COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τα πάνω – κάτω στην τηλεθέαση: Σειρές, τηλεπαιχνίδια, εκπομπές και ριάλιτι που σαρώνουν και, που κινδυνεύουν να κοπούν

Οι μέρες πολέμου που διανύουμε δεν αλλάζουν μόνο τις παγκόσμιες ισορροπίες, δημιουργώντας εφιαλτικά σενάρια για το μέλλον μέσα από τη σύρραξη στην Μέση Ανατολή. Ο πόλεμος πλέον είναι δυστυχώς κομμάτι της τηλοψίας και όχι μόνο με την παρακολούθηση ρεπορτάζ αλλά και με την ανάλυση των γεγονότων και τη μετάδοση όλων των εξελίξεων από τα μέτωπα.

Σε αντίθεση με το χλιαρό ενδιαφέρον των τηλεθεατών για την εκλογική αναμέτρηση των τοπικών αρχόντων, η σύρραξη στη Μέση Ανατολή δείχνει να ενδιαφέρει πολύ το τηλεοπτικό κοινό, ενισχύοντας τα ποσοστά της ενημέρωσης και αλλάζοντας τις ισορροπίες του τηλεοπτικού χάρτη. Ισορροπίες που μόλις αρχίζουν να διαμορφώνονται, έπειτα από τριάντα ημέρες, όχι καθοριστικά αλλά σίγουρα ενδεικτικά.

Μια ψυχαγωγία διασπασμένη σε τέσσερις βασικούς πυλώνες, δίνει «μάχες» κάθε ώρα και κάθε μέρα, με αποτέλεσμα ήδη να διαμορφώνεται μια εικόνα ευνοημένων και ηττημένων. Αυτή που με τίποτα δεν χάνει την κορυφή είναι η κατηγορία «Others». Ο μεγάλος όγκος τηλεθεατών δηλαδή που μετακινείται αργά αλλά σταθερά προς τις συνδρομητικές πλατφόρμες και τις νέες μεθόδους παρακολούθησης, κάτι που συνιστά όχι μόνο βαρύ αλλά και αναπόφευκτο πλήγμα για την ιδιωτική και δημόσια τηλεόραση.

Υπερπληθώρα

Ηταν αναμενόμενο πως η υπερπληθώρα των σειρών στη ζώνη του prime time θα οδηγούσε σε μια υπερκάλυψη των αναγκών του κοινού, που δεν προλαβαίνει να παρακολουθήσει το σύνολο των παραγωγών της ελληνικής μυθοπλασίας. Σε όλα αυτά το σημαντικότερο είναι ότι το σίριαλ είναι συνήθεια, είναι κάτι που παρακολουθείς συστηματικά και όχι αποσπασματικά, άρα δεν επιτρέπεται η παράλληλη θέαση σειρών. Οταν έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε 25 θα καταλήξεις, το πολύ, σε πέντε. Γι’ αυτό και τα νούμερα δεν ενθουσιάζουν. Μεγάλες παραγωγές «βρήκαν τοίχο», ενώ κάποιες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα, με τις μονοψήφιες επιδόσεις να απειλούν ακόμη και την παραμονή τους στο πρόγραμμα.

Η «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 και ο «Σασμός» του ALPHA κρατούν τα σκήπτρα του δυναμικού κοινού στη ζώνη των 9, με σκαμπανεβάσματα και εναλλαγές στην κορυφή, ενώ η «Γη της Ελιάς» του MEGA δείχνει καλύτερα αντανακλαστικά στο σύνολο κοινού με ποσοστά πάνω από 20%. Δυσκολίες συναντά η νέα σειρά του ΑΝΤ1 «Ο πρώτος από εμάς», με χαμηλά ποσοστά παρότι είναι από τις ελάχιστες σύγχρονες σε επίπεδο περιεχομένου σειρές. Οριστικά με μονοψήφιες επιδόσεις συνεχίζουν τη δύσκολη πορεία τους οι «Πανθέοι» στον ΣΚΑΪ, δίχως σημάδια ανάκαμψης παρά τις συνεχείς προσπάθειες του σταθμού.

Στην ζώνη των 11 ανέβασε στροφές και χτύπησε πρωτιά το «Ναυάγιο» του MEGA, όταν επιβεβαίωσε τον τίτλο του και στην εξέλιξη της υπόθεσης και έπειτα από μια σειρά πιο χαμηλών επιδόσεων στον πίνακα τηλεθέασης. Μέτρια μέχρι στιγμής κινούνται οι σειρές «Μετά τη φωτιά» του ΑΝΤ1, «Το προξενιό της Ιουλίας» στον ALPHA και «Η παραλία» της ΕΡΤ1.

Τίποτα δεν μπορεί να μετακινήσει το κοινό του «Ερωτα φυγά» στο OPEN, το οποίο παραμένει συμπαγές κοντά στο 21% στο σύνολο και κοντά στο 12% στο 18-54, κάνοντας πραγματικό ρεκόρ για τα δεδομένα του σταθμού. Πολύ χαμηλά η «Ηλέκτρα» στην ΕΡΤ, η οποία δεν δικαίωσε τις προσδοκίες και μακριά από τις περσινές επιδόσεις του ο καθημερινός «Παράδεισος των κυριών» στη ζώνη των 8 για τον ALPHA. Δεδομένου μάλιστα ότι ακόμη δεν άρχισαν οι «Ράδιο Αρβύλα», που συνιστούν έναν ισχυρό αντίπαλο, υπάρχει προβληματισμός για την επόμενη μέρα.

Δυναμικά συνεχίζει να δίνει το «παρών» έπειτα από 11 σεζόν το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» ως η μοναδική κωμική σειρά στο σύνολο της ελληνικής τηλεόρασης. Φυσικά υπάρχει και ο 15λεπτος «3ος όροφος» στην ΕΡΤ που… πέρασε και δεν ακούμπησε.

Τα τηλεπαιχνίδια

Οι παλιοί συνεχίζουν περίπου στα ίδια. Το «Ρουκ Ζουκ» με τη Ζέτα Μακρυπούλια ακλόνητο στην κορυφή, το «The Chase» με τη Μαρία Μπεκατώρου ανέβασε στροφές και ποσοστά, ο «Εκατομμυριούχος» με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου κάνει πρωταθλητισμό και ο «Τροχός της τύχης» συνιστά κλασική αξία και συνήθεια. Σιγά-σιγά ανακάμπτει και το «5Χ5» με τον Θάνο Κιούση, αλλά δεν φαίνεται να φεύγει πιο ψηλά.

Με μέσο όρο το 12% κινούνται οι δύο παραγωγές του ΣΚΑΪ, «Η μαμά μου μαγειρεύει καλύτερα από τη δική σου» με τον Μάρκο Σεφερλή και ο «Μονομάχος» με τον Χρήστο Φερεντίνο. Αυτό δεν είναι και λίγο δεδομένων του ανταγωνισμού αλλά και της μικρής σχετικά πορείας στο πρόγραμμα. Σταθερά διψήφιες καταγράφονται οι επιδόσεις του «My style rocks» στο κανάλι του Φαλήρου την ώρα που οι πτήσεις του «Shopping Star» φέτος είναι χαμηλότερες από άλλες χρονιές. Δεν κατάφεραν να κάνουν την έκπληξη το «Πιο μεγάλο παζάρι», ούτε το «Switch» με την Ευγενία Σαμαρά…

Δεν τραβάνε

Δεν είναι η εποχή τους, υπάρχει σίγουρα μεγάλη κόπωση και το κοινό δεν συγκινείται. Η «Φάρμα» στο STAR, παρά την εξαιρετική παραγωγή και την ισορροπημένη παρουσίαση από τον Λεωνίδα Κουτσόπουλο, έχει προσγειωθεί κοντά στο 10% και το περιεχόμενό της συχνά πυκνά φλερτάρει με σκληρό ριάλιτι.

Χαμηλά βρίσκεται και το καθημερινό «Fame Story» που προσπαθεί να ανακάμψει με την εισβολή προσώπων, όπως ο Τριαντάφυλλος, ο Νίνο και η Εύη Δρούτσα. Το live της Παρασκευής πηγαίνει σαφώς καλύτερα αλλά και οι προσδοκίες είναι πολύ μεγαλύτερες και η μέχρι στιγμής εικόνα δεν καταφέρνει να «σαρώσει» τους πίνακες.

Η νέα άφιξη είναι το «I am a celebrity, get me out of here» στον ΣΚΑΪ, όπου το καθαρόαιμο ριάλιτι με όλα τα συστατικά δείχνει να συγκινεί μια μερίδα του κόσμου που έχοντας κουραστεί από το «θανατικό» των σειρών και την αναδρομή στην ηθογραφία του Mεσοπολέμου αναζητά μια διέξοδο σε ανθυποστάρ και καταστάσεις που μόνο μέσα από το πρίσμα του τρολαρίσματος μπορείς να δεις. Ισως εδώ κάτι να γίνει σε επίπεδο τηλεθέασης, καθώς το 15% της πρεμιέρας μόνο ενδεικτικό δεν είναι…

Η μάχη του ζωντανού

Η πρωινή ζώνη έχει γίνει κανονική αρένα, με όλους τους εμπλεκόμενους να επιχειρούν να μετατρέψουν τις ψυχαγωγικές εκπομπές σε προμαχώνες εσωτερικού ανταγωνισμού. Μακριά από τις σκαλέτες του παρελθόντος, το τελευταίο διάστημα οι εκπομπές αναλώνονται σε αναπαραγωγή των λεγομένων τους και σχολιασμό των λεγομένων των άλλων.

Σε αυτό το κλίμα και με αυτό το περιεχόμενο που συχνά πυκνά τσαλαβουτά άγαρμπα και στα νερά της ενημέρωσης, προηγούνται μέχρι στιγμής αλλά με σημαντικά σκαμπανεβάσματα το «Πρωινό» με τον Γιώργο Λιάγκα και η «Super Κατερίνα» με την Κατερίνα Καινούργιου. Πιο χαμηλά ακολουθούν το «Breakfast Star», το «Πάμε Δανάη» με τη Δανάη Μπάρκα και το «Πρωινό Σουσού» με την Ελένη Τσολάκη, το οποίο μόλις ξεκίνησε και έφτασε το 7,5%, ενώ πολύ χαμηλά βρίσκεται το «Πρωίαν σε είδον» της ΕΡΤ με τους Φώτη Σεργουλόπουλο και Τζένη Μελιτά.

Το μεσημέρι οι εκπομπές «Ελένη» και «Fay’s time» δεν σπάνε τα κοντέρ και βρίσκονται πολύ κοντά σε μέσο όρο τηλεθέασης, με κάποιες μέρες να σπάνε το φράγμα του 10% σε μια ομολογουμένως δύσκολη ζώνη.

Στην πιο πρωινή ζώνη το «Happy Day» της Σταματίνας Τσιμτσιλή έχει προβάδισμα στα νούμερα απέναντι στο «Mega Καλημέρα» με την Ελεονώρα Μελέτη, το οποίο είναι σταθερά διψήφιο σε όλα τα κοινά τη φετινή σεζόν, αλλά όχι με τις περυσινές επιδόσεις που άγγιζαν πολύ υψηλά ποσοστά, τα οποία δεν συναντώνται συχνά στην τηλεόραση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει πλέον και το Σαββατοκύριακο με νέες εισόδους να ανακατεύουν την τράπουλα. Θετικό το αποτύπωμα του «I love Σου Κου» με την Μπέττυ Μαγγίρα στον ΑΝΤ1 και η μάχη με το «Χαμογέλα και πάλι» της Σίσσυς Χρηστίδου είναι μέχρι στιγμής δίχως νικητή. Χρειάζεται χρόνος ακόμα για να καθαρίσει το τοπίο. Πίεση ασκείται, πάντως, και το μεσημέρι στο «Καλύτερα δεν γίνεται» της Ναταλίας Γερμανού, που εδώ και χρόνια κρατά τα σκήπτρα της μεσημεριανής ζώνης, από το «Ακόμα δεν είδες τίποτα» του Κώστα Τσουρού που αργά αλλά σταθερά βρίσκει τη θέση του με διαφορετική εκπομπή και καθαρό infotainment.

Back to top button