EΛΛΑΔΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σαλαμίνα – Πέραμα σε 5 λεπτά: Η νέα μεγάλη υποθαλάσσια σήραγγα που θα αλλάξει τη Δυτική Αττική

Advertisement

Συνεχίζει να συγκεντρώνει ενδιαφέρον το πολυσυζητημένο έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας που θα προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση στο νησί του Σαρωνικού Κόλπου.

Μείωση του χρόνου ταξιδιού στα 5 λεπτά, από τα 20 λεπτά που απαιτούνται σήμερα μαζί με την επιβίβαση/αποβίβαση στο φέρυ μποτ, υπόσχεται να προσφερει η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, που αποτελεί ένα από τα μεγάλα έργα που βρίσκονται στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας, ωστόσο, έχει «κολλήσει», μιας και εξακουλουθεί να αποτελεί εκκρεμότητα η έγκριση της μελέτης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Αυτή είχε κατατεθεί την άνοιξη του 2021 και, σύμφωνα με πληροφορίες του carandmotor.gr, παραμένει υπό καθεστώς διαβουλεύσεων, με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι είναι δύσκολο να έχουμε εξελίξεις το προσεχές διάστημα, ώστε να περάσουμε στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τα προεπιλεγέντα σχήματα και να συμβασιοποιηθεί το έργο.

Advertisement

Στον διαγωνισμό, ο οποίος αφορά στην παραχώρηση διάρκειας 35 ετών και περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της υποθαλλάσιας σήραγγας, συμμετέχουν οι ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-VINCI, με τον χρόνο υλοποίησης να ανέρχεται σε περίπου 4 χρόνια από την έναρξη παραχώρησης.

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 450 εκατ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας στον βυθό, με μήκος περί τα 400 μέτρα (συνολικό μήκος 1,1 χλμ. μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις), από Α/Κ στο Πέραμα μέχρι Α/Κ στα Παλούκια της Σαλαμίνας.

Ο νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά εντός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων – Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.

Στη συνέχεια θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν A/K που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.

Advertisement


Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button