COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Στην αντεπίθεση οι γυμνιστές στη Γαύδο: «Τσιτσίδια και ντυμένα όλα ενωμένα» απαντούν στη Δήμαρχο

Με μαγιό ή… χωρίς, το δικό τους μήνυμα θέλησαν να στείλουν στη δήμαρχο της Γαύδου, κα. Λίλιαν Στεφανάκη, οι γυμνιστές που παραθερίζουν στο νησί. Με συνθήματα, αλλά και πανό στο οποίο ανέγραφε: “Τσιτσίδια και ντυμένα όλα ενωμένα”, ουσιαστικά έδωσαν τη δίκη τους απάντηση στην απαγόρευση του γυμνισμού που επέβαλε η δήμαρχος στην παραλία του Σαρακήνικου.

Είχαν τοποθετηθεί μάλιστα και σχετικές πινακίδες που ανέγραφαν πως “απαγορεύεται ο γυμνισμός”, ωστόσο έγιναν καταγγελίες πως αυτές καστράφηκαν.

Γυμνιστές και μη, από το κίνημα “πρωτοβουλία παραθεριστών Γαύδου” έδρασαν το Σάββατο (19/8) στην παραλία του Σαρακήνικου και το κοινοποίησαν μία μέρα αργότερα.

“Με μαγιό ή χωρίς, στέλνουμε μήνυμα ενότητας και ελευθερίας από τη Γαύδο, ενάντια σε όσους προσπαθούν να μας διχάσουν με συντηρητικές αντιλήψεις. Συνυπάρχουμε, σεβόμαστε, αγωνιζόμαστε”, αναφέρουν σχετικά στο μήνυμά τους στο Facebook, ενώ έχουν δημοσιεύσει και ένα βίντεο στο οποίο φωνάζουν συνθήματα.

https://web.facebook.com/protovoulia.paratheriston.gavdou.save.gavdos/posts/122099484704018618?ref=embed_post

Με αυτό τον τρόπο, οι γυμνιστές της Γαύδου “φωνάζουν” πως δεν κάνουν πίσω και θα συνεχίσουν να εναντιώνονται στις αποφάσεις της δημάρχου η οποία δεν θέλει τους γυμνιστές στην παραλία του Σαρακήνικου.

Η απάντηση της Δημάρχου

Από την πλευρά της, η δήμαρχος Λίλιαν Στεφανάκη, εξήγησε στο ekriti, τους λόγους, για τους οποίους προχώρησε σε αυτή την απόφαση.

“Είχαμε παράπονα τόσο από επισκέπτες όσο και από καταστηματάρχες του νησιού που μας ζήτησαν να απαγορεύσουμε τον γυμνισμό στην κεντρική αυτή παραλία, στην οποία έρχεται για μπάνιο πολύς κόσμος που δεν κάνει γυμνισμό και ενοχλείται από το θέαμα γυμνών ανθρώπων. Το σεβόμαστε και προχωρήσαμε σε αυτή την απαγόρευση η οποία να τονίσω, ότι δεν ισχύει σε καμία άλλη παραλία” ανέφερε σχετικά.

Πριν από λίγες ημέρες η δήμαρχος Γαύδου είχε καταγγείλει: “Στις 02.00 π.μ. της 15ης/8/23 εντοπίστηκαν από άτομα του Δήμου Γαύδου τρία άτομα, δύο γυναίκες και ένας άντρας, γνωστοί παραθεριστές του νησιού, την ώρα που κατέστρεφαν τις ταμπέλες που είχαν τοποθετηθεί, σχετικά με την απαγόρευση του γυμνισμού στην παραλία του Σαρακήνικου και προχώρησε στις κατά το νόμο ενέργειες.

Το τελευταίο διάστημα υπήρξε μεγάλη αναστάτωση ανάμεσα στην τοπική κοινωνία και τους παραθεριστές για το θέμα του γυμνισμού στην συγκεκριμένη παραλία, στην οποία υπάρχουν μόνιμες και παραθεριστικές κατοικίες καθώς και τα περισσότερα καταστήματα του νησιού.

Για τη συστηματική καταστροφή των συγκεκριμένων πινακίδων ο Δήμος Γαύδου έχει υποβάλει το προηγούμενο χρονικό διάστημα καταγγελίες για φθορά δημόσιας περιουσίας. Οι ταμπέλες αντικαταστάθηκαν άμεσα για την ενημέρωση όλων των επισκεπτών.

Επισημαίνεται ότι ο Δήμος Γαύδου υλοποιεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αίτημα της τοπικής κοινωνίας για την ύπαρξη μίας από τις τουλάχιστον δέκα που υπάρχουν στο νησί όπου κάθε πολίτης, ντόπιος ή επισκέπτης, θα μπορεί να την απολαμβάνει ισότιμα”.

Η απάντηση της Πρωτοβουλίας Παραθεριστών Γαύδου

Η Πρωτοβουλία Παραθεριστών Γαύδου, στον απόηχο της δήλωσης της Δημάρχου στην οποία έκανε λόγο για ανισότητα στο νησί, απάντησε μέσω ενός μακροσκελούς κειμένου στο Facebook με μια σειρά από ερωτήματα και ζητήματα του νησιού, για τα οποία η δημοτική αρχή παραμένει άπραγη.

Η ανάρτηση της Πρωτοβουλίας Παραθεριστών Γαύδου:

ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ

Η δήλωση της δημάρχου Γαύδου με τίτλο “Ο γυμνισμός και το δίκαιο του ισχυρού” (παραπομπή 1η στα σχόλια) είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως ένας “δικαιωματικός” λόγος, αν διαστρεβλωθεί, μπορεί να υποστηρίξει τις ακριβώς αντίθετες αξίες.

“Όταν χρησιμοποιώ μια λέξη – λέει ο Χάμπτι Ντάμπτι στην Αλίκη στην Χώρα των Θαυμάτων – “σημαίνει ακριβώς ό,τι εγώ την επιλέγω να σημαίνει μήτε περισσότερα μήτε λιγότερα”.

Έτσι στην δήλωση χρησιμοποιούνται όροι όπως διαφορετικότητα, δημοκρατία, ελευθερία, ενώ γίνεται αναφορά και στο “κίνημα της πετσέτας” αλλά στο τέλος, όλα αυτά – με ολίγη από Θουκυδίδη – καταλήγουν να υπερασπιστούν τις συντηρητικές και αντιδραστικές αποφάσεις της δημοτικής αρχής οι οποίες δημιουργούν εντάσεις, διαιρέσεις και πολώσεις στο νησί εκεί που δεν υπάρχουν.

Η πραγματικότητα είναι πως η Γαύδος είναι το μοναδικό μέρος όπου όλες οι παραλίες είναι ήδη για όλες και όλους και οι άνθρωποι συνυπάρχουν είτε με μαγιό, είτε χωρίς. Η δημοτική αρχή θέλει να το καταστρέψει αυτό και ισχυρίζεται πως θέλει μία παραλία για όλους ενώ ταυτόχρονα απαγορεύει σε ανθρώπους να υπάρχουν όπως θέλουν. Λογική του τύπου “εγώ δεν έχω πρόβλημα με τους gay αρκεί να είναι στο σπίτι τους” όπως και “καταπατάτε το δικαίωμα μου να σας απαγορεύω”.

Καλωσορίζουμε την άφιξη της δημάρχου στον κόσμο του Όργουελ όπου το ψέμα εμφανίζεται ως αλήθεια και οι λέξεις χρησιμοποιούνται για να δηλώσουν το αντίθετο απ΄ότι σημαίνουν.

Από τη δήλωση μαθαίνουμε ότι οι άνθρωποι που αγαπάνε και στηρίζουν το νησί εδώ και δεκαετίες, που έρχονται με τις οικογένειες και τους φίλους τους και το έκαναν έναν πραγματικά εναλλακτικό τουριστικό προορισμό, είναι στην πραγματικότητα σταυροφόροι του γυμνισμού που γυρνούν στις παραλίες παίρνοντας τα μαγιό των λουόμενων . Και, όπως λέει η Δήμαρχος, οι παραθεριστές αυτοί, που έρχονται στο νησί με έναν υπνόσακο και μία σκηνή, με μαγιό ή χωρίς, καταπιέζουν τους ντόπιους αφού όντας οι “ισχυροί” της υπόθεσης επιβάλλουν το δίκιο τους. Η αντιπαράθεση αυτή είναι πλασματική και καλλιεργείται σκόπιμα.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η κ. Στεφανάκη που έχει κηρύξει τον πόλεμο ενάντια στο “δίκιο του ισχυρού”, όπως γράφει, διαθέτει μία σειρά από πολυτελή τουριστικά διαμερίσματα στο νησί, ενώ ως δήμαρχος είναι η “πρώτη πολίτης” του νησιού και ο σύζυγός της – που διατηρεί κατασκευαστική εταιρεία στα Χανιά – ως αντιδήμαρχος έχει την ευθύνη των οικονομικών του δήμου, τη διαχείριση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και χρηματοδοτήσεων, τον έλεγχο των καταστημάτων και των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, την αδειοδότηση τους, τον έλεγχο, τα πρόστιμα κλπ.

Οι “ισχυροί” όμως στο νησί – κατά την δήμαρχο – είναι οι επισκέπτριες και οι επισκέπτες που δεν θέλουν να είναι απλοί τουρίστες, αλλά συγκροτούν κοινότητα που υπερασπίζεται τον χαρακτήρα του νησιού από μία επιθετική εμπορευματοποίηση, που φροντίζει το φυσικό του περιβάλλον, που έδωσε αγώνες για να μην γίνει η Γαυδοπούλα σταθμός μεταφόρτωσης κοντέινερ ή για να συμπεριληφθεί το νησί στις προστατευόμενες περιοχές Natura 2000. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ποιος είναι ο ισχυρός της υπόθεσης.

Παραβλέποντας σχεδόν 50 χρόνια αρμονικής συνύπαρξης, συνεργασίας και εγκάρδιων σχέσεων των παραθεριστών με τους ντόπιους, η δημοτική αρχή με νέα ανακοίνωση κλιμακώνει τον πόλεμο εναντίον των κατασκηνωτών που ξεκίνησε το 2021 όταν έβγαλε τις κοινόχρηστες ντουζιέρες και έστειλε συνεργεία του Δήμου για να ξεπατώσουν όσες δημόσιες βρύσες υπήρχαν για κοινή χρήση (παραπομπή 2η στα σχόλια). Μάλιστα, μετά από τις κινητοποιήσεις των παραθεριστών πολλοί ντόπιοι στάθηκαν αλληλέγγυα στο πλάι μας και μας έδωσαν την αναγκαία για κάθε άνθρωπο πρόσβαση σε νερό, τοποθετώντας ντουζιέρες στα μαγαζιά τους. Την επόμενη χρονιά, το 2022, τα έβαλε με ανθρώπους που επέλεξαν να περάσουν τον χειμώνα στο νησί (παραπομπή 3η) και φέτος στοχοποιεί τους γυμνιστές. Η εχθρική αυτή στάση απέναντι στους κατασκηνωτές, οι τοξικοί και προσβλητικοί κατά καιρούς χαρακτηρισμοί απέναντί τους, είχαν σαν αποτέλεσμα να μειωθούν κατά χιλιάδες οι επισκέπτες φέτος στο νησί και ειδικά στο Σαρακήνικο όπου απαγορεύτηκε ο γυμνισμός.

Ας μας πει επιτέλους η Δήμαρχος ποιο είναι το όραμά της για την Γαύδο.

Τι είδος τουρισμό και ανάπτυξη θέλει να προσελκύσει;

Παίρνει στ΄αλήθεια υπόψη της τις επιθυμίες και ανάγκες των κατοίκων ή μόνο των επιχειρηματιών – επενδυτών;

Έχει σκοπό να κάνει κάτι για να είναι οι παραλίες καθαρές;

Έχει στα σχέδια της ένα βιολογικό καθαρισμό για να μην καταλήγουν τα λύματα στην θάλασσα;

Να υπάρξει ενεργειακή αυτονομία στο νησί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αντί των γεννητριών που προκαλούν τρομερή ηχορύπανση, ρύπανση της ατμόσφαιρας και του κλίματος, και να μη χρειάζεται η τοπική κοινότητα να ξοδεύει χιλιάδες ευρώ για τις γεννήτριες πετρελαίου;

θα πάρει θέση η δήμαρχος, που τόσο κόπτεται για την προστασία του περιβάλλοντος, κατά των εξορύξεων που είναι να ξεκινήσουν δίπλα στη Γαύδο καταστρέφοντας τη θάλασσα και την οικολογική ισορροπία μιας τόσο ευαίσθητης περιοχής; (παραπομπή 4η)

Θα γίνει κάτι για τα δεκάδες ζωάκια που είναι μη στειρωμένα, ταλαιπωρημένα και άρρωστα;

Σκοπεύει να κάνει κάτι για την καλύτερη σύνδεση της Γαύδου με την Κρήτη;

Έχει δει πώς ταλαιπωρούνται στο λιμάνι όσοι περιμένουν με τις ώρες κάτω από τον ήλιο για να κόψουν εισιτήριο;

Είναι δείγμα πολιτισμού να κόβεις την πρόσβαση στο δημόσιο νερό;(Η ορθολογική χρήση του νερού ήταν μέλημα της κοινότητας των παραθεριστών πολλά χρόνια πριν η κ. Στεφανάκη εμφανιστεί στην Γαύδο).

Πώς σκοπεύει να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων;

Για την δημοτική αρχή φαίνεται ότι εκείνο που προέχει είναι η αλλοίωση του κοινωνικού και οικονομικού προφίλ των τουριστών που προσελκύει το νησί με φετινή αιχμή του δόρατος τον πόλεμο κατά του γυμνισμού.

https://web.facebook.com/protovoulia.paratheriston.gavdou.save.gavdos/posts/122096520176018618?ref=embed_post

Back to top button