FeaturedΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το λάθος που κάνουμε όλοι στο φανάρι – Ποιες φθορές προκαλούμε στο αυτοκίνητο

Advertisement

Το ποσοστό αυτοκινήτων με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία 15 χρόνια, με αρκετούς οδηγούς να μην κατανοούν ακόμα το πώς πρέπει να τα χειριστούν.

Το λάθος που κάνουμε όλοι στο φανάρι – Ποιες φθορές προκαλούμε στο αυτοκίνητο

Τα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν έχουν εισβάλει στη ζωή μας για τα καλά και όπως είναι ευκόλως κατανοητό αποτελούν μια ισχυρή εναλλακτική λύση απέναντι σε αυτές με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, όντας πιο εύχρηστες.

Advertisement

Το γεγονός ότι με το αυτόματο κιβώτιο δεν επιλέγουμε εμείς τις σχέσεις, μειώνει το άγχος των λιγότερο έμπειρων οδηγών, όντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην πόλη, ειδικά σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

Μια πολύ συνηθισμένη κουβέντα μεταξύ των οδηγών, είτε έχουν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο είτε με αυτόματο, είναι εάν πρέπει να επιλέξουν τη νεκρά στο κιβώτιο όταν είναι ακινητοποιημένοι σε ένα κόκκινο φανάρι.

Στην περίπτωση ενός αυτοκινήτου με χειροκίνητο σασμάν, η απάντηση είναι θετική, καθώς με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο προκαλείται φθορά στον συμπλέκτη λόγω διαρκούς πίεσης του πεντάλ του. Χώρια την κούραση του αριστερού ποδιού.

Όσον αφορά το αυτόματο κιβώτιο, η απάντηση είναι πιο σύνθετη, μιας και παίζει ρόλο ο τύπος του. Οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτόματου κιβωτίου είναι τα διπλού συμπλέκτη και αυτά που φέρουν μετατροπέα ροπής.

Στην περίπτωση του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου σασμάν, καλό είναι να επιλέξετε τη «Νεκρά» γιατί ο συμπλέκτης που διαχειρίζεται τις μονές σχέσεις και άρα την πρώτη ταχύτητα, παραμένει «πατημένος» ακόμα και όταν είμαστε ακίνητοι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά εάν παραμείνουμε για ώρα με επιλεγμένο το «D» (Drive).

Advertisement

Εάν όμως το αυτοκίνητό μας έχει αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, δεν χρειάζεται να επιλέγουμε νεκρά. Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι πιο ομαλή, και η παραμονή σε ένα φανάρι με επιλεγμένο το D δεν θα προκαλέσει φθορά στο κιβώτιο. Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος τύπος αυτόματου έχει σχεδιαστεί για να αντέχει τέτοιου είδους χρήση και λειτουργία.


Καλλιόπη Χαραλαμποπούλου

Η Καλλιόπη Χαραλαμποπουλου είναι δημοσιογράφος, απόφοιτη του τμήματος Μ.Μ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται από το 2004 σε νευραλγικες θέσεις που αφορούν στην επικοινωνία και τη Δημοσιογραφια. Εξειδικευεται σε πολιτικά και κοινωνικοοικονομικα θέματα καθώς και στην επικαιρότητα. Από το 2023 είναι η αρχισυντακτρια του europost.gr και γράφει καθημερινά για θέματα που αφορούν στην επικαιρότητα και συντονίζει μια ομάδα έμπειρων δημοσιογραφων
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button