπουμ «Sticky fingers», το εξώφυλλο του οποίου είχε σχεδιαστεί από τον Andy Warhol. Εξαιτίας αυτού, πολλοί πίστευαν λανθασμένα βέβαια, ότι και το λογότυπο είχε σχεδιαστεί από τον Andy Warhol.

Μιλώντας στους New York Times το 2015 σχετικά με το λογότυπο, ο Πάσε δήλωσε: «Δεν ήθελα να κάνω κάτι ινδικό, γιατί πίστευα ότι πολύ γρήγορα θα ήταν ξεπερασμένο, καθώς όλοι περνούσαν από εκείνη τη φάση, εκείνη την εποχή». Παρ’ όλα αυτά, ο Πάσε παραδέχτηκε ότι εμπνεύστηκε από αυτή τη «φάση» και δημιούργησε ένα διαχρονικό έργο τέχνης.

Ο συμβολισμός της θεάς Κάλι
Η θεά Κάλι για όσους δεν γνωρίζουν παρουσιάζεται ως γυναίκα μελαψού χρώματος, με μακριά μαλλιά και τέσσερα χέρια. Στο ένα της χέρι κρατά το ξίφος, στο δεύτερο, το κομμένο κεφάλι του γίγαντα, ενώ με τα άλλα δύο ενθαρρύνει τους πιστούς της.

Τα ενώτιά της είναι δύο πτώματα και φορά ένα περιδέραιο από ανθρώπινα κρανία. Μοναδικό της ένδυμα είναι μία πλατειά ζώνη η οποία αποτελείται από δύο σειρές κομμένων χεριών. Η γλώσσα της κρέμεται, τα μάτια της είναι κόκκινα όπως των μεθυσμένων, ενώ το πρόσωπο και το στήθος της είναι γεμάτα αίμα.

Πού βρίσκεται το πρωτότυπο σχέδιο σήμερα
Το πρωτότυπο ασπρόμαυρο σχέδιο πουλήθηκε το 2008 στο μουσείο Βικτωρίας και Αλβέρτου για το ποσό των 92.500 δολαρίων. Ο Πάσε τότε είχε πληρωθεί για το σχέδιο, 50 λίρες ενώ έλαβε και ένα μπόνους 200 λιρών. Το 1976, με συμβόλαιο, ο Πάσε άρχισε να λαμβάνει και δικαιώματα για κάθε εμφάνιση του λογοτύπου μέχρι και το 1982 που τελικά πούλησε τα δικαιώματα στους Rolling Stones για 26.000 λίρες.

Προς τιμήν του, Τσάρλι Γουάτς, του θρυλικού ντράμερ των Rolling Stones, ο οποίος έφυγε από τη ζωή στις 24 Αυγούστου 2021, το συγκρότημα πήρε την απόφαση να αλλάξει το logo του στις αφίσες τις περιοδείας.

Back to top button