Υπό “Τουρκική επιτήρηση” τα κυριαρχικά μας δικαιώματα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου; Μακάρι οι ανησυχίες μας, όπως τις εκφράζουμε μέσα από το europost.gr να μην ευσταθούν!
Υπό “Τουρκική επιτήρηση” τα κυριαρχικά μας δικαιώματα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου; – Νέα έξοδος του Ιταλικού ερευνητικού σκάφους και νέα εμφάνιση Τουρκικής φρεγάτας που το παρακολουθεί – Η Άγκυρα θέλει να μας “φυλακίσει” στο Αιγαίο στα 6 μίλλια
Η NAVTEX καθιστούσε σαφές ότι το ερευνητικό σκάφος θα κινηθεί αυστηρά εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων και παρά ταύτα οι Τούρκοι έστειλαν φρεγάτα να επιτηρεί το σκάφος, μήπως και ξεμυτίσει από τα 6 μίλλια!
Υπάρχει άλλωστε προηγούμενο, που μετράει μόνον λίγες ( καλοκαιρινές) εβδομάδες: Πέντε Τουρκικά πολεμικά πλοία εμπόδισαν το Ιταλικό σκάφος να επεκτείνει τις έρευνες του στην οριοθετημένη μεταξύ Ελλάδος και Αιγύπτου ΑΟΖ, λίγο έξω από τα 6 ναυτικά μίλια.
Η Αθήνα αρνήθηκε να δώσει έκταση στο σοβαρό αυτό επεισόδιο και απέσυρε το ερευνητικό σκάφος στο λιμάνι του Ηρακλείου, ανακοινώνοντας ότι ” ολοκλήρωσε τις εργασίες του”!
Από την πλευρά της η Τουρκική κυβέρνηση και τα Τουρκικά ΜΜΕ “χαιρέτισαν αυτήν την στάση” της Αθήνας, επισημαίνοντας πως ” έδειξε σεβασμό στο Τουρκο-Λιβυκό Μνημόνιο, που καλύπτει την συγκεκριμένη περιοχή”.
Υπό “Τουρκική επιτήρηση” τα κυριαρχικά μας δικαιώματα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου; – Νέα έξοδος του Ιταλικού ερευνητικού σκάφους και νέα εμφάνιση Τουρκικής φρεγάτας που το παρακολουθεί – Η Άγκυρα θέλει να μας “φυλακίσει” στο Αιγαίο στα 6 μίλλια
Αν μας ρωτήσετε, εμείς πιστεύουμε την Ελληνική κυβέρνηση, όποιο κόμμα κι αν είναι στην εξουσία!
Εν τούτοις τα ευρήματα της δημοσιογραφικής έρευνας, άλλα δείχνουν!…
Προχθες, με νέα NAVTEX που εξέδωσε ο Υδρογραφικός Σταθμός του Ηρακλείου Κρήτης, το ιταλικό πλοίο έλαβε άδεια να επανέλθει στην περιοχή, κινούμενο και πάλι εντός των Ελληνικών Εθνικών Χωρικών Υδάτων (ΕΧΥ) των 6 ναυτικών μιλίων, όπως την προηγούμενη φορά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, και ενώ η Τουρκία «διαβάζει» αυτόματα τις NAVTEX των ελληνικών υδρογραφικών σταθμών και ειδικά του Ηρακλείου, που καλύπτει την περιοχή του Αιγαίου, στην περιοχή έσπευσε και πάλι τουρκική φρεγάτα, προφανώς για να διαπιστώσει «εάν οι Έλληνες λένε αλήθεια» ως προς την περιοχή και τον χρόνο που επρόκειτο να κινηθεί το ερευνητικό.
Με αυτή την τακτική η κυβέρνηση μετατρέπει την Ελλάδα σε «χώρα υπό επιτήρηση», ενώ παραμένει άγνωστο ποιες συνεννοήσεις έχουν προηγηθεί υπογείως προκειμένου να διατηρηθούν τα «ήρεμα νερά» στο Αιγαίο, φυσικά σε βάρος της άσκησης των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι η Αθήνα εκδίδει NAVTEX μέρα με τη μέρα και όχι «οδηγίες» που καλύπτουν ένα ικανό χρονικό διάστημα προκειμένου το σκάφος να ολοκληρώσει τις εργασίες του.
Η ελληνική NAVTEX με αριθμό 832/24, που εκδόθηκε προχθες, επεξέτεινε χρονικά τις εργασίες του «Ievoli Relume» για δύο ακόμα 24ωρα (23 και 24 Αυγούστου 2024), πάντα εντός της εθνικής περιοχής των 6 ν.μ. Έτσι, το «σίριαλ της Κάσου» έφθασε στο επεισόδιο Νο 3, καθώς από τα μέσα Ιουλίου επιχειρεί στην περιοχή κυριολεκτικά περικυκλωμένο από τουρκικά πολεμικά μέσα επιφανείας, αν όχι και υποβρύχια.
Υπό “Τουρκική επιτήρηση” τα κυριαρχικά μας δικαιώματα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου; – Νέα έξοδος του Ιταλικού ερευνητικού σκάφους και νέα εμφάνιση Τουρκικής φρεγάτας που το παρακολουθεί – Η Άγκυρα θέλει να μας “φυλακίσει” στο Αιγαίο στα 6 μίλλια
Σημειώνεται εν προκειμένω η εξής λεπτομέρεια: το στρατηγικό έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου αποτελεί τμήμα γενικότερου μεγαλειώδους έργου υψίστης σημασίας, του γνωστού και ως «Ευρασιατικός διασυνδετήριος αγωγός» (Eurasia Inter-Connector ή Great Sea Interconnector), που μελλοντικά θα συνδέσει τρεις χώρες (Ισραήλ, Κύπρο, Ελλάδα) και θα αποτελεί τη μακρύτερη υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση στον κόσμο, μήκους 287 χιλιομέτρων.
Η Τουρκία επιχειρεί να μπλοκάρει το έργο, που αναβαθμίζει την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας – Κύπρου, ενώ παράλληλα εδραιώνει εμμέσως την εφαπτομενική σχέση των ΑΟΖ των δύο χωρών.
Οι καθυστερήσεις στο έργο, με ευθύνη της Λευκωσίας, ανάγκασαν τον προηγούμενο μήνα την Κομισιόν να στείλει τελεσίγραφο, προειδοποιώντας ότι θα σταματήσει τη χρηματοδότησή του.
Το χρονικό ξεκίνησε στις 17 Ιουλίου, όταν ο Υδρογραφικός Σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε την πρώτη «Οδηγία προς Ναυτιλλομένους» (NAVTEX), με το ιταλικό πλοίο να ενεργεί κυρίως εντός των ελληνικών ΕΧΥ και σε μια ειδική μέτρηση ελάχιστα εκτός του ορίου των 6 ν.μ., αλλά εντός της οριοθετημένης με την Αίγυπτο ελληνικής ΑΟΖ. Αποτέλεσμα των κινήσεων του ερευνητικού ήταν η Τουρκία να στείλει στην περιοχή πέντε πολεμικά σκάφη επιφανείας, ανάμεσά τους δύο φρεγάτες.
Κάντε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνετε όλα τα νέα