ΑΜΥΝΑΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Windrunner: Αυτό είναι το αεροπλάνο-γίγαντας που θέλει να ξεπεράσει το θρυλικό Antonov An-225 Mriya- Θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερα F-35!

Μια νεοφυής εταιρεία με έδρα το Κολοράντο, η Radia, υπόσχεται να δημιουργήσει το μεγαλύτερο μεταγωγικό αεροσκάφος στον κόσμο, ικανό να μεταφέρει ακόμα και τέσσερα μαχητικά F-35 μέσα στο αμπάρι του – μια δυνατότητα που μέχρι σήμερα φαντάζει ασύλληπτη.

Windrunner: Αυτό είναι το αεροπλάνο-γίγαντας που θέλει να ξεπεράσει το θρυλικό Antonov An-225 Mriya- Θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερα F-35!

Η αρχική ιδέα για το Windrunner είχε διαφορετικό προσανατολισμό: το αεροσκάφος σχεδιάστηκε για τη μεταφορά γιγαντιαίων λεπίδων ανεμογεννητριών, μήκους έως και 100 μέτρων. Σήμερα, η Radia προωθεί το project στο Πεντάγωνο ως «υπερμεγέθες στρατιωτικό μεταγωγικό», ικανό να καλύψει ανάγκες μεταφοράς όγκου που τα υπάρχοντα αεροσκάφη αδυνατούν να ικανοποιήσουν.

Εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Μήκος: 108 μέτρα

  • Άνοιγμα φτερών: 80 μέτρα

  • Ωφέλιμο φορτίο: περίπου 72 τόνοι (λιγότερο από το C-17, αλλά με πολύ μεγαλύτερο χώρο εσωτερικά)


  • Χωρητικότητα: έως 4 μαχητικά F-35 ή 6 ελικόπτερα Chinook χωρίς αποσυναρμολόγηση

  • Ακτίνα δράσης με μέγιστο φορτίο: 1.200 μίλια

  • Απογείωση/προσγείωση: δυνατότητα σε χωμάτινους διαδρόμους μήκους μόλις 1.800 μέτρων

Αν ολοκληρωθεί, το Windrunner θα ξεπεράσει σε διαστάσεις ακόμα και το θρυλικό Antonov An-225 Mriya, το οποίο καταστράφηκε το 2022 στην Ουκρανία, αφήνοντας πίσω του ένα κενό στην ιστορία της αερομεταφοράς γιγαντιαίων φορτίων.

Windrunner: Αυτό είναι το αεροπλάνο-γίγαντας που θέλει να ξεπεράσει το θρυλικό Antonov An-225 Mriya- Θα μπορεί να μεταφέρει τέσσερα F-35!

Από τις ανεμογεννήτριες στα στρατιωτικά σχέδια
Η Radia τονίζει ότι η καινοτομία του αεροσκάφους δεν βρίσκεται τόσο στο βάρος που μπορεί να σηκώσει, αλλά στον τεράστιο χώρο φόρτωσης. Όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι, «στις σύγχρονες επιχειρήσεις, ο διαθέσιμος χώρος εξαντλείται πολύ πριν φτάσουμε στο όριο βάρους».

Η συνεργασία με το Πεντάγωνο έχει ήδη ξεκινήσει μέσω συμφωνίας με την US Transportation Command, ενώ η εταιρεία ελπίζει να επιτύχει «αρχικές επιχειρησιακές δυνατότητες» έως το 2030.

Μέχρι στιγμής, όπως σημειώνει το Business Insider, η Radia έχει παρουσιάσει μόνο ψηφιακές απεικονίσεις του Windrunner, χωρίς να έχει κατασκευαστεί κάποιο πρωτότυπο. Ωστόσο, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 130 εκατομμυρίων δολαρίων και δηλώνει ότι θα αξιοποιήσει έτοιμα εξαρτήματα για να επιταχύνει τη διαδικασία πιστοποίησης.

Με επικεφαλής τον πρώην υποπτέραρχο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Κένεθ Μπιμπ, η ομάδα της Radia προσπαθεί να πείσει ότι το Windrunner μπορεί να γίνει το νέο «υπερόπλο» στις αερομεταφορές των ΗΠΑ. Μέχρι όμως να σηκωθεί στον αέρα το πρώτο δοκιμαστικό μοντέλο, το όραμα παραμένει μεγαλεπήβολο – μια υπόσχεση για το μέλλον της αεροναυπηγικής.

Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα



Back to top button