Εξώδικο των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για την Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ, με το οποίο ζητούν την άμεση απόσυρση των συρμών 8ης παραλαβής του 1982 επικαλούμενοι λόγους ασφαλείας. Η εγκατάλειψη και τα συνεχή περιστατικά με φωτιές και εσχάτως το άνοιγμα θυρών σε συρμό εν κινήσει οδήγησαν τους εργαζομένους στο εξώδικο προς την ΣΤΑΣΥ, το υπουργείο Μεταφορών, τον ΟΑΣΑ και το Υπερταμείο.
Έμπειροι σιδηροδρομικοί και εκπρόσωποι του «Ενωτικού Συνδυασμού» που συμμετέχει στο Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ζητούν ρητά «την απόσυρση των συρμών 8ης παραλαβής και να ελεγχθούν εξονυχιστικά σε ό,τι αφορά τις τυχόν ελαττωματικές μονάδες ασφαλείας. Να μην ξαναμπούν σε κυκλοφορία αν δεν είναι 100% ασφαλείς. Με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου δεν παίζουμε».
Με το εν λόγω εξώδικο αποκαλύπτεται ότι στην χώρα με 57 νεκρούς στα Τέμπη ο αστικός σιδηρόδρομος διαθέτει τρένα που κινούται επί 42 έτη και ανά πάσα στιγμή μπορεί να ανοίξουν οι θύρες! Σε μια γραμμή, μάλιστα, που χρησιμοποιούν καθημερινά εκατομμύρια πολίτες και επισκέπτες στην Αθήνα.
Όπως επισημαίνουν στο εξώδικό τους οι εργαζόμενοι της Γραμμής 1, το οποίο δημοσιεύει το Documento, για τις ανοιχτές θύρες συρμού ανήμερα της Πρωτοχρονιάς:
«Με βάση τον σχεδιασμό των συρμών, τα συστήματα ασφαλείας που έχουν εγκατασταθεί θα έπρεπε να αποτρέψουν ένα τέτοιο συμβάν. Μετά από ελέγχους που έγιναν στην τεχνική βάση βρέθηκε ότι η μονάδα που εξασφαλίζει την ασφάλεια των επιβατών εμποδίζοντας άνοιγμα θυρών εν κινήσει λειτουργούσε εσφαλμένα. Να σημειώσουμε εδώ ότι η δυσλειτουργία που προκάλεσε το άνοιγμα των θυρών μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει εντοπιστεί πλήρως. Δηλαδή πιθανό να υπάρχει πρόβλημα και σε άλλο σύστημα του τρένου».
Και προσθέτουν:
Λόγω της παλαιότητας των τρένων ενδέχεται «να υπάρχει παρόμοιο πρόβλημα και σε άλλη μονάδα ασφαλείας σε ένα από τους υπόλοιπους συρμούς 8ης παραλαβής που καθημερινά εκτελούν δρομολόγιο».
Εξάλλου, η υποστελέχωση όλων των υπηρεσιών από τους τεχνικούς επιδομής μέχρι τους σταθμάρχες είναι κανόνας από την διοίκηση του Αθ. Κοτταρά, εκλεκτού του Κυριάκου Μητσοτάκη. Στους ήδη αρχαίους συρμούς 8ης παραλαβής δεν γίνονται βαριές συντηρήσεις, όπως προβλέπονται από τους κατασκευαστές, «λόγω έλλειψης προσωπικού και αδυναμίας προγραμματισμού εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου με τα υπόλοιπα διαθέσιμα τρένα».
Οι εργαζόμενοι επί χρόνια κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου τονίζοντας ότι ο Ηλεκτρικός πνέει τα λοίσθια και απατούνται κονδύλια για την στελέχωση και την ανανέωση του τροχιαίου υλικού.
«Δεν θα επιτρέψουμε στην Εταιρεία και στο Υπουργείο να γίνουμε ο Σταθμάρχης των Τεμπών» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο «Ενωτικός Συνδυασμός» που γνωστοποίησε την τριτοκοσμική κατάσταση στην Γραμμή 1.
Η ανακοίνωση του Ενωτικού Συνδυασμού
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα