COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Τα ‘χρυσά πορτοφόλια’ των Ελλήνων εφοπλιστών! 1,88 δις δολάρια επένδυσαν για νέες αγορές πλοίων! Πόσο βοηθούν, όμως, τον ελληνικό λαό, που ζεί τον δικό του Γολγοθά τα τελευταία 12 χρόνια;

Της σύνταξης του europost.gr

Η Ελληνική, αλλά και η ελληνόκτητη, ναυτιλία αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα θέματα, που κάνουν περήφανη την Ελλάδα! Είναι σπουδαίο πράγμα για τη χώρα μας να βλέπει, σε διεθνές επίπεδο, τους Έλληνες εφοπλιστές να αποτελούν τους πρωταθλητές και να ανταγωνίζονται στα ίσα κολοσσούς άλλων πολύ μεγαλυτέρων χωρών, οι οποίοι έχουν πίσω τους μεγάλα Κράτη ή ατελείωτες πηγές χρηματοδότησης από διεθνείς τράπεζες και διεθνή μεγάλα funds.

Στα άρθρο που ακολουθεί αναδεικνύουμε ένα ακόμη ρεκόρ των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι σε εποχές παγκόσμιας κρίσης, όχι μόνον δεν έκαναν πίσω, αλλά έσπευσαν να επωφεληθούν και να αγοράσουν νέα βαπόρια, αυξάνοντας δυναμικά την συμμετοχή τους στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι.

Βεβαίως, το εύλογο ερώτημα, που προκύπτει, είναι τι μένει από όλα αυτά για τον Ελληνικό λαό και την Ελλάδα; Δηλαδή, με άλλα λόγια, πόσο επωφελείται ο Ελληνικός λαός, που βαδίζει το δικό του Γολγοθά, τα τελευταία 12 χρόνια, από αυτή την εκτίναξη προς τα μπρος της Ελληνικής, αλλά και της ελληνόκτητης, ποντοπόρου ναυτιλίας; Πρωτίστως δεν θα κατηγορήσουμε τους ίδιους τους εφοπλιστές, οι οποίοι, βεβαίως, θα μπορούσαν να είναι περισσότερο γενναιόδωροι προς την Πατρίδα τους και τον λαό της. Θα κατηγορήσουμε ευθέως όλες τις κυβερνήσεις, που δεν φρόντισαν να πείσουν τους σημαντικούς αυτούς διεθνείς επιχειρηματίες να προχωρήσουν σε γενναίες πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας, αλλά και της ελληνικής κοινωνίας, στα δύσκολα αυτά χρόνια. Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης έχει αποδείξει ότι είναι ένας σκληρός επιχειρηματίας, ο οποίος όμως όταν έχει απέναντί του σοβαρούς συνομιλητές από την Ελληνική Πολιτεία, πείθεται να προχωρήσει σε κινήσεις οι οποίες είναι επιβοηθητικές για τον ελληνικό λαό και τη χώρα μας.

Το europost.gr αναμένει σχετικές πρωτοβουλίες, τόσο από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όσο και από τον πετυχημένο υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.

1,88 δις δολάρια σε νέες αγορές εμπορικών πλοίων!

Πιο αναλυτικά το σχετικό ρεπορτάζ έχει ως εξής: Με βάση τα στοιχεία που περιλαμβάνει το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, με ημερομηνία 13 Ιουνίου 2021, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν δαπανήσει από τις αρχές του έτους 1,88 δισ. δολάρια για την εξαγορά 123 μεταχειρισμένων bulkers, και βρίσκονται στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης μετά τους Κινέζους, οι οποίοι έχουν εξαγοράσει 130 φορτηγά πλοία αλλά χαμηλότερης αξίας, 1,71 δισ. δολαρίων.

Αντίθετα, τις περισσότερες πωλήσεις στον συγκεκριμένο κλάδο έχουν κάνει οι Ιάπωνες, πουλώντας από τις αρχές του έτους 107 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, συνολικής αξίας 1,58 δισ. δολαρίων.

Κωστής Κωνσταντακόπουλος (Costamare)

Πρόσφατο παράδειγμα του ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν οι Έλληνες εφοπλιστές για την αγορά ξηρού φορτίου αποτελεί η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία έκανε δυναμική είσοδο στον συγκεκριμένο τομέα, ανακοινώνοντας την εξαγορά 16 φορτηγών πλοίων.

Οι εξαγορές έγιναν σταδιακά, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό το συνολικό τίμημα που κατέβαλε η εταιρεία για τη δημιουργία του νέου στόλου, ο οποίος σύμφωνα με τον οικονομικό της διευθυντή Γρηγόρη Ζήκο, «θα παρέχει σημαντικές ευκαιρίες απόδοσης στους μετόχους της».

Τα νέα πλοία που απέκτησε η Costamare, χωρητικότητας μεταξύ 33.000 και 85.000 dwt, έχουν μέσο όρο ηλικίας 10 έτη και δραστηριοποιούνται στη spot αγορά.

Σημειώνεται ότι η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή, ιδρύθηκε πριν από 47 χρόνια, και δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία στον χώρο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που επίσης κινείται ανοδικά φέτος, μέσω ενός στόλου 82 containerships, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 582,837 teu.

Πέτρος Παππάς (Star Bulk)

Κεφάλαια 186,2 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει φέτος η Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, για να ενισχύσει τον ήδη ισχυρό στόλο της, με εννέα φορτηγά πλοία. Τον Φεβρουάριο απέκτησε επτά σύγχρονα πλοία από την Scorpio Bulkers, με την μέθοδο του leasing, με τις υποχρεώσεις των πλοίων να ανέρχονται στα 102,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.

Στη συνέχεια ανακοίνωσε την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του 2021 αντίστοιχα, από το ναυπηγείο Yamic (μία κοινοπραξία των Mitsui και New Yangzijiang).

Σε δηλώσεις του κατά την ανακοίνωση των ισχυρών αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου που παρουσίασε η εταιρεία, ο επικεφαλής της Πέτρος Παππάς επισήμανε, ότι οι «εκτιμήσεις της Star Bulk για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού φορτίου παραμένουν θετικές λόγω της επανεκκίνησης της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αύξησης της ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Το ρεκόρ χαμηλών παραγγελιών σε συνδυασμό με τους επερχόμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που περιορίζουν τις νέες παραγγελίες πλοίων, δημιουργούν επίσης ευνοϊκή μακροπρόθεσμη δυναμική για τη συγκεκριμένη βιομηχανία, την οποία η ναυτιλιακή είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί».

Σταμάτης Τσαντάνης (Seanergy Maritime Holdings)

Η Seanergy Maritime Holdings με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη έχει αγοράσει από τις αρχές του έτους πέντε φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 134 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

Πρόκειται για την μοναδική εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize, ενώ μετά από τις πρόσφατες κινήσεις της διαθέτει 16 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Θάνος Φειδάκης (Globus Maritime Limited)

H Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη ανακοίνωσε τον Μάρτιο την εξαγορά ενός οικολογικού τύπου Kamsarmax κατασκευής 2018, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi, έναντι 27 εκατ. δολαρίων. Τον Φεβρουάριο η εταιρεία απέκτησε ένα ακόμη kamsarmax κατασκευής 2011, στο ναυπηγείο Universal Shipbuilding Corporation της Ιαπωνίας. Η τιμή εξαγοράς καθορίστηκε στα 16,5 εκατ. δολάρια αν το πλοίο παραδοθεί μέχρι τις 31 Μαΐου και στα 16,2 εκατ. δολάρια αν παραδοθεί το διάστημα μεταξύ 1η Ιουνίου έως 15 Αυγούστου 2021.

Ανδρέας Μαρτίνος (Minerva Marine)

H Minerva Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου, έχει εξαγοράσει φέτος, σύμφωνα με την VesselsValue, τρία φορτηγά πλοία αξίας 59 εκατ. δολαρίων.

Μαρία Αγγελικούση (Maran Dry)

H Maran Dry, του ομίλου που ηγείται η Μαρία Αγγελικούση. εξαγόρασε, σύμφωνα με την VV, τo Capesize Atlantic Bear χωρητικότητας 210,000 dwt, που κατασκευάστηκε το 2021 στο ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, στην τιμή των 53 εκατ. δολαρίων.

Back to top button