Σαν σήμερα, στις 5 Φεβρουαρίου του 1991, συνετρίβη το αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας στο όρος Όθρυς, βυθίζοντας στο πένθος δεκάδες οικογένειες.
Η συντριβή C-130 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας έγραψε μια «μαύρη σελίδα» στην ιστορία των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Τα σενάρια που ακούστηκαν για τα αίτια της συντριβής πολλά, αν αναλογιστεί κανείς ότι το πόρισμα για το δυστύχημα δεν δόθηκε στη δημοσιότητα ποτέ!
Το χρονικό και τα κρίσιμα 20 λεπτά
Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991, το C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό την Κρήτη, και ενδιάμεσο σταθμό τη Νέα Αγχίαλο όπου θα έκανε στάση για να παραλάβει κι άλλα άτομα.
Στο C-130 επέβαιναν 19 αξιωματικοί και υπαξιωματικοί και 44 στρατεύσιμοι της Πολεμικής Αεροπορίας.
Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση το στίγμα του αεροσκάφους χάνεται από το ραντάρ. Συναγερμός…
Την περίοδο εκείνη, βρισκόταν σε εξέλιξη ο πόλεμος στον Περσικό Κόλπο και οι Αμερικανοί σφυροκοπούσαν ιρακινούς στόχους. Η φύλαξη στη βάση της Σούδας είχε ενταθεί.
Το C-130 είχε απογειωθεί στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής, σχετικής με την εμπλοκή της Ελλάδας στα πολεμικά γεγονότα.
Το C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώθηκε στις 12:35. Στις 12:51 πραγματοποιήθηκε η τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου, που εκείνη τη στιγμή πετούσε σε ύψος στα 8.000 πόδια.
Στη συνέχεια χάθηκε το σήμα του από το ραντάρ.
Αμέσως σήμανε συναγερμός και στήθηκε μία τεράστια επιχείρηση εντοπισμού του αεροσκάφους χωρίς άμεσα αποτελέσματα.
Επί τέσσερις μέρες περίπου γίνονταν έρευνες τόσο από ξηράς, όσο και από αέρα, όμως κανένα ίχνος του αεροσκάφους.

Στις προσπάθειες συμμετείχαν οκτώ αεροσκάφη F-16, δύο C-130, δύο Canadair CL-215, δύο ελικόπτερα Σινούκ, ελικόπτερα του Ναυτικού και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.
Παράλληλα, μεγάλες δυνάμεις καταδρομών και πεζοναυτών «χτένιζαν» την περιοχή πάνω από τη νοητή γραμμή της πορείας που θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει το μοιραίο C-130.
Στις 8 Φεβρουαρίου εντοπίζονται τα συντρίμμια του από τον πιλότο ενός στρατιωτικού ελικοπτέρου στο όρος Όθρυς, στην κορυφή Τσατάλι, σε υψόμετρο 1.520μ., ενώ κανείς από τους 63 επιβαίνοντες δεν επέζησε.

Το C-130 βρέθηκε, περίπου 60 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται και σε λάθος γωνία 63 μοιρών!
Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα που κατατέθηκαν στα στρατιωτικά δικαστήρια που ακολούθησαν, η τελευταία επαφή του με τον πύργο ελέγχου της 111 ΠΜ ήταν στις 12:55 το μεσημέρι κι ενώ είχε αρχίσει η διαδικασία προσγείωσης διά οργάνων, λόγω χαμηλής νέφωσης και κακοκαιρίας που επικρατούσε στην περιοχή. Μετά εξαφανίστηκε.
Τα σενάρια για τα αίτια της τραγωδίας
Οι θεωρίες για τα αίτια της τραγωδίας πολλά: Από μυστικές υπηρεσίες, εμπλοκή άλλων αεροσκαφών μέχρι και μεταφορά εκρηκτικών που εξερράγησαν στον αέρα.
Μία εκδοχή υποστήριζε ότι οι αρχές γνώριζαν από την πρώτη στιγμή πού βρίσκονταν τα συντρίμμια του αεροσκάφους, αλλά θέλησαν να προστατεύσουν κάποιο «μυστικό» και καθυστέρησαν να φτάσουν στο σημείο της τραγωδίας.
Ειπώθηκε ακόμα ότι υπήρχαν επιζώντες, οι οποίοι περίμεναν βοήθεια, που όμως δεν έφτασε εγκαίρως. Άλλο σενάριο έλεγε ότι στην περιοχή πετούσε κι άλλο αεροσκάφος, το οποίο αποσυντόνισε τα όργανα του C130 και το οδήγησε σε πτώση.
Μια ακόμα εκδοχή υποστήριζε ότι το αεροσκάφος μετέφερε εκρηκτικά, τα οποία εξερράγησαν στον αέρα και ο πιλότος προχώρησε σε αναγκαστική προσγείωση.
Κανένα από αυτά δεν επιβεβαιώθηκε, ούτε όμως δόθηκε ποτέ στη δημοσιότητα το επίσημο πόρισμα του δυστυχήματος με την αιτιολόγηση ότι πρόκειται για «στρατιωτικό απόρρητο».

Αλλά δηλώθηκε με κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν κρύβεται κανένα μυστήριο πίσω από την τραγωδία.
Η δίκη ξεκίνησε στις 4 Νοεμβρίου 1994 στο Αεροδικείο Αθηνών με μοναδικό κατηγορούμενο τον υπεύθυνο του πύργου ελέγχου της Νέας Αγχιάλου, επισμηναγό Στέφανο Τίγκα.
Ο Τίγκας κατηγορήθηκε για παράβαση στρατιωτικού καθήκοντος εν καιρώ μερικής επιστράτευσης, για ανθρωποκτονία κατά συρροήν και εξ αμελείας και για καταστροφή αεροπλάνου.
Πρωτόδικα το Αεροδικείο Αθηνών του επέβαλε φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή. Τον Ιανουάριο του 1996 το Διαρκές Αναθεωρητικό Αεροδικείο, ομόφωνα, τον κήρυξε αθώο.
Λίγο καιρό αργότερα, ο Στέφανος Τίγκας, πέθανε στα 52 του χρόνια και όπως είπαν οι συγγενείς του «έφυγε» από την στενοχώρια του.



Ψυχρολουσία στην Αθήνα: Ο Αμερικανός πρέσβης στην Άγκυρα δήλωσε ότι «σε 4-6 μήνες θα εγκριθούν τα τουρκικά F-35» – Ο Ερντογάν “παίζει μπάλα” και η Ελληνική Κυβέρνηση κοιτάει αμήχανα
Οι Ρώσοι “παίζουν” με τον Μακρόν: Έστειλαν drones σε Γαλλική ναυτική βάση πυρηνικών υποβρυχίων την στιγμή που ο Γάλλος Πρόεδρος συναντούσε τον Κινέζο ομόλογο του και του ζητούσε να πείσει τον Πούτιν να κάνει πίσω για την ειρήνη στην Ουκρανία – Άνοιξε πυρ και τα κατέρριψε το προσωπικό του Γαλλικού Ναυτικού
Γιατί ο πολεμοκάπηλος και πάντα… “πρόθυμος” μακρόν έστειλε στρατιωτικές δυνάμεις να εκπαιδεύονται στην Ρουμανία για πολεμικές επιχειρήσεις ενώ ο Τραμπ και ο Πούτιν έχουν συμφωνήσει και προσπαθούν να λήξουν τον Ρωσο-Ουκρανικό πόλεμο;
Από θαύμα δεν είχαμε θύματα στην Καλαμάτα: Κατέρρευσε τσιμεντένια μαρκίζα στο Κέντρο της πόλης
Ασταμάτητη η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Επισκέφτηκε τη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και τον Άγιο Δημήτριο – «Γεια σου Βόρεια Ελλάδα»
“Χείμαρρος” το Mega του Μαρινάκη για το ΣΕΦ: «Διεθνής διασυρμός – Οι άνθρωποι του Ολυμπιακού δεν έδωσαν λύση»
Τα χάλια μας: Πεσμένο δέντρο στην Παπανικολή προκάλεσε κομφούζιο στο Χαλάνδρι – Κλειστός για ώρες ο δρόμος
Οι αγρότες αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους – Μπλόκα και συγκρούσεις με την ΕΛΑΣ σε όλη την Ελλάδα – Δικογραφία στον οδηγό τρακτέρ που κινήθηκε απειλητικά κατά πεζών αστυνομικών σε μπλόκο κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Έφηβος περιγράφει την Κόλαση της κεταμίνης και πως καταστράφηκε η ζωή του: Έπαιρνε 11 γραμμάρια την ημέρα
Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλάνδρι: Χωρίς φανάρια η Παπανικολή λόγω της κακοκαιρίας
Σκληρό διπλωματικό “πόκερ” με φόντο την Eurovision: Ιστορικές αποχωρήσεις λόγω συμμετοχής του Ισραήλ
Κακοκαιρία Byron: Η καλύτερη… “διαφήμιση” για τη χώρα μας – Ζευγάρι Γερμανών στη Φοινικούντα πήδηξε από το παράθυρο και κολύμπησε για να σωθεί από τα ορμητικά νερά
Σπουδαία τιμητική διάκριση για τον Ντόναλντ Τραμπ: Έλαβε το βραβείο ειρήνης της FIFA – «Από τις μεγαλύτερες τιμές της ζωής μου»
Τουρκία: Ο Ερντογάν έχει «βάλει στο μάτι» την αεροπορική βάση T4 στην πόλη Χομς της Συρίας με το Ισραήλ να παρακολουθεί στενά και να είναι έτοιμο για όλα
Πόλεμος στην Ουκρανία: Η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να «τραβάει το σκοίνι» με τη Ρωσία!- «Ακόμη κι αν υπάρξει ειρήνη, δεν θα αγοράσουμε ξανά ρωσικό αέριο» δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος Ενέργειας