Οι εταιρείες Bayer, Siemens, ΟΣΕ και Hellenic Train βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο νομικών ενεργειών από την οικογένεια του 23χρονου Άγγελου Τηλκερίδη, από την Ειρηνούπολη Νάουσας, ο οποίος έχασε τη ζωή του στο πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Η οικογένεια κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Λάρισας, καθώς σύμφωνα με τα πορίσματα των ανακριτικών αρχών, τα έλαια σιλικόνης θεωρούνται υπεύθυνα τόσο για το ξέσπασμα της πυρκαγιάς όσο και για την εκρηκτική πυρόσφαιρα που ακολούθησε τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
«Μια προσπάθεια για δικαίωση»
Ο Θωμάς Καλβουρτζής, θείος του Άγγελου και δικαστικός επιμελητής στο Εφετείο Θεσσαλονίκης, μίλησε για πρώτη φορά δημόσια στη DW, εξηγώντας ότι η αγωγή δεν έχει οικονομικό χαρακτήρα, αλλά στόχο τη δικαίωση και την απόδοση ευθυνών. Όπως ανέφερε, στις 1 Αυγούστου 2025 η οικογένεια ενημερώθηκε επισήμως μέσω email ότι τα έλαια σιλικόνης ευθύνονται για την πυρκαγιά.
Γιατί στραφήκαν κατά Bayer και Siemens
Σύμφωνα με τον κ. Καλβουρτζή, από τη στιγμή που οι αρχές κατέληξαν ότι τα συγκεκριμένα έλαια ευθύνονται για την ανάφλεξη, είναι αναγκαίο να διερευνηθεί ο ρόλος των εταιρειών που τα παρήγαγαν και τα προμήθευσαν.
Όπως αποκαλύπτεται στη δικογραφία, μέσω εγγράφων της Hellenic Train, πρόκειται για συγκεκριμένη παρτίδα σιλικονούχων ελαίων της Bayer, την οποία είχε προμηθευτεί η Siemens και χρησιμοποιήσει στους μετασχηματιστές.
Εκταφή με παρουσία εταιρειών
Η οικογένεια ξεκαθαρίζει ότι, σε περίπτωση που αποφασιστεί εκταφή για τοξικολογικές και βιοχημικές εξετάσεις, θα ζητήσει αυτές να πραγματοποιηθούν με την παρουσία εκπροσώπων της Bayer και της Siemens, ώστε τα αποτελέσματα να είναι αδιαμφισβήτητα και να μην υπάρξουν αμφισβητήσεις από τις εμπλεκόμενες εταιρείες.
Το νομικό πλαίσιο και η αποζημίωση
Η αγωγή βασίζεται στην Ευρωπαϊκή Οδηγία 85/374, η οποία έχει ενσωματωθεί στη νομοθεσία της Γερμανίας (1989) και της Ελλάδας (2002). Η οδηγία προβλέπει ότι, σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, τόσο ο κατασκευαστής όσο και ο προμηθευτής φέρουν ευθύνη για αποζημίωση, ανεξάρτητα από λάθη ή παραλείψεις εργαζομένων.
Το ποσό που διεκδικείται ανέρχεται σε 80 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το Άρθρο 16 της οδηγίας. Ωστόσο, όπως τονίζει η οικογένεια, το ζητούμενο δεν είναι τα χρήματα, αλλά η αποκάλυψη της αλήθειας και η απόδοση ευθυνών για τον θάνατο 27 ανθρώπων που αρχικά είχαν καταφέρει να επιζήσουν από τη σύγκρουση αλλά κάηκαν ζωντανοί μέσα στα βαγόνια.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα