Χορηγούμενο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινάνε – Τι να προσέξετε για ασφαλείς και έξυπνες αγορές

Η αντίστροφη μέτρηση για τις θερινές εκπτώσεις του 2025 έχει ξεκινήσει, με την επίσημη έναρξή τους να έχει οριστεί για τη Δευτέρα 14 Ιουλίου. Η περίοδος των εκπτώσεων θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή 31 Αυγούστου, προσφέροντας στους καταναλωτές ευκαιρίες για αγορές με μειωμένες τιμές σε πλήθος προϊόντων.

Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινάνε – Τι να προσέξετε για ασφαλείς και έξυπνες αγορές

Σημειώνεται πως, βάσει της σχετικής νομοθεσίας, τα καταστήματα έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν προαιρετικά και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, που φέτος συμπίπτει με την 20ή Ιουλίου. Πολλοί έμποροι έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα λειτουργήσουν εκείνη την ημέρα, διευκολύνοντας όσους θέλουν να κάνουν τις αγορές τους χωρίς πίεση χρόνου.

Πρακτικός οδηγός για τους καταναλωτές – Πώς να προστατευθείτε και να επωφεληθείτε:

  1. Επίσημη Αναγγελία Εκπτώσεων:
    Τα καταστήματα υποχρεούνται να αναρτούν ευδιάκριτα την περίοδο εκπτώσεων, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια προς το αγοραστικό κοινό.

  2. Διπλή Αναγραφή Τιμών:
    Πρέπει να εμφανίζεται η αρχική τιμή (διαγραμμένη) και η μειωμένη, ώστε να γίνεται ξεκάθαρο το πραγματικό όφελος.

  3. Ποσοστά Εκπτώσεων:
    Αν και προαιρετικά, τα ποσοστά πρέπει να είναι ακριβή και όχι παραπλανητικά. Αποφύγετε τα καταστήματα που τα αναγράφουν γενικά ή ασάφως.


  4. Εκπτώσεις έναντι Προσφορών:
    Οι εκπτώσεις αφορούν εποχικά προϊόντα, ενώ οι προσφορές περιλαμβάνουν συνήθως παλιότερα ή απούλητα είδη. Μη συγχέετε τους δύο όρους.

  5. Σήμανση Προσφορών:
    Οι προσφορές πρέπει να συνοδεύονται από ειδική σήμανση και τις δύο τιμές, χωρίς απαίτηση για ποσοστό. Δώστε βάση στο αν επιτρέπονται αλλαγές.

    Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινάνε – Τι να προσέξετε για ασφαλείς και έξυπνες αγορές

  6. Προσοχή στις «Τεράστιες Εκπτώσεις»:
    Μην εντυπωσιάζεστε από ποσοστά τύπου «έως -80%», καθώς αυτά συχνά αφορούν ελάχιστα είδη. Να συγκρίνετε τιμές και να ελέγχετε την ευρύτερη εικόνα.

  7. Αγορές με Δόσεις:
    Για προϊόντα υψηλής αξίας, ζητήστε ξεκάθαρες πληροφορίες για όρους αποπληρωμής, επιτόκια και πιθανές έξτρα χρεώσεις.

  8. Ενημέρωση για Προϊόντα:
    Ο καταστηματάρχης οφείλει να σας παρέχει σαφείς πληροφορίες για την ποιότητα και προέλευση του προϊόντος, εφόσον το ζητήσετε.

  9. Πολιτική Επιστροφών:
    Επιβεβαιώστε εάν ισχύουν αλλαγές κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Ελαττωματικά είδη πρέπει να αντικαθίστανται, εκτός αν το πρόβλημα είχε αναφερθεί.

  10. Απαραίτητη η Απόδειξη:
    Μην παραλείπετε να ζητάτε απόδειξη για κάθε αγορά. Είναι το μόνο έγγραφο που σας καλύπτει σε περίπτωση προβλήματος ή καταγγελίας.

Η θερινή εκπτωτική περίοδος αποτελεί ιδανική ευκαιρία για συμφέρουσες αγορές, αρκεί ο καταναλωτής να είναι καλά ενημερωμένος, να διασταυρώνει τις τιμές και να αποφεύγει τις παγίδες των υπερβολικών προσφορών. Οι αρχές ενθαρρύνουν τους πολίτες να απευθύνονται σε επίσημες επιχειρήσεις και να προστατεύουν τα δικαιώματά τους μέσω υπεύθυνων αγοραστικών επιλογών.

Για καταγγελίες ή απορίες, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στις ενώσεις καταναλωτών ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button