COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

STORIESΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σοκάρει ο Χάρης Ρώμας: Οι σεξουαλικές παρενοχλήσεις και οι ανήθικες προτάσεις, που έχει δεχτεί – Γιατί δεν συνεργάστηκε ποτέ με τον Πέτρο Φιλιππίδη;

Ο Χάρης Ρώμας από την πρώτη στιγμή που άνοιξε ο ασκός του Αιόλου τάχθηκε υπέρ των θυμάτων που έχουν υποστεί κακοποιητικές συμπεριφορές και σεξουαλική παρενόχληση από ανθρώπους του θεάτρου.

Δεν είναι λίγες μάλιστα οι φορές που ο γνωστός ηθοποιός έχει αναφερθεί στο συγκεκριμένο θέμα που έχει κατακλύσει τον καλλιτεχνικό χώρο, υποστηρίζοντας σθεναρά τους ανθρώπους που βρήκαν τη δύναμη και το θάρρος να καταγγείλουν δημόσια τις συμπεριφορές που τους έχουν τραυματίσει την ψυχή.

O αγαπημένος ηθοποιός σκηνοθέτης μιλώντας στο περιοδικό «OK», αναφέρθηκε για αυτό το καίριο θέμα που έχει βάλει στο μικροσκόπιο το χώρο του θεάτρου αποκαλύπτοντας πως έχει υποστεί παρόμοια περιστατικά σε νεαρότερη ηλικία.

«Είναι απαράδεκτοι! Εγώ από την πρώτη στιγμή στάθηκα στο πλευρό των γυναικών και των αντρών που θέλησαν να μιλήσουν. Και μακάρι να το είχαν κάνει νωρίτερα. Ξέραμε όλοι ότι στον χώρο του θεάματος, λόγω του μεγάλου ποσοστού ανεργίας, οι άνθρωποι βρίσκονται συχνά σε θέση ανάγκης, οπότε δημιουργείται πρόσφορο έδαφος για κατάχρηση εξουσίας. Πάντα γινόταν αυτό με κάποιον τρόπο.

Σε αρκετούς από εμάς, όταν ήμασταν νεότεροι, έγιναν ανήθικες προτάσεις, όπου για να πάρεις έναν ρόλο θα έπρεπε να προσφέρεις το ανάλογο σεξουαλικό αντίτιμο. Προσωπικά εμένα μου έτυχε δύο φορές να δεχτώ σεξουαλική πρόταση-παρενόχληση, αλλά ήταν κάτι που το αντιμετώπισα αμέσως και δεν μου άφησε κατάλοιπα. Είναι άλλο βέβαια το να υποστεί κάποιος κακοποίηση –λεκτική, σωματική ή ψυχολογική– και ακόμη περισσότερο βιασμό», είπε για τους συναδέλφους του που έχουν βρεθεί στο στόχαστρο λόγω της συμπεριφοράς τους.

Δείτε επίσης: Χάρης Ρώμας: «Σκηνοθέτης καλεί αγόρια και τους λέει ν’ αυνανιστούν μπροστά του» (video)

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους καταγγελλόμενους, αποκαλύπτοντας ότι έχει αποφύγει να συνεργαστεί με έναν από αυτούς επειδή είχε ακούσει ότι είχε άσχημη συμπεριφορά προς τους συναδέλφους του.

«Για δύο από τα πρόσωπα που καταγγέλθηκαν ομολογώ ότι κάτι είχα ακούσει για κακή συμπεριφορά. Μάλιστα, είχα δεχτεί πρόταση από πολύ γνωστό παραγωγό για να συνεργαστώ με έναν από αυτούς και την αρνήθηκα λέγοντάς του ότι δεν έχω καμία διάθεση να συμπρωταγωνιστήσω με έναν άνθρωπο για τον οποίο οι συνάδελφοι λένε ότι είναι κακότροπος και κομπλεξικός.

Όταν μου προτάθηκε να συμπρωταγωνιστήσουμε με τον Πέτρο Φιλιππίδη, με κράτησαν πίσω οι φήμες που κυκλοφορούσαν γύρω από το όνομά του. Εκείνος θα έκανε τον Ταρτούφο κι εγώ τον Οργκόν. Ακόμα κι αν δεν τολμούσε να συγκρουστεί μαζί μου, σκέφτηκα ότι θα ήταν πολύ δύσκολη η θέση μου να βάλω φρένο σε συμπεριφορές απέναντι σε πιο αδύναμους ιεραρχικά συναδέλφους μου. Γιατί λοιπόν να περάσω μια σεζόν “παίζοντας ξύλο”; Προτίμησα να το αποφύγω. Όπως ευθαρσώς λέω πλέον ότι θα απέφευγα να δουλέψω με τον Γιώργο Κιμούλη, παρόλο που αδιαμφισβήτητα είναι μεγάλο ταλέντο», δήλωσε.

Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα υπήρχαν τόσες γυναίκες που θα μιλούσαν για τέτοιας έκτασης και έντασης κακοποίηση. Πριν από τέσσερις μήνες μού μίλησε η Ζέτα Δούκα για τη δική της τραυματική εμπειρία, όταν παίζαμε στο “Καφέ της Χαράς“. Φυσικά, επειδή υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, αν αποδειχτεί ότι όλα αυτά που καταγγέλθηκαν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, θα είμαι ο πρώτος που θα ζητήσει “συγγνώμη”. Αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω τυχαίο ότι διασταυρώνονται τόσες μαρτυρίες από ανθρώπους που σέβομαι και εκτιμώ, όπως είναι, ας πούμε, η Κάτια Δανδουλάκη, η οποία δήλωσε για την περίπτωση ενός εξ αυτών ότι, αν την καλέσει ο εισαγγελέας, θα μιλήσει», είπε μεταξύ άλλων.

Αναφορικά με τον Δημήτρη Λιγνάδη ο οποίος κατηγορείται για βιασμό ανηλίκων κατά συρροή, ανέφερε: «Είχα ακούσει για εκείνο το περιστατικό που τον μαχαίρωσαν και κινδύνευσε να χάσει τη ζωή του. Αλλά πίστεψα ότι είχε έρθει σε εμπλοκή με κάποιον αλλοδαπό, όπως είχε διαρρεύσει τότε. Η φήμη που κυκλοφορεί ότι αυτός που του επιτέθηκε ήταν ο πατέρας ενός ανήλικου παιδιού τώρα έφτασε στα αυτιά μου. Επειδή όμως και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, δεν συνεχίζω περαιτέρω. Με τον Λιγνάδη δεν ήμασταν ποτέ φίλοι για να γνωρίζω περισσότερα. Είχαμε συναντηθεί δυο-τρεις φορές, εκείνος ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κι εγώ ως αντιπεριφερειάρχης Αττικής στον τομέα του Πολιτισμού. Από αυτές τις επαφές που είχαμε είδα έναν καλλιεργημένο άνθρωπο, που είναι 100% καλλιτέχνης. Τα υπόλοιπα πώς να τα ξέρω, όταν αφορούν μια σκοτεινή πλευρά;»

Back to top button