COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Η Τουρκία θα κατασκευάσει με ουκρανικούς κινητήρες ελικόπτερα για το αποβατικό πολεμικό πλοίο Anadolu!

Η Τουρκία εξετάζει το ενδεχόμενο ανάπτυξης μιας θαλάσσιας έκδοσης του βαρέως επιθετικού ελικοπτέρου T-929 ATAK-II για να το τοποθετήσει στο τουρκικό πλοίο πολλαπλής αποβίβασης (UDC) TCG Anadolu.

Αυτό ανέφερε το τουρκικό εξειδικευμένο έντυπο Defense Turk επικαλούμενο τον διευθύνοντα σύμβουλο της Τουρκικής Αεροπορικής και Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (TAI) Τεμέλ Κοτίλ.

Ο ίδιος ανέφερε στα μέσα ενημέρωσης ότι διερευνάται μια έκδοση του Atak και του Gökbey για το αποβατικό σκάφος TCG Anadolu: «Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε μια ναυτική έκδοση του ATAK-II».

Αναφέρεται επίσης ότι το τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό προσεγγίζει αυτή τη στιγμή την ανάπτυξη βαρέων επιθετικών ελικοπτέρων στο Anadolu και σε παρόμοιες πλατφόρμες. Εκτός από τα βαριά πυρομαχικά, ένα τέτοιο ελικόπτερο θα μπορεί να εκτελεί καθήκοντα σε πιο δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες.

Ο Τεμέλ Κοτίλ ανακοίνωσε επίσης ότι το επιθετικό ελικόπτερο ATAK II 11 τόνων έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2023.

Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της TAI ενημέρωσε ότι οι κινητήρες του βαρέως επιθετικού ελικοπτέρου ATAK-II θα προέρχονται από την Ουκρανία και συγκεκριμένα από την κατασκευάστρια κινητήρων αεροσκαφών «Motor Sich» και υπεγράφη για αυτό σχετική σύμβαση.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι δύο πρώτοι κινητήρες πρόκειται να παραδοθούν στην Τουρκία τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους. Και οι άλλοι 12 κινητήρες – μέχρι το 2025.

Στροβιλοσυμπιεστής κινητήρας TV3-117VMA-SBM1E 4E σειρά στην έκθεση “Weapons and Security-2021”

Το ATAK-II θεωρείται ένα σύγχρονο επιθετικό ελικόπτερο 11 τόνων ικανό να μεταφέρει έως και 1.500 κιλά μεγάλης γκάμας πυρομαχικών (βλήματα ή μικρές βόμβες) και ένα αυτόματο πυροβόλο 30 χλστ.

Το νέο απόκτημα αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητες των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και να αντικαταστήσει τα ελαφρά ελικόπτερα T129 ATAK (με άδεια έκδοσης του ιταλικού AW129 από τη Leonardo) και αργότερα να γίνει η κύρια δύναμη κρούσης της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Η τουρκική πλευρά ανέφερε ότι λόγω έλλειψης δικών της κινητήρων αυτής της κατηγορίας (συνολικής ισχύος περίπου 2.500 ίππων) και κάποιων παρεξηγήσεων με δυτικές χώρες, θεωρεί την Ουκρανία ως μελλοντικό προμηθευτή κινητήρων.

Back to top button