Η Τουρκία συνεχίζει να αυξάνει την πίεση σε κάθε γεωπολιτικό μέτωπο, από το Αιγαίο μέχρι τη Λιβύη, ενώ η Ελλάδα μοιάζει να παραμένει επικεντρωμένη σε εσωτερικές υποθέσεις και σκάνδαλα.
Τουρκία: Σε όλα τα μέτωπα «χτυπάει» ο Ερντογάν!- Θέλει να κοντράρει την ελληνική Σιδηροδρομική Εγνατία με τον Οθωμανικό σιδηρόδρομο και να συνδέσει την Μέση Ανατολή με την Ευρώπη!
Παράλληλα, η χώρα μας διαθέτει μια μοναδική ιστορική ευκαιρία – μια ευκαιρία που εμφανίζεται περίπου μία φορά κάθε αιώνα – για να αναβαθμίσει σημαντικά τη στρατηγική της αξία, τόσο απέναντι στους συμμάχους της (ΗΠΑ, ΕΕ) όσο και στους αντιπάλους της (Τουρκία), μέσω της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με την Οδησσό και τις χώρες της Βαλτικής, μόλις η κατάσταση στην Ουκρανία το επιτρέψει.
Η Σιδηροδρομική Εγνατία αποτελεί το ελληνικό σχέδιο που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα της Βόρειας Ελλάδας. Με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, η νέα γραμμή Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Τοξοτών Ξάνθης θα συνδέσει τα τρία μεγάλα λιμάνια της περιοχής και θα επεκταθεί προς τις βουλγαρικές πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα, ενισχύοντας έτσι την περιφερειακή διασύνδεση και την πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης.
Αξιολογώντας αυτό το ελληνικό σχέδιο, η ισλαμική ελίτ της Άγκυρας αντέδρασε με το δικό της «αντιπρότζεκτ». Συγκεκριμένα, Συρία, Τουρκία και Ιορδανία σχεδιάζουν την αναβίωση του ιστορικού «Οθωμανικού Σιδηροδρόμου», που επί αιώνες συνέδεε τη Μέση Ανατολή με την Ευρώπη. Στόχος τους είναι να ενισχύσουν την περιφερειακή συνδεσιμότητα και να αντιπαρατεθούν στην ελληνική πρωτοβουλία.
Μια πρόσφατη συνάντηση αξιωματούχων μεταφορών από τις τρεις χώρες κατέληξε σε κοινή πρόταση για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών και λιμενικών υποδομών, με ορίζοντα τη διασύνδεση με την Ανατολική Ευρώπη.
Η τριμερής τεχνική συνάντηση στο Αμμάν, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών της Ιορδανίας, Φαρές Αμπού Ντία, με τη συμμετοχή του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών της Συρίας, Μοχάμεντ Ραχάλ, και του Τούρκου γενικού διευθυντή για θέματα ΕΕ και εξωτερικών σχέσεων, Μπουράκ Αϊκάν, κατέδειξε την αποφασιστικότητα των τριών χωρών να προχωρήσουν το σχέδιο.
Τουρκία: Σε όλα τα μέτωπα «χτυπάει» ο Ερντογάν!- Θέλει να κοντράρει την ελληνική Σιδηροδρομική Εγνατία με τον Οθωμανικό σιδηρόδρομο και να συνδέσει την Μέση Ανατολή με την Ευρώπη!
Όπως δήλωσε ο Αμπού Ντία, «αυτές οι συναντήσεις μετατρέπουν τις ισχυρές διμερείς σχέσεις σε πρακτικές οικονομικές και στρατηγικές πρωτοβουλίες». Το μνημόνιο προβλέπει ότι η Ιορδανία θα παρέχει τεχνική βοήθεια για τη συντήρηση των συριακών ατμομηχανών και την ενίσχυση των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών από το λιμάνι της Άκαμπα προς την Τουρκία και, κατ’ επέκταση, προς την Ανατολική Ευρώπη.
Το σχέδιο Bab al Hawa ανοίγει το δρόμο για τη ιορδανική διαμετακομιστική κυκλοφορία μέσω της βορειοδυτικής Συρίας, εφόσον τηρηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές, ενώ τόσο η Δαμασκός όσο και το Αμμάν έχουν δείξει έντονο ενδιαφέρον για την αποκατάσταση της ροής φορτηγών και τη μείωση του κόστους και του χρόνου μεταφοράς.
Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε και στην αναβίωση του σιδηροδρόμου Hejaz, με την Ιορδανία να υπογραμμίζει τις δυνατότητες της γραμμής να στηρίξει την ανοικοδόμηση της Συρίας και το περιφερειακό εμπόριο μόλις αποκατασταθούν οι κατεστραμμένες υποδομές. Η επαναφορά της συνεργασίας σε επίπεδο τεχνικών επιτροπών στο Αμμάν φέτος, καθώς και ο συντονισμός με την Άγκυρα, ενισχύουν την πιθανότητα μιας ολοκληρωμένης περιφερειακής σιδηροδρομικής διαδρομής.
Με όλα αυτά, η Τουρκία επιχειρεί μια στρατηγική οικονομικής περικύκλωσης της Ελλάδας, στοχεύοντας στην υποβάθμιση της γεωστρατηγικής της θέσης σε Αιγαίο, Λιβύη, Κύπρο και Αλεξανδρούπολη. Η Ελλάδα καλείται να αντιδράσει άμεσα, προτού η κατάσταση φτάσει σε μη αναστρέψιμο σημείο.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα