COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σβήνουν φωτιές στην Ελλάδα για μισό αιώνα! Πόσο παλιά και πόσο αποτελεσματικά είναι τα αεροπλάνα CL-215, όπως αυτό που έπεσε στην Κάρυστο;

Δραματική εξέλιξη με το Canadair CL-215 που επιχειρούσε στη φωτιά στην Κάρυστο και συνετρίβη σήμερα, Τρίτη 25/7. Είναι από τα παλαιότερα που έχει η Ελλάδα και επιχειρούν εδώ και δεκαετίες σβήνοντας πυρκαγιές.

Το αεροσκάφος έριξε νερό και λίγες στιγμές αργότερα συνετρίβη στο έδαφος.

Τα χαρακτηριστικά του CL-215

Σύμφωνα με την Πολεμική Αεροπορία η κύρια αποστολή του είναι η αεροπυρόσβεση, αλλά χρησιμοποιείται και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.

Έχει τη δυνατότητα λήψης 5000 λίτρων νερού σε δώδεκα δευτερόλεπτα. Φέρει δίχρωμη παραλλαγή με κίτρινο και κόκκινο χρώμα.

Τα CL-215 έχουν δυνατότητα προσθαλάσσωσης σε λίμνες ή θάλασσα με σκοπό την πλήρωση των δεξαμενών τους με νερό. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί επιβραδυντικό υγρό.

Μια σχετικά άγνωστη πτυχή του επιχειρησιακού έργου του αεροσκάφους είναι η έρευνα και η διάσωση. Μπορεί να προσθαλασσωθεί και να περισυλλέξει ναυαγούς με τη βοήθεια λέμβου που μεταφέρεται στην άτρακτο. Μέχρι την εμφάνιση του ελικοπτέρου αυτός ήταν

άλλωστε ο μόνος τρόπος διάσωσης από αέρος, αποστολή που αναλάμβαναν στο παρελθόν οι αεράκατοι.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του CL-215

Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις:

Πλήρωμα: 2
Κινητήρες: 2 εμβολοφόροι κινητήρες PRATT AND WHITNEY R-2800CA3, 2100 SHP
Εκπέτασμα Πτερύγων: 28.60μ
Μήκος: 19.82μ
Μέγιστη ταχύτητα: 350χλμ την ώρα

Τα CL-215 στην Ελλάδα

Τα CL-215 υπηρετούν από την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών στην 112 Πτέρυγα Μάχης – Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.

Η 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών (355ΜΤΜ) έχει ως αποστολή τη διεξαγωγή επιχειρήσεων Αεροπυρόσβεσης στην ελληνική επικράτεια, καθώς και την εκτέλεση αποστολών Έρευνας – Διάσωσης.

Τον Δεκέμβριο του 1975, προστέθηκαν στη Μοίρα τα πέντε (5) πρώτα αεροσκάφη CL-215 και παράλληλα, στις 22 Δεκεμβρίου 1975 μετονομάζεται από 355 Μοίρα Μεταφορών σε 355ΜΤΜ. Η Μοίρα άρχισε να μετέχει στην από αέρος κατάσβεση πυρκαγιών για τη διάσωση του δασικού πλούτου της χώρας επ’ ωφελεία του Υπουργείου Γεωργίας.

Το 1996, η Μοίρα παρέλαβε τέσσερα (4) αεροσκάφη CL-215 από τη Γιουγκοσλαβία, ενισχύοντας το στόλο της.

Στις 30 Ιανουαρίου 1999, παρελήφθη το πρώτο αεροσκάφος CL-415, ως προπομπός ενός στόλου δέκα (10) αεροσκαφών και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, τα νεοπαραληφθέντα αεροσκάφη συμμετείχαν στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς των διυλιστηρίων Turpas της Τουρκίας.

Το καλοκαίρι του 2000, η Μοίρα συμμετείχε στην κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς της Κύπρου με δύο (2) αεροσκάφη CL-415. Παρόμοια αποστολή επαναλήφθηκε και το 2001.

Τον Μάιο του 2003, λόγω του μεγάλου όγκου προσωπικού και μέσων που διέθετε τότε η Μοίρα, αποφασίστηκε, από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ο διαχωρισμός της σε τρεις (3) νέες Μοίρες (355ΜΤΜ, 383 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης και Μοίρα Συντήρησης Αεροσκαφών), οπότε και αποχωρίστηκε τα αεροσκάφη CL-415.

Back to top button