COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

EΛΛΑΔΑ

Τέμπη – Καταιγιστικές αποκαλύψεις: Άλλαξαν τις βάρδιες των σταθμαρχών στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής, με μπλάνκο, μετά την τραγωδία!

Τέμπη: Τι ώρα έφυγε τελικά ο εμπειρότερος σταθμάρχης και τι φέρεται να είπε στον προϊστάμενό του – Ποιος και γιατί διόρθωσε τις ώρες στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής του πόστου στο σταθμαρχείο.

Καταιγιστικές είναι οι εξελίξεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και αφορούν το μοιραίο βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου, όταν έγινε η αλλαγή βάρδιας των σταθμαρχών και ανέλαβε ο 59χρονος, πριν την τραγωδία με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Σύμφωνα με την τηλεόραση του Alpha, ο 59χρονος σταθμάρχης που κατηγορείται μεταξύ άλλων για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατέθεσε πως η ώρα της παράδοσης – παραλαβής που καταγράφεται σε ένα βιβλίο, άλλαξε μετά το συμβάν στα Τέμπη και αυτό που έγραψαν οι δύο συνάδελφοι αρχικά, σβήστηκε με διορθωτικό.

Από τις πρώτες στιγμές μετά την τραγωδία στα Τέμπη υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα για τις ευθύνες των εμπειρότερων σταθμαρχών, οι οποίοι δεν βρίσκονταν μαζί με τον κατηγορούμενο 59χρονο την ώρα της βάρδιας, καθώς είχε πιάσει δουλειά λίγο καιρό και ήταν ακόμη άπειρος.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης είχε τη βάρδια από τις 22:00 έως τις 07:00 και ο συνάδελφός του είχε την προηγούμενη βάρδια από τις 14:00 έως τις 23:00, που σημαίνει ότι για τουλάχιστον 1 ώρα θα έπρεπε να δουλεύουν μαζί.

Όμως, ο κατηγορούμενος κατέθεσε πως δεν πρόλαβε να ενημερώσει τον προϊστάμενό του, πως ο παλιός σταθμάρχης είχε αποχωρήσει από τις 22:15 με 22:20 και ο νεότερος είχε αποχωρήσει λίγο νωρίτερα από τις 22:05 έως και τις 22:10.

«Διαπίστωσα από την κατάθεση του προϊσταμένου μου, αυτός είχε δώσει εντολή στους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας να καθίσουν μέχρι τις 23:00 μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62», κατέθεσε ο 59χρονος, σύμφωνα με τον Αlpha.

«Ο κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδιά του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή καταγράφεται εγγράφως στο βιβλίο, όπου σε αυτό αναγράφεται η ώρα έναρξης και λήξης της προηγούμενης βάρδιας. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης – παραλαβής είχε αλλάξει με διορθωτικό στο βιβλίο», ανέφερε ο 59χρονος.

«Δεν θυμάμαι ποια ήταν η ώρα που έγραψαν ότι ανέλαβα. Το συγκεκριμένο βιβλίο βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη, τοποθετημένο σε ένα ράφι και διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του παλιού σταθμάρχη είναι γύρω στις 22:20 και του νέου γύρω στις 22:10», κατέθεσε μεταξύ άλλων ο 59χρονος.

Τι κατέθεσε ο προϊστάμενος – Ευθύνες σε σταθμάρχες και μηχανοδηγό

Από τη μεριά του, ο προϊστάμενος έχει δώσει 3 καταθέσεις στις Αρχές και έχει περιγράψει όλα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και όσα παρέλειψαν να κάνουν οι σταθμάρχες, με αποτέλεσμα τη σύγκρουση των τρένων.

Σύμφωνα με την κατάθεσή του, όταν κάλεσε τον 59χρονο για να μάθει τι έγινε, ο κατηγορούμενος σταθμάρχης παραδέχθηκε το λάθος του. «Πανικόβλητος μου είπε ότι δεν μπορεί να προσδιορίσει σε ποια γραμμή έδιωξε την επιβατική αμαξοστοιχία», κατέθεσε μεταξύ άλλων.

Ο προϊστάμενος τονίζει στην κατάθεσή του ότι είχε δώσει εντολή στους άλλους σταθμάρχες να μείνουν μέχρι τις 23:00 για να είναι σίγουροι για την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας ενώ επιρρίπτει ευθύνες και στον μηχανοδηγό για όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ.

«Τον ρώτησα αν είχε επιδώσει υπόδειγμα 1001 δελτίου ειδοποίησης ότι η αμαξοστοιχία 62 κινείται αντίθετα σε μονή γραμμή καθόδου μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Αυτός απάντησε: “Δεν έδωσα 1001 όπως θα έπρεπε να αναζητήσουν οι μηχανοδηγοί αμαξοστοιχίας, γιατί κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση. Δεν μου ζήτησαν υπόδειγμα 1001 και με αριθμό τηλεγραφήματος 47 ανέφερα στους 2 μηχανοδηγούς ότι έχουν γραμμή ελεύθερη μέχρι τους Νέους Πόρους, χωρίς να προσδιορίσω σε ποια γραμμή θα κινηθούν…”», κατέθεσε μεταξύ άλλων ο προϊστάμενος.

Τρεις νέες ποινικές διώξεις για το δυστύχημα στα Τέμπη

Παράλληλα, μετά την απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ και των δύο σταθμαρχών που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα, ασκήθηκαν νέες ποινικές διώξεις στα τρία αυτά πρόσωπα, για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή. Η πρώτη κατηγορία είναι κακούργημα που επισύρει ποινή από 10 χρόνια έως και ισόβια.

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας έχει ήδη προφυλακιστεί. Οι διώξεις αυτές αφορούν τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη, αλλά και τους δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα από το πόστο τους.

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή θα συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, 21 συνολικά ανώτεροι δικαστικοί, προκειμένου να επιλέξουν τους δύο εφέτες ανακριτές που θα τρέξουν στο εξής τις έρευνες μετά από την πρωτοβουλία αναβάθμισης των ερευνών, που έγινε από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλο, ο οποίος εποπτεύει από την πρώτη στιγμή τις ανακρίσεις στο σύνολο τους με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου.

Ο επιθεωρητής «τα ρίχνει» όλα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό

Στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό επιρρίπτει ευθύνες ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος κατέθεσε ξανά χθες (8/3) στην ανακρίτρια για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς η πρώτη του κατάθεση είχε κάποια κενά.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχυρίζεται ο ίδιος ότι ίσχυε, ο σταθμάρχης είχε βάρδια από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το επόμενο πρωί, ενώ 10 με 11 το βράδυ υπήρχε κι άλλος σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος φέρεται να έφυγε νωρίτερα.

Ο κ. Νικολάου επεσήμανε ότι αν ο δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος έφυγε πριν τις 11 το βράδυ, εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα.

Μεταξύ άλλων, ο επιθεωρητής στην κατάθεσή του αναφέρθηκε στο μοιραίο δρομολόγιο και στο αν είχε ενημέρωση για κάποια βλάβη.

Όπως ανέφερε, η αμαξοστοιχία Intercity 62 ερχόμενη από Αθήνα, αναχώρησε από τον σταθμό Παλαιοφαρσαλο στις 22:30 περίπου επί μονής γραμμής καθόδου, δηλαδή αντίθετα στην άλλη γραμμή διότι γίνονταν κάποιες εργασίες στη γραμμή ανόδου. Αναχώρησε με υπόδειγμα 1001 μέχρι την 1η αιχμή του σταθμού Λάρισα στην 101. Μέχρι την αιχμή 101 κινήθηκε ανάποδα κι από εκεί με εντολή του σταθμάρχη στον κλειδούχο, διευθετήθηκε να εισέλθει στη γραμμή ανόδου, όπου και εισήλθε και έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 23:02 στη γραμμή ανόδου, όπως τόνισε.

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, ο μηχανοδηγός ήταν υποχρεωμένος και όφειλε να εκφωνήσει αυτό που του είπε ο σταθμάρχης. Ο ίδιος δεν γνωρίζει αν το έπραξε. Στην περίπτωση που δεν το έπραξε, ο σταθμάρχης έπρεπε να τον ρωτήσει εάν το κατάλαβε και να επακολουθήσει διάλογος για το αν έχει ακούσει την εντολή.

Σχετικά με τις αρμοδιότητες του σταθμάρχη υπηρεσίας, ο επιθεωρητής απάντησε ότι ο εκάστοτε σταθμάρχης είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή της κυκλοφορίας των επιβατικών αμαξοστοιχιών, των εμπορικών αμαξοστοιχιών, μηχανημάτων γραμμής και δρεζινών που είναι απαραίτητες για υπηρεσιακές ανάγκες.

Back to top button