COVID-19 LIVE όλες οι εξελίξεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑΠΟΛΙΤΙΚΗΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Υπουργικά ‘καπρίτσια’ της Κεραμέως, σε βάρος των μαθητών, που θέτουν σε κίνδυνο χιλιάδες οικογένειες, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία: Επιμένει να ανοίξει σχολεία στο απόγειο της πανδημίας!

Η απόφαση της Νίκης Κεραμέως να ανοίξει τα σχολεια στις 12/4 ενώ θα κλείσουν αμέσως για τις διακοπές του Πάσχα, προκειμένου οι μαθητές του International Baccalaureate να δώσουν εξετάσεις, είναι παράλογη αλλά και άκρως επικίνδυνη.

Και μάλιστα επιμένει σε αυτή ενώ το IBO εχει δώσει λύση. Λύση που έχουν ήδη υιοθετήσει αρκετές χώρες στον κόσμο, και μιλάμε για χώρες που έχουν μικρότερα προβλήματα με την πανδημία από ότι η Ελλάδα, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο απόγειο του εφιάλτη!
Επιμένει λοιπόν η απαράδεκτη κ. Κεραμέως να ανακοινώσει αύριο ότι θα. Θα ανοίξει τα σχολεία στο απόγειο της πανδημίας! Γιατί

Πρόκειται για κάποιο καπρίτσιο; Εκδικητικότητα; Έλλειψη στοιχειώδους νοημοσύνης; Την ίδια στιγμή, πλήθος επιστημόνων και φυσικά σχεδόν το σύνολο των γονέων και των μαθητών επιμένουν πως μία τέτοια κίνηση συνιστά μέγιστο κίνδυνο την συγκεκριμένη στιγμή. Γεγονός μάλιστα που οι Έλληνες μαθητές IB την εκφράζουν με μία επιστολή – κόλαφο:

Ακολουθεί η επιστολή – κραυγή αγωνίας από τους Ελληνες μαθητές ΙΒ

Προς κάθε ενδιαφερόμενο,

24 Μαρτίου 2021
Εμείς, η πλειοψηφία των μαθητών IB2 από την Ελλάδα, γράφουμε αυτήν την επιστολή για να εκφράσουμε τις άμεσες ανησυχίες μας για την απόφαση του IBO να συνεχίσει να δρομολογεί την εξεταστική διαδικασία υπό τέτοιες πρωτοφανείς συνθήκες.
Αυτή είναι η πιο κρίσιμη στιγμή της ζωής μας και το μέλλον μας εξαρτάται από μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ λογικής και αδικίας και από τα χέρια λίγων υπευθύνων για την λήψη αποφάσεων, που φαίνεται να μας αγνοούν. Η βεβαιότητα του μέλλοντός μας φαίνεται να χάνεται, καθώς περνάει ο καιρός και η σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης με το εκπαιδευτικό μας σύστημα εξανεμίζεται.

Επομένως, ζητούμε να αντιμετωπιστούν οι ακόλουθες ανησυχίες:

Αβεβαιότητα της ανακοίνωσης της 23ης Μαρτίου
Η ανακοίνωση αναφορικά με την πιθανότητα να παραμείνει ως έχει η απόφαση για την εξεταστική πορεία, με το ενδεχόμενο να ανατραπεί εάν τα σχολεία παραμείνουν κλειστά για το υπόλοιπο του Απριλίου, ήταν απογοητευτική. Αντί να αντιμετωπίζει τις ανησυχίες μας, έχει οδηγήσει σε ακραία αβεβαιότητα.

Αυτό συμβαίνει επειδή η Υπουργός Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν ξανά πριν από τις 12 Απριλίου (ιδανικό σενάριο). Αυτό γεννά το ερώτημα. Γιατί δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και δεν έχει ληφθεί υπόψη (το lockdown); Επομένως, ένα τέτοιο επιχείρημα για επανεξέταση (σε επόμενο χρόνο) δεν ευσταθεί και δεν αποσαφηνίζει, αλλά επιδείνωσε μόνο την κατάσταση.

Η πρόσφατη απόφαση επεκτείνει άδικα την έντονη συναισθηματική περιπέτεια στην οποία έχουμε υποβληθεί τους τελευταίους μήνες, με σοβαρές επιπτώσεις στην ικανότητά μας να προετοιμαζόμαστε για τις εξετάσεις, καθώς για την συνολική συναισθηματική και ψυχολογική μας σταθερότητα και ευεξία.

Επιπτώσεις της κατάστασης από την πανδημία COVID στην Ελλάδα
Χθες, η Ελλάδα κατέγραψε ένα νέο διπλό αρνητικό ρεκόρ με 3.586 νέες περιπτώσεις κορονοϊού, 699 εισαγωγές σε μονάδες ΜΕΘ και 51 θανάτους. Το χειρότερο ρεκόρ από την αρχή της πανδημίας. Το αποτέλεσμα της κρίσης COVID επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα. Εάν ισχύει αυτό το αρνητικό ρεκόρ, είναι αδύνατο να γίνουν εξετάσεις. Συνολικά βρισκόμαστε στο lockown για συνολική διάρκεια 32 εβδομάδων και η εμπειρία μας στο IB2 βασίζεται εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο, με επιζήμιες ψυχολογικές και εκπαιδευτικές συνέπειες. Είμαστε η μόνη χώρα όπου τα σχολεία παρέμειναν κλειστά τους τελευταίους πέντε μήνες (από τις αρχές Νοεμβρίου και συνεχίζουν) και αυτό είναι πολύ ανησυχητικό για όλους μας. Η πρώτη ημέρας επιστροφής στα σχολεία μας δεν μπορεί να είναι στην αίθουσα εξετάσεων. Αυτό είναι απλώς παράλογο.

Επιπλέον, η περίοδος των εξετάσεων συμπίπτει με το Ελληνικό Ορθόδοξο Πάσχα, που είναι κατ′ εξοχήν περίοδος κοινωνικών επαφών κάθε χρονιά. Τα κρούσματα κορονοϊού πιθανότατα θα αυξηθούν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου καθώς οι φίλοι και οι οικογένειες μαζεύονται για να γιορτάσουν. Κάθε μαθητής έχει ευαίσθητο ανοσοποιητικό σύστημα. Ακόμα και αν ένα άτομο νοσήσει από Covid-19, θα μπορούσε να προκαλέσει ένα καταστροφικό φαινόμενο ντόμινο, πολλαπλασιάζοντας τα κρούσματα κατά την περίοδο του Πάσχα. Και έτσι τίθεται ένα ερώτημα ποιος θα είναι υπεύθυνος για τέτοια αμέλεια; Το lockdown και η ακύρωση των εξετάσεων στη μέση της διαδικασίας θα ήταν το χειρότερο σενάριο για όλους μας. Γιατί πρέπει να αντιμετωίσουμε έναν τέτοιο κίνδυνο; Το μόνο που ζητάμε είναι συμπαράσταση και κατανόηση των φόβων μας για την υγεία μας, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

Το συγκριτικό μειονέκτημα του ”διπλού σεναρίου”
Ενώ οι μαθητές μιας χώρας με διαδρομή χωρίς εξετάσεις θα επικεντρωθούν αποκλειστικά στις εσωτερικές αξιολογήσεις τους, οι μαθητές που θα ακολουθήσουν τη διαδρομή των εξετάσεων έχουν λιγότερο χρόνο για να προετοιμάσουν τις δικές τους εσωτερικές αξιολογήσεις μέχρι το τέλος της προθεσμίας. Ειδικά στην περίπτωσή μας υπάρχει πιθανότητα για καθυστερημένη ακύρωση. Αυτό οδηγεί και πάλι σε ανισότητα και αβεβαιότητα.
Η διαδρομή χωρίς εξετάσεις έχει πλέον αποφασιστεί για έναν ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό χωρών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, ο Καναδάς, το Μεξικό, η Κολομβία, ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ (Καλιφόρνια, DC, Νέα Υόρκη, Σικάγο, Νέο Μεξικό, Πενσυλβάνια, Μίσιγκαν, Φλόριντα, Όρεγκον, Τέξας), Φιλιππίνες, Ιράν, Ινδονησία, Ισημερινός, Ιταλία, Εσθονία, Τσεχία, Τουρκία, Ρουμανία, Λίβανος και πολλές άλλες. Πολλές από αυτές τις χώρες έχουν βιώσει λιγότερο αυστηρές και μικρότερες περιόδους lockdown από εμάς και επίσης έχουν πολύ μικρότερο αριθμό κρουσμάτων και θανάτων από την Ελλάδα καθώς πλησιάζουμε στην κορύφωση της πανδημίας.
Επομένως, με βάση το ”διπλό σενάριο” (ανοιχτό ενδεχόμενο να γίνουνή να ακυρωθούν τελευταία στιγμή οι εξετάσεις ΙΒ στην Ελλάδα) υπάρχει διάκριση σε βάρος μας. Πρέπει να λάβουμε μέρος στις εξετάσεις με εκτεταμένο lockdown, ενώ άλλοι που δεν έχουν αντιμετωπίσει καθόλου ή έχουν αντιμετωπίσει για περιορισμένο χρονικό διάστημα ένα lockdown, έχουν το προνόμιο να ακολουθήσουν τη διαδρομή χωρίς εξετάσεις. Υπάρχει λοιπόν ανισότητα, και βασιλεύουν τα διπλά πρότυπα. Είναι άδικο και αδικαιολόγητο να πιστεύουμε ότι όλοι οι μαθητές είχαν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης και εκπαίδευσης.
Σας παρακαλούμε να απευθυνθείτε στον αρμόδιο φορέα (IBO) προκειμένου να επανεκτιμήσουν την απόφασή τους. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρχει εγγύηση για ίση μεταχείριση και διαφάνεια σε σχέση με την βαθμολόγηση για όλους εμάς που έχουμε περάσει μια τόσο δύσκολη διετή περίοδο, η οποία έχει επηρεάσει τόσο την ψυχολογική όσο και τη σωματική μας κατάσταση.

Εφόσον σκοπεύετε να βοηθήσετε όλους μας σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, θα το εκτιμούσαμε αν μπορούσατε να ενεργήσετε αναλόγως σε αυτό το θέμα, ώστε να προστατέψετε όλους τους Έλληνες μαθητές IB.
Θα το εκτιμούσαμε πραγματικά εάν λάβετε τα παραπάνω υπόψη ενόψει των συζητήσεων για την διαδικασία IB. Έχουμε ενημερώσει για τις ανησυχίες μας όλες τις ελληνικές αρχές και την IBO.

Ευχαριστούμε για την εκτίμησή σας,
Με εκτίμηση,
Η πλειοψηφία των Ελλήνων μαθητών ΙΒ.

Back to top button