Το κόλπο ήταν γνωστό. Εφτιαχναν μία εταιρεία φάντασμα στη Βουλγαρία, μεταβίβαζαν το πανάκριβο super car και κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα χωρίς να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και άλλα χαράτσια.

Ομως το πάρτι τελείωσε. Τα super cars με πινακίδες Βουλγαρίας μπήκαν στο στόχαστρο των Κινητών Ομάδων Ελέγχου των Τελωνείων. Εχουν ήδη ξεκινήσει μπαράζ ελέγχων έξω από νυχτερινά κέντρα διασκέδασης (εκεί συχνάζουν τα πορτοφόλια με το «μαύρο χρήμα» και τα ακριβά αυτοκίνητα), αλλά και πολυσύχναστες περιοχές όπως είναι η παραλιακή, το Κολωνάκι και η Κηφισιά.

Πληροφορίες του NewsAuto.gr αναφέρουν ότι μέχρι τώρα έχουν δεσμευτεί πάνω από 200 αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. Και παραμένουν δεσμευμένα στις Αρχές μέχρι οι ιδιοκτήτες τους να προσκομίσουν τα απαραίτητα έγγραφα που τους ζητούν ώστε να τα αποδεσμεύσουν. Σε διαφορετική περίπτωση τα πρόστιμα είναι υπέρογκα και σε κάποιες περιπτώσεις πολυτελών μοντέλων ξεπερνούν ακόμη και τις 100.000 ευρώ!

Το θέμα πάντως έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, κυρίως στους κύκλους των επωνύμων, εκ των οποίων κάποιοι έχουν συστήσει εταιρείες «φαντάσματα» σε άλλα κράτη-μέλη, έχουν μεταβιβάσει τα οχήματά τους σε αυτές ώστε να μπορούν να εκδώσουν ξένες πινακίδες κυκλοφορίας και κατόπιν να τα κινούν χωρίς να καταβάλουν φόρους, Τέλη Κυκλοφορίας και άλλα χαράτσια στην Ελλάδα.

Ωστόσο ο νόμος είναι ξεκάθαρος. Επιτρέπει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας έως 6 μήνες στην ελληνική επικράτεια. Για διάστημα μεγαλύτερο της παραπάνω περιόδου οι κάτοχοι πρέπει να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα!

Τι ζητούν οι ελεγκτές

Οι ελεγκτές της Κινητής Ομάδας Ελέγχου των Τελωνείων μαζί με την πρόσκληση για έλεγχο δίνουν στους ελεγχόμενους και ένα χαρτί. Σε αυτό αναγράφονται τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει ο κάτοχος του οχήματος με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας.

Ειδικότερα οι Αρχές ζητούν:

«Δικαιολογητικά παραμονής και διαμονής πάνω από 185 ημέρες στο εξωτερικό ετησίως πριν την ημερομηνία εισόδου του οχήματος στην Ελλάδα (Ν. 2960/2001 άρθρο 120 παρ. ε).

Μισθωτήριο συμβόλαιο κατοικίας στο εξωτερικό.

Παροχές εξωτερικού (φως, νερό, γκάζι, κ.λπ.) στο όνομα του εμπλεκόμενου προσώπου.

Συμβάσεις εργασίας και βεβαιώσεις εργασίας από τον εργοδότη για το υπό κρίση χρονικό διάστημα.

Άδεια κυκλοφορίας, τίτλο κυριότητας, τιμολόγια αγοράς και λοιπά στοιχεία νόμιμης κατοχής του οχήματος.

Ασφάλεια οχήματος.

Άδεια παραμονής και εργασίας εφόσον υπάρχουν (Ελλάδας και Εξωτερικού).

Εισιτήριο εισόδου οχήματος (συνοδευόμενο από την Car List του πλοίου) ή φορτωτική μεταφορική εταιρείας.

Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) στην Ελλάδα και αντίγραφα φορολογικών δηλώσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό δύο προηγούμενων ετών από την είσοδο του οχήματος στην Ελλάδα.

Στο έγγραφο που δίνουν οι ελεγκτές στους ιδιοκτήτες των οχημάτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας υπάρχει και υποσημείωση που αναφέρει: Τα προσκομισθέντα έγγραφα πρέπει να είναι μεταφρασμένα στα ελληνικά από το Υπουργείο Εξωτερικών ή από

Δικηγόρο που θα βεβαιώσει την πιστή μετάφραση.

Αν το ελεγχόμενο όχημα είναι ιδιοκτησίας τρίτου προσώπου, ο οδηγός του οχήματος θα πρέπει να μεταβεί στην Υπηρεσία, προσκομίζοντας όλα τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά έγγραφα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον ιδιοκτήτη του οχήματος με ξένες πινακίδες».