COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

STORIES

‘Σάλος’ με τον Σκλαβενίτη: Στο φως το μεγάλο μυστικό της οικογένειας και της εταιρείας, που επιχείρησαν να ‘θάψουν’!

Σάλος υπήρξε στον Σκλαβενίτη, καθώς βρέθηκε στην φόρα ένα μεγάλο μυστικό της οικογένειας και της ίδιας της εταιρείας, που επιχείρησαν να ‘θάψουν’ χωρίς επιτυχία.

Υπάρχουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ που χρησιμοποιούν τα γενέθλια τους, ακόμη και κάθε χρόνο, ως αφορμή για να διαφημιστούν και να κάνουν προωθητικές ενέργειες. Η Σκλαβενίτης σίγουρα δεν είναι μία από αυτές.

Ακόμη και στο χρυσό ιωβηλαίο της που είναι φέτος, η ομώνυμη οικογένεια που είναι στην διοίκηση, επέλεξε να το αποσιωπήσει προς το ευρύ κοινό και τους πελάτες της και λόγω των υγειονομικών συνθηκών να μην τελέσει κάποια εκδήλωση προς τιμήν των εργαζομένων, την ικανοποίηση των οποίων θέτει ως πρωταρχικό στόχο.

Η άγνωστη ιστορία του Σκλαβενίτη
Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1954 από τον Γιάννη Σκλαβενίτη (1924-1993), τον Σπύρο Σκλαβενίτη (1927-2006) και τον Μιλτιάδη Παπαδόπουλο (1920-1999), με αρχική δραστηριότητα στο χονδρεμπόριο. Το 1967 ιδρύεται η «Ι. ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ & ΣΙΑ Ο.Ε.», με διακριτικό τίτλο ΤΗΛΕΞΥΠ, η οποία αποτελεί την πρώτη εταιρεία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης στην Ελλάδα. Το πρώτο σούπερ μάρκετ ανοίγει το 1969 στο Περιστέρι της Αθήνας και το 1975 προσχωρεί στην επιχείρηση ο μικρότερος αδελφός του Σπύρου και του Γιάννη, Νάσος Σκλαβενίτης. Το 1975 η εταιρεία ξεφεύγει από τα στενά όρια του Περιστερίου, ανοίγοντας μεγάλο κατάστημα στον Πειραιά, στη συνοικία Καμίνια. Το βήμα αυτό είναι μεγάλο και απαιτεί ανάλογα κεφάλαια, γι’ αυτό και στο επιχειρηματικό σχήμα που δημιουργείται (ΕΛΛΗΝΙΚΑΙ ΥΠΕΡΑΓΟΡΑΙ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε.) θα έχει συμμετοχή με 49% ο εφοπλιστής Ανδρέας Ποταμιάνος. Στη συνέχεια, και μέχρι το 1993, η εταιρεία θα ιδρύσει συνολικά 23 καταστήματα, όλα εντός της Αττικής.

Στα τέλη του 2013 η εταιρεία διαθέτει 96 καταστήματα. Το 2007, η αλυσίδα ξεκινάει τις πρώτες επεκτάσεις της εξαγοράζοντας μεμονωμένα καταστήματα αλυσίδων, όπως 18 της αλυσίδας Παπαγεωργίου, ενώ το 2010, εξαγοράζει 8 καταστήματα από την αλυσίδα Ατλάντικ, η οποία έναν χρόνο μετά πτωχεύει. Το 2013, η επιχείρηση εξαγοράζει 4 καταστήματα από την εταιρεία Δούκας, 5 από την Μπαλάσκας και συμφωνεί να αποκτήσει 9 από την αλυσίδα Extra Πρώτα και Φθηνά ώστε να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην Αττική.

Το μέσο κατάστημα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές του, εξηγώντας έτσι την ικανότητα της εταιρείας να οδηγείται σε αύξηση των πωλήσεων με έναν σχετικά μικρό αριθμό καταστημάτων. Η εταιρεία εξακολουθεί να ανήκει στην οικογένεια Σκλαβενίτη, αν και φημολογείται ότι διεθνείς γίγαντες λιανικής, όπως η Tesco και η Walmart, ενδιαφέρονται για την απόκτησή της. Ωστόσο, στην οικογένεια Σκλαβενίτη δεν έχουν δείξει σημάδια ότι είναι πρόθυμοι να εξετάσουν την προσφορά εξαγοράς.

Back to top button