TOP ΝΕΑΑΡΘΡΑ ΓΝΩΜΗΣ

Τραγωδία στα Τέμπη: Έως και 20 δοχεία με εύφλεκτο υλικό στο επίμαχο βαγόνι – Πόρισμα – κόλαφος του Αχιλλέα Μιχόπουλου

Advertisement

Ο ειδικός πραγματογνώμονας των οικογενειών, Αχιλλέας Μιχόπουλος, παρουσίασε το πόρισμά του για τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη, αναλύοντας τα αίτια της τραγωδίας. Σύμφωνα με την έκθεση, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε έως και 19 τόνους εύφλεκτων υλικών, τα οποία αποτέλεσαν την κύρια αιτία της καταστροφής. Ειδικότερα, το πρώτο βαγόνι του εμπορικού τρένου περιείχε από 15 έως 20 πλαστικά δοχεία του ενός κυβικού μέτρου (IBCs), γεμάτα με εύφλεκτο υλικό, το οποίο εξερράγη αμέσως μετά τη σύγκρουση, προκαλώντας τη φονική έκρηξη.

Τραγωδία στα Τέμπη: Έως και 20 δοχεία με εύφλεκτο υλικό στο επίμαχο βαγόνι – Πόρισμα – κόλαφος του Αχιλλέα Μιχόπουλου

Ο Αχιλλέας Μιχόπουλος εξηγεί ότι η έκρηξη δημιουργήθηκε από τρεις διακριτές προσκρούσεις, όταν οι λαμαρίνες που μεταφέρονταν στην δεύτερη και τρίτη πλατφόρμα του τρένου, λόγω της αδράνειας, χτύπησαν τα δοχεία με το εύφλεκτο υγρό και τα διέρρηξαν. Η διασπορά των υλικών ήταν τόσο μεγάλη που προκάλεσε την πυρόσφαιρα, ή αλλιώς το «fireball», το οποίο έγινε υπεύθυνο για τη φονική έκρηξη.

Αναλύοντας το υλικό που προκάλεσε τη μεγάλη φωτιά, το πόρισμα αναφέρει ότι πρόκειται για μίγμα αρωματικών υδρογονανθράκων, το οποίο περιείχε βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο. Αυτά τα υλικά έχουν πολύ χαμηλή θερμοκρασία ανάφλεξης, με το βενζόλιο να έχει -11°C, γεγονός που εξηγεί γιατί το υγρό εξερράγη αμέσως μετά την πρόσκρουση.

Advertisement

Τραγωδία στα Τέμπη: Έως και 20 δοχεία με εύφλεκτο υλικό στο επίμαχο βαγόνι – Πόρισμα – κόλαφος του Αχιλλέα Μιχόπουλου

Από την ανάλυση των δεδομένων, προκύπτει ότι η ποσότητα των αρωματικών υδρογονανθράκων που χρειάζονταν για τη δημιουργία της φωτιάς ήταν περίπου 3.8-5.4 τόνοι, όπως υποστηρίζεται με βάση τα μοντέλα που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα. Ενδεικτικό της φύσης των υλικών είναι και η παρουσία 7 διαφορετικών πολυαρωματικών υδρογονανθράκων (προϊόντα ατελούς καύσης) στο «fireball», καθώς και η έντονη παρουσία σωματιδίων άνθρακα (κάπνας), κάτι που είναι ιδιαίτερα συνηθισμένο κατά την καύση βενζολίου.

Επιπλέον, οι φωτογραφίες που προκύπτουν από την κάμερα επιτήρησης κυκλοφορίας δείχνουν ροή καυσίμου στο πρανές, αριστερά από το κατακόρυφο τοιχίο του τούνελ, κάτι που ενισχύει το συμπέρασμα ότι το υγρό που προκάλεσε τη φονική φωτιά ήταν το μίγμα των αρωματικών υδρογονανθράκων.

Η ανάλυση αυτή, σε συνδυασμό με τα φωτογραφικά δεδομένα και τα υπόλοιπα στοιχεία, δείχνει ότι το καύσιμο που μεταφερόταν στο τρένο ήταν επικίνδυνο και είχε πολύ επικίνδυνες ιδιότητες, εξηγώντας το μέγεθος και τη δύναμη της έκρηξης που ακολούθησε τη σύγκρουση.


Advertisement

Ελένη Λαμπράκη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Σπούδασε Επικοινωνία & ΜΜΕ στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, και κατέχει master στις Πολιτισμικές Σπουδές. Εργάζεται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο από το 2010, ενώ παρουσιάζει μουσικές ραδιοφωνικές εκπομπές και αφιερώματα από το 2013 μέχρι και σήμερα.
Advertisement

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα


Advertisement

Back to top button