COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Τα σούπερ μάρκετ θησαυρίζουν εν μέσω κρίσης και οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση και παλεύουν με τη φτώχεια και την κοινωνική απομόνωση! Ακόμη μία ‘επιτυχία’ της κυβέρνησης Μητσοτάκη!


Τη στιγμή που οι πολίτες μετρούν και το τελευταίο ευρώ για να γεμίσουν το καλάθι του σούπερ μάρκετ με τα απαραίτητα, οι αλυσίδες του κλάδου βλέπουν τα κέρδη τους να εκτοξεύονται. Η ετήσια έκδοση «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» των εκδόσεων BOUSSIAS καταδεικνύει αύξηση πωλήσεων, ρευστότητας και κερδοφορίας στα σούπερ μάρκετ για το 2021.

Οι 34 επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ του δείγματος που χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο της προετοιμασίας της ειδικής έκδοσης παρουσίασαν πωλήσεις αξίας 10,11 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 237.970.000 ευρώ ή κατά 2,41% συγκριτικά με το 2020 και κατά 9,54% συγκριτικά με το 2019, οπότε οι πωλήσεις είχαν διαμορφωθεί στα 9,11 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, καθώς το 2020 αυξήθηκαν κατά 868.770.000 ευρώ (+9,54%), το 2019 κατά 511.540.000 ευρώ (+5,95%), το 2018 κατά 296.680.000 ευρώ (+3,56%) και το 2017 κατά 585.250.000 ευρώ (+7,51%) συγκριτικά με το 2016, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 7,79 δισ. ευρώ.

Συνολικά, δηλαδή, την εν λόγω πενταετία η αύξηση των πωλήσεων υπερέβη το 31% και τα 2,42 δισ. ευρώ, πράγμα που αποδίδεται: πρώτον, στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, δεύτερον, στην πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος, τρίτον, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και, τέταρτον, στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Σύμφωνα με την έκδοση, οι θετικές εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ το 2021, όπως η αύξηση των πωλήσεων, της ρευστότητας και της κερδοφορίας, δημιουργούν αισιοδοξία ως βάση εκκίνησης των εταιριών του τη χρήση του 2022, η οποία πιθανότατα θα είναι η σημαντικότερη έπειτα από εκείνη του 2015, λόγω των πολλών και σημαντικών εξελίξεων (πόλεμος στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση, υψηλός πληθωρισμός). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το 2021 αποδείχθηκε σαφώς θετικό, καθώς οι περισσότεροι δείκτες των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ βελτιώθηκαν.

Αύξηση πωλήσεων και κερδών για τους μεγάλους Ομίλους
Αναλύοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των 10 μεγαλύτερων από άποψη πωλήσεων εταιριών του κλάδου προκύπτει ότι αθροιστικά παρουσίασαν το 2021 νέα αύξηση των κερδών τους συγκριτικά με το 2020. Συνολικά εμφάνισαν καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (κέρδη) 195.650.000 ευρώ, αυξημένα κατά 16,91% συγκριτικά με το 2020, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 167.350.000 ευρώ.

Ως εκ τούτου ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των 10 ομίλων και εταιριών διαμορφώθηκε στο 1,99% έναντι 1,75% το 2020 (και 0,72% το 2019). Τις υψηλότερες πωλήσεις, και δη με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία στον κλάδο, τις είχε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ενώ ακολουθούν η ΑΒ Βασιλόπουλος (με μειωμένες όμως πωλήσεις), η Μετρό και η Μασούτης.

Back to top button