Η ιστορία της σύνδεσης Ελλάδας και Τουρκίας μέσω του Έβρου ξεκίνησε πριν από 70 χρόνια, στις 6 Ιουνίου 1954, όταν ο Έλληνας υπουργός Δημοσίων Έργων, Κωνσταντίνος Καραμανλής, υποδέχθηκε τον Τούρκο ομόλογό του Χακάν Ζεϊκίνογλου στην ελληνική όχθη του ποταμού. Εκείνη τη μέρα, έπεσαν οι πρώτοι λίθοι για την κατασκευή της πρώτης γέφυρας που θα ένωνε τις δύο χώρες και θα άνοιγε νέους ορίζοντες για τις μεταφορές, την οικονομία και τη συνεργασία.
Ακριβώς επτά δεκαετίες αργότερα, οι ελληνοτουρκικές σχέσεις παίρνουν άλλη τροπή με την ολοκλήρωση της μελέτης για τη νέα γέφυρα, την «Γέφυρα Φιλίας και Εμπιστοσύνης Κήποι-Ύψαλα», η οποία θα αποτελέσει σύμβολο της διαρκούς προσήλωσης των δύο χωρών στη συνεργασία και την ανάπτυξη.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ, σε συνεργασία με την Τουρκική Γενική Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων (KGM), ανέλαβε και ολοκλήρωσε την εκπόνηση της μελέτης για την κατασκευή της γέφυρας, παρουσίαζοντας στην Κωνσταντινούπολη το τελικό σχέδιο και το εντυπωσιακό τρισδιάστατο βίντεο που αναδεικνύει την αρχιτεκτονική και τη λειτουργικότητα της νέας υποδομής. Το βίντεο παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ο οποίος τόνισε τη στρατηγική σημασία του έργου για τις διεθνείς μεταφορές και τη σύνδεση των δύο γειτονικών χωρών.
Η νέα γέφυρα θα έχει μήκος 811 μέτρα, εκ των οποίων τα 344 μέτρα θα ανήκουν στην ελληνική πλευρά. Πρόκειται για μια καλωδιωτή γέφυρα τύπου “extradosed” με τρία ανοιγμένα ανοίγματα και διπλές λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πεζοδρόμια για τη διευκόλυνση των πεζών.
Η γέφυρα θα ενώνει τις δύο χώρες, αναβαθμίζοντας τις μεταφορές και ανοίγοντας νέες προοπτικές για τη συνεργασία και την αμοιβαία ανάπτυξη, ενώ παράλληλα σφραγίζει την ενίσχυση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Ο συμβολισμός αυτής της κατασκευής είναι τεράστιος και το όραμα για το μέλλον, θετικό και ελπιδοφόρο, για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των δύο γειτονικών κρατών.