COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ένα σχολείο γκαλερί τέχνης στην Καλαμαριά: Μαθητές ζωγράφισαν στις πόρτες σπουδαία έργα του Πικάσο, του Φασιανού και άλλων διάσημων καλλιτεχνών! (Φωτο)

Οι μαθητές του 9ου Γυμνασίου Καλαμαριάς μετέτρεψαν το σχολείο τους σε μία γκαλερί τέχνης, καθώς τώρα οι αίθουσες διδασκαλίας διακοσμούνται με έργα τέχνης από Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, και όσοι επισκεφθούν το συγκεκριμένο γυμνάσιο στη Θεσσαλονίκη θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα όπως το “Το παιδί με το περιστέρι” του Πάμπλο Πικάσο, τα “Μπλε Πουλιά” του Αλέκου Φασιανού, και άλλα 18 διάσημα έργα τέχνης.

Οι πίνακες ζωγραφικής που στολίζουν τις εισόδους των αιθουσών και έχουν αλλάξει εντυπωσιακά την αισθητική του 9ου Γυμνασίου Καλαμαριάς προέρχονται από το πρωτότυπο εγχείρημα “Μια πόρτα στην Τέχνη”. Το εγχείρημα υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή των μαθητών, υπό την καθοδήγηση του γνωστού καλλιτέχνη Κώστα Κουτρουμπή, ο οποίος είναι και εκπαιδευτικός στο σχολείο αυτό.

«Μου αρέσει η ζωγραφική και ήταν μεγάλη η χαρά που συμμετείχα στο πρόγραμμα. Ζωγράφισα τον έργο του Νικηφόρου Λύτρα “Το ωόν του Πάσχα”. Αν και ήταν δύσκολο να το ολοκληρώσω, καθώς έχει πολλές λεπτομέρειες και χρειάστηκα σχεδόν έναν χρόνο, απόλαυσα πολύ τη διαδικασία. Ήταν μια ιδιαίτερη εμπειρία γιατί αν και ασχολούμαι με τη ζωγραφική, πρώτη φορά ζωγράφισα ένα τόσο μεγάλο σε κλίμακα έργο», είπε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Ανθή, μαθήτρια της Γ΄γυμνασίου που συμμετείχε στο εγχείρημα τονίζοντας παράλληλα πως θέλει να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη ζωγραφική.

«Ήταν πολύ δημιουργική διαδικασία. Χρειαζόταν να έχουμε ομαδικότητα και να συνεργαστούμε μεταξύ μας. Ζωγράφισα μαζί με έναν συμμαθητή μου, τον πίνακα του Γιώργου Σικελιώτη “Κάλαντα”. Με δυσκόλεψε αρκετά η ανάμειξη των χρωμάτων, με βοήθησε όμως πολύ ο καθηγητής μου και το ολοκλήρωσα», εξήγησε ο Νίκος, μαθητής της Γ’ γυμνασίου.

«Η πρόταση να φιλοτεχνήσουμε έργα ζωγραφικής στις εισόδους των αιθουσών διδασκαλίας με την καθοδήγησή μου, έγινε από την προηγούμενη διευθύντρια του σχολείου κ. Κουσίδου», εξηγεί ο Κώστας Κουτρουμπής και προσθέτει πως «στο πρόγραμμα, που ονομάσαμε “Μια πόρτα στην Τέχνη”, ο ρόλος μου ήταν καθοδηγητικός και επιμορφωτικός, με ελάχιστες παρεμβάσεις ώστε να μην περιορίσω τη δημιουργικότητα και έκφραση των μαθητών».

Έργο τεσσάρων ετών

Η ολοκλήρωση των έργων πήρε τέσσερα ολόκληρα χρόνια προσπάθειας, και όπως επισημαίνει ο κ. Κουτρουμπής, συνολικά δημιουργήθηκαν 21 έργα. Η επιλογή των καλλιτεχνών έγινε βάσει των έργων που είχαν δημιουργήσει, με προτεραιότητα στα έργα που ταιριάζουν αισθητικά με τη θεματολογία του σχολείου.

«Κάθε χρόνο είχαμε 32 ώρες στη διάθεσή μας για να υλοποιήσουμε τα επιλεγμένα έργα. Στη διάρκεια των τεσσάρων ετών του προγράμματος, οι μαθητές μεταμόρφωσαν 21 πόρτες σε έργα τέχνης. Το κάθε έργο είχε τη δική του δυσκολία, διότι ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τα παιδιά, ιδιαίτερα λόγω του μεγέθους των έργων, αλλά και της πρώτης τους επαφή με τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν» διευκρινίζει.

Φέτος, ο καλλιτέχνης Κώστας Κουτρουμπής, που έχει αποκτήσει ευρεία φήμη για τα έργα του πάνω στην αστική τοπογραφία της Θεσσαλονίκης, γιορτάζει τα 30 χρόνια της εκπαίδευσης και ολοκληρώνει την καριέρα του ως καθηγητής καλλιτεχνικών. Όπως ο ίδιος υπογραμμίζει, «η διδακτική, είναι μια αμφίδρομη διαδικασία και θα μου λείψει ιδιαίτερα το ότι μάθαινα κάθε χρόνο από τα παιδιά, μέσα από τους μοναδικούς χαρακτήρες τους, τη χωρίς όρια φαντασία και δημιουργικότητά τους και φυσικά την περιέργεια τους για την Τέχνη, αλλά και τη ζωή».

Back to top button