Τον γύρο του διαδικτύου κάνουν βίντεο με τη μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε το πρωί της Πέμπτης, σε κατάστημα του εμβληματικού κοσμηματοπωλείου Tiffany στο Μανχάταν.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την αστυνομία της Νέας Υόρκης, έχουν αναφερθεί δύο τραυματίες, χωρίς, ωστόσο, να παρατηρούνται σημαντικές φθορές στο κτίριο.
Το ενδιαφέρον για την τύχη του ιστορικού κτιρίου είναι μεγάλο και όχι άδικα, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή brands, που η φήμη του ξεπερνά τα όρια ενός απλού ακριβού οίκου. Η ιστορία του οίκου Tiffany έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στον όρο «πολυτέλεια» όπως αυτός παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια, μέσα από τον χώρο του θεάματος.
Στην «καρδιά» του Μανχάταν ένα κόσμημα της πόλης
Τοποθετημένο στην «καρδιά» του Μανχάταν, την περίφημη 5η Λεωφόρο, το κατάστημα-ναυαρχίδα Tiffany & Co. αποτελεί ένα διαχρονικό σύμβολο πολυτέλειας και κομψότητας. Για περισσότερο από έναν αιώνα, αυτό το διάσημο κτίριο σταματά τους επισκέπτες που χαζεύουν τα μοναδικά κοσμήματα, την αδιαμφισβήτητη δεξιοτεχνία του brand και τον ενθουσιασμό όσων καταφέρνουν να αποκτήσουν ένα από αυτά, των οποίων η τιμή μπορεί να ανέλθει και σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Από το θρυλικό Blue Box μέχρι την εμβληματική βιτρίνα του, η ναυαρχίδα της Tiffany & Co. στη Νέα Υόρκη είναι σύμβολο χλιδής.
Ήταν Σεπτέμβριος του 1837, όταν ο Charles Lewis Tiffany με δανεικά από τον πατέρα του και συνέταιρο τον John B. Young- άνοιξε στο Μαχάταν το Tiffany & Young, που πωλούσε είδη αλληλογραφίας. Το 1853 ο Tiffany ανέλαβε εξ ολοκλήρου την εταιρεία, η οποία έκτοτε έχει την επωνυμία Tiffany & Co.
Δύο ακόμη συνεταίροι επένδυσαν και η γκάμα των εμπορευμάτων επεκτάθηκε σε ασημικά και αργότερα σε κοσμήματα, τα οποία αρχικά εισάγονταν από την Ευρώπη και από το 1848 παράγονταν και στην Αμερική. Στα χρόνια του Αμερικάνικου Εμφύλιου, έφτιαχνε όπλα, χειρουργικά εργαλεία αλλά και ειδικά κοσμήματα, όπως οι πένθιμοι σταυροί από μαύρο όνυχα. Το 1880, σχεδίασε τη Μεγάλη Σφραγίδα των ΗΠΑ, που απεικονίστηκε πάνω στο δολάριο.
Το «Tiffany Diamond»
Μετά το 1887 γεννήθηκε το «Tiffany Diamond», με βάρος 128,54 καράτια -πετράδι που πρωταγωνίστησε σε διεθνείς εκθέσεις, καθιερώνοντας τα Tiffany κοσμήματα στην αφρόκρεμα του είδους. Μόνο τρεις γυναίκες έχουν εμφανιστεί δημόσια φορώντας το συγκεκριμένο πετράδι. Η πρώτη ήταν η Σέλντον Γουάιτχαουζ, το 1957, η δεύτερη, η πρωταγωνίστρια του Breakfast at Tiffany’s, Όντρεϊ Χέπμπορν και τρίτη η Lady Gaga στα Όσκαρ 2019.

Το εμβληματικό «μπλε κουτί»
Το 1851, η Tiffany παρουσίασε το θρυλικό πλέον Tiffany Blue Box – μια απλή συσκευασία που όμως έμελλε να γίνει συνώνυμο της πολυτέλειας. Η εμβληματική μπλε απόχρωση και η λευκή σατέν κορδέλα έχουν γίνει έκτοτε σύμβολα κομψότητας, και η παραλαβή ενός Tiffany Blue Box έχει γίνει συνώνυμη με ειδικές περιστάσεις και πολύτιμες στιγμές.

Σήμερα, η Tiffany & Co. εξακολουθεί να είναι μια παγκόσμια δύναμη πολυτελών κοσμημάτων και αξεσουάρ, που αγαπήθηκε από γενιές απαιτητικών πελατών. Το 2021, ένωσε τις δυνάμεις της με τον γαλλικό όμιλο πολυτελείας LVMH, υιοθετώντας παράλληλα τις σύγχρονες αξίες που συνάδουν με την ολοένα μεταβαλλόμενη κοινωνική επιταγή.
Η επιτομή της χλιδής στο Χόλιγουντ
Όταν πρόκειται για εμβληματικά brands που έχουν αφήσει το στίγμα τους στον κινηματογράφο, το Tiffany & Co. ξεχωρίζει ως διαχρονικό σύμβολο κομψότητας. Εδώ και δεκαετίες, ο διάσημος αυτός οίκος κοσμεί τη μεγάλη οθόνη, δίνοντας μια πινελιά γοητείας και πολυτέλειας σε μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές του σινεμά. Από ρομαντικές κωμωδίες μέχρι δράματα και action φιλμ, δείτε παρακάτω, μερικές από τις πιο αξιομνημόνευτες συνεργασίες των Tiffany με μεγάλες παραγωγές.

Η εμβληματική σκηνή από το «Breakfast at Tiffany’s»


Μπορεί η συνταγή της επιτυχίας για την παρουσία της Tiffany & Co. στο σινεμά να περιστρεφόταν γύρω από ιστορίες αγάπης, αλλά το θρυλικό brand πήγε τη συνεργασία με το Χόλιγουντ ένα βήμα παραπέρα.
Κοσμήματα Tiffany έχουν εμφανιστεί και σε ταινίες δράσης με κύριο θέμα τη ληστεία των πολύτιμων και πανάκριβων κοσμημάτων. Στην επιτυχημένη ταινία «Ocean’s 8» με τη Σάντρα Μπούλοκ, μια ομάδα γυναικών κλεφτρών σχεδιάζει μια τολμηρή ληστεία κατά τη διάρκεια του Met Gala της Νέας Υόρκης, με στόχο το θρυλικό κολιέ Toussaint, μια από τις πιο αξιοσημείωτες δημιουργίες της Tiffany.


Ο αντίκτυπος της Tiffany στον κινηματογράφο εκτείνεται πέρα από τις απλές τοποθετήσεις προϊόντων. Η μάρκα έχει συνεργαστεί με κινηματογραφιστές, ενδυματολόγους και στούντιο για τη δημιουργία εξατομικευμένων κομματιών για συγκεκριμένες ταινίες. Αυτές οι συνεργασίες όχι μόνο ενίσχυσαν τη σύνδεση μεταξύ της Tiffany και της κινηματογραφικής βιομηχανίας, αλλά ανέδειξαν επίσης τη δέσμευση της μάρκας στην καλλιτεχνία και τη δεξιοτεχνία. Η Tiffany αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της κινηματογραφικής ιστορίας, έχοντας συνδυάσει το κόσμημα με έντονες περιστάσεις, όπως μία πρόταση γάμου, τον διακαή πόθο για την απόκτηση του πολύτιμου ή απλά… μια οργανωμένη ληστεία!
Η επιτυχία του brand είναι δεδομένη. Δεν είναι τυχαίο που έχει καταφέρει να φέρει ως «μούσα» του σήμερα, μια από τις διασημότερες γυναίκες στον κόσμο, τη Μπιγιονσέ, που τα κοσμήματα Tiffany αποτελούν σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι στα περιδέραια και τα σκουλαρίκια που φορά, ακόμη και στα ρούχα της, τα οποία επιλέγει για τις sold out συναυλίες της.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα