COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σοκ: Τα τρία ευρώ το λίτρο έφτασε η βενζίνη στην Ελλάδα!

Στις 2 Αυγούστου αναρτήθηκε η υψηλότερη τιμή στη βενζίνη και ήταν στα 2,999 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή στην πραγματικότητα 3 ευρώ (το ένα λεπτό διαφορά είναι αμελητέο), «σπάζοντας» κάθε ρεκόρ ακρίβειας στην ιστορία της ελληνικής αγοράς καυσίμων.

Η τιμή αυτή ίσως να μην καταγράφηκε ούτε στη διάρκεια του 2022 οπότε και οι τιμές των υγρών καυσίμων σε όλη την Ελλάδα είχαν ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 ευρώ εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.

Οι Έλληνες πολίτες έχουν οδηγηθεί σε απόγνωση και οι διακοπές τους γίνονται «άπιαστο όνειρο».

Αξίζει να τονιστεί πως τα πρατήρια είναι υποχρεωμένα να ενημερώνουν το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων κάθε φορά που αλλάζουν τιμή στα καύσιμα.

Σε διάστημα μόλις πέντε ημερών οι αυξήσεις έφτασαν ακόμη και τα 0,09 ευρώ ανά λίτρο.

Από την επεξεργασία των υψηλότερων τιμών που συγκέντρωσε ο ΟΤ από τα νησιά προκύπτει ότι η βενζίνη έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα επίπεδα. Στη Μήλο η αμόλυβδη έχει φτάσει μέχρι τα 2,45 ευρώ ανά λίτρο, στην Πάτμο στα 2,369 ευρώ ανά λίτρο, στη Νίσυρο στα 2,36 ευρώ ανά λίτρο, στη Λέρο στα 2,35 ευρώ κ.ο.κ.

Τα πρωτεία όμως με τα 2,999 ευρώ ανά λίτρο ανήκουν στο νησί της Κω.

Με βάση τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή διαμορφώθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο στα 1,962 ευρώ ανά λίτρο όταν χθες ήταν στα 1,959 ευρώ ανά λίτρο και την 1η Αυγούστου στα 1,954 ευρώ ανά λίτρο.

Την 1η Ιουλίου ήταν στα 1,863 ευρώ ανά λίτρο. Σε κάτι παραπάνω από ένα μήνα η αμόλυβδη έχει ακριβύνει σχεδόν κατά 0,10 ευρώ ανά λίτρο. Για την ακρίβεια 0,099 ευρώ ανά λίτρο.

Το «καπέλο» η διαφορά δηλαδή ανάμεσα στην υψηλότερη τιμή τα 2,999 ευρώ ανά λίτρο με τη μέση πανελλαδική τα 1,962 ξεπερνά και το 1 ευρώ ανά λίτρο.

Εδώ βέβαια συμβαίνει το εξής παράδοξο: Πριν τις πρώτες εκλογές στις 21 Μαΐου, είχε δημιουργηθεί μία εύλογη απορία στους πολίτες, καθώς τότε έβλεπαν να πέφτει η τιμή των καυσίμων ενώ δεν είχε αλλάξει καμία από τις αρνητικές συγκυρίες που προκαλούσαν την αύξησή της όλο τον χρόνο.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία παραμένει και η Ελλάδα έχει την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη κυρίως λόγω του ΦΠΑ που είναι στο 24% και του ΕΦΚ, δύο φόρους που η κυβέρνηση αρνούνταν πεισματικά όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα να τους μειώσει.
Το 60% της τιμής της βενζίνης είναι… φόροι.

Στο Twitter είχε γίνει μάλιστα σχετικός «χαμός» με αυτό το ζήτημα καθώς η πλειοψηφία των χρηστών σκέφτονταν τότε το αυτονόητο.

Πώς αφού δεν άλλαξε τίποτε στην παγκόσμια κατάσταση και αφού η κυβέρνηση ισχυρίζονταν πως «έχουμε ακριβά καύσιμα εξαιτίας του Πούτιν» και η τιμή τους έπεφτε λίγο πριν τις εκλογές, άρα κάποιοι αισχροκερδούν και κατέβαζαν τις τιμές με το σκεπτικό πως… θα δημιουργούνταν ένα τεχνητό κλίμα «ευφορίας» πως όλα πάνε καλά.

Σε όλες τις χώρες την τιμή της βενζίνης επηρεάζει συνήθως η τιμή του βαρελιού, οι φόροι, τα μεταφορικά, το ποσοστό κέρδους κλπ.

Η πρόεδρος των βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, η οποία ήταν και υποψήφια βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, προσφάτως είπε: «Το θέμα των καυσίμων είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία, στην οποία εμπλέκεται το κράτος και ο ΣΕΕΠΕ.

Πάρα πολλές φορές έχω πει ότι τα ποσά που διακινούνται είναι τεράστια.

Και υπάρχει ο κλάδος ο επίσημος και το παρακράτος το οποίο πλέον είναι επίσημο παρακράτος.
Άρα, όσο είναι ακριβή η βενζίνη, και ακριβή είναι η βενζίνη λόγω του ΕΦΚ και του ΦΠΑ που πάει 60% επιβάρυνση πάνω στην τιμή, ποιος κερδίζει; Κερδίζει το παρακράτος».

Τώρα λοιπόν, οι Έλληνες πολίτες βλέπω και πάλι τις τιμές των καυσίμων να αυξάνονται αφού πλέον δεν υπάρχουν… εκλογές

Back to top button