COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας υπό διάλυση: «Τσουνάμι» καταγγελιών από ασθενείς για τεράστιες αναμονές και μεγάλα προβλήματα στα νοσοκομεία!




Μεγάλη αναμονή, προβλήματα στην επικοινωνία με το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και θέματα πρόσβασης στις υπηρεσίες των νοσοκομείων συνθέτουν το σκηνικό της κατάρρευσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, όπως αποτυπώνεται στις εκθέσεις παραπόνων των ασθενών, για το 2023.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Έκθεσης Πεπραγμένων Γραφείων Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων του ΕΣΥ, υποβλήθηκαν συνολικά 7.707 καταγγελίες εντός της προηγούμενης χρονιάς στα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας (ΓΠΔΛΥΥ). Από αυτές οι 1.836 ήταν γραπτές και οι 5.871 προφορικές. Από το περιεχόμενο των καταγγελιών διαπιστώθηκε πως οι πολίτες παραπονιούνται κυρίως για:

Χορηγούμενο

προβλήματα επικοινωνίας και εξυπηρέτησης,
ζητήματα πρόσβασης στις υπηρεσίες των νοσοκομείων,
ζητήματα που άπτονται της συμπεριφοράς του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.
Πιο αναλυτικά, από τα στοιχεία της επικαιροποιημένης Έκθεσης του Υπουργείου Υγείας προκύπτει πως το 2023:

3 στους 10 (28,46%) για προβληματική επικοινωνία με τις υπηρεσίες νοσοκομείου του ΕΣΥ , (πληροφορίες και τηλεφωνική εξυπηρέτηση).
σχεδόν 2 στους 10 (18%) ασθενείς υπέβαλλαν καταγγελίες για κακή λειτουργία κλινικών και τμημάτων, (Τμημάτων Εξωτερικών Ιατρείων (ΤΕΙ), Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), χειρουργείων, εργαστηρίων κ.λπ.)
λίγο περισσότεροι από 1 στους 10 ασθενείς (13,4%) υπέβαλλε παράπονα για αντιδεοντολογική ή ανάρμοστη συμπεριφορά του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.
Ψηλά στις λίστες των παραπόνων βρίσκονται και οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής (8,56%).
«Είναι αναγκαίο να επικοινωνηθεί από κάθε εμπλεκόμενο μέρος και με κάθε μέσο στον πολίτη ότι η διατύπωση των θετικών ή αρνητικών εμπειριών του όχι μόνο συνιστά αναφαίρετο δικαίωμά του, αλλά και ότι η γνώμη του ακούγεται και λαμβάνεται υπόψη κατά τη χάραξη πολιτικής, με πλήρη σεβασμό στην προστασία των προσωπικών του δεδομένων», τονίζει στο iatropedia.gr η αρμόδια για τη λειτουργία των ΓΠΔΛΥΥ, γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βενετία Βιλδιρίδη και συμπληρώνει:

«Παρατηρήθηκε πως ο αριθμός των καταγγελιών και των παραπόνων είναι μικρός συγκριτικά με το πλήθος των πολιτών που επισκέπτονται και λαμβάνουν υπηρεσίες από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ. Επομένως, κρίθηκε αναγκαίο να ληφθούν μέτρα, ώστε τα ΓΠΔΛΥΥ να γίνουν πιο ορατά στον πολίτη», σημειώνει.

Χορηγούμενο



Back to top button