Για όσους δεν έχουν εφοδιαστεί με αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα προβλέπεται πρόστιμο 80 ευρώ.
Απαραίτητος και υποχρεωτικός είναι ο εφοδιασμός των οχημάτων με αντιολισθητικά μέσα καθώς η κακοκαιρία Μπάρμπαρα είναι προ των πυλών.
Σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις, θα υπάρχει παγετός ενώ μπορεί να δούμε χιόνια και στην Αττική. Επίσης, τα βόρεια προάστια (Διόνυσος, Άγιος Στέφανος, Κρυονέρι και άλλες περιοχές) ενδέχεται να αντιμετωπίσουν προβλήματα στις μετακινήσεις.
Για όσους δεν έχουν εφοδιαστεί με αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα προβλέπεται πρόστιμο 80 ευρώ.
Το ερώτημα όμως είναι τι είναι καλύτερο να επιλέξουμε. Αλυσίδες χιονιού ή χιονοκουβέρτες; Ποιες είναι οι διαφορές;
Αλυσίδες χιονιού
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες είναι τριών διαφορετικών ειδών και καθορίζονται από την διαδικασία τοποθέτησής τους, το κόστος τους και τα αυτοκίνητα στα οποία προορίζονται να τοποθετηθούν.
Συμβατικές
Οι συμβατικές αλυσίδες με το συρματόσχοινο είναι από τις πιο αξιόπιστες (αν τοποθετηθούν σωστά), είναι κατάλληλες για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και σπάνια θα «προδώσουν» τον οδηγό. Οι αλυσίδες αυτές καθορίζονται από το πάχος των κρίκων τους και έτσι έχουμε δύο κατηγορίες: τις αλυσίδες των 16 χλστ. και εκείνες των 9 χλστ., με τις δεύτερες να χρησιμοποιούνται για αυτοκίνητα που διαθέτουν ελαστικό χαμηλού προφίλ ή βελτιωμένη ανάρτηση.
«Aράχνη»
Οι πιο ακριβές αλλά συνάμα και οι πιο καλές αλυσίδες που μπορεί να βρει κανείς, είναι οι αλυσίδες τύπου αράχνης. Αυτές διαθέτουν ένα σταθερό τμήμα, που τοποθετείται στα μπουλόνια του κάθε τροχού (τα οποία πρέπει να αφαιρεθούν για την τοποθέτησή του) και πάνω σε εκείνο εφαρμόζει το υπόλοιπο σύστημα. Οι αράχνες μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα αυτοκίνητα.
Aλυσίδες με καρφιά
Οι αλυσίδες με καρφιά ενδείκνυνται για υπερβολικά δύσκολες συνθήκες και προσφέρουν καλή πρόσφυση πάνω σε πάγο. Έρχονται σε απόλυτη επαφή με τον τροχό, συνδυάζοντας καουτσούκ και ατσαλένιες τάπες, ενώ ταυτόχρονα το σχήμα πενταγώνου που διαθέτουν, ισχυροποιεί το κράτημα προς κάθε κατεύθυνση.
Τα πλεονέκτημά τους
Είναι πιο ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση τους και επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δρόμο όπου το χιόνι έχει μεγαλύτερο ύψος.
προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης.
είναι σχετικά φτηνές στην αγορά τους.
διατίθενται σε μεγάλο εύρος διαστάσεων για ελαστικά.
η πρόσφυση που παρέχουν επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου και στο φρενάρισμα και να ακινητοποιείται αυτό σε μικρότερη απόσταση.
ταιριάζουν σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων, τόσο στα επιβατικά και στα επαγγελματικά όσο και στα βαριά φορτηγά και οχήματα ειδικών χρήσεων.
Τα μειονεκτήματά τους
εάν δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά στη θήκη τους μπλέκονται μεταξύ τους.
η τοποθέτησή τους είναι πιο δύσκολη και απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί.
εάν δεν τοποθετηθούν σωστά και δεν είναι κατάλληλα τεντωμένες πιθανόν να προκαλέσουν ζημιά στους θόλους των τροχών ή και στην πλήμνη.
εάν σπάσουν κατά την κίνηση του οχήματος, υπάρχει η περίπτωση να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο η οποία μπορεί να έχει αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του, στη χειρότερη περίπτωση.
εάν δεν τις αφαιρέσουμε όταν το χιόνι είναι λίγο ή όταν βρεθούμε πάλι σε καθαρή άσφαλτο -επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.
Χιονοκουβέρτες
Οι αλυσίδες «κουβέρτα» είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι. Ωστόσο, πρέπει να πατούν μόνο πάνω σε χιόνι, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, φθείρονται ή σκίζονται εύκολα όταν κινούνται σε καθαρό οδόστρωμα. Αυτές οι αλυσίδες είναι πιο εύκολες στην τοποθέτηση, ενώ αποτελούν την μοναδική λύση για σπορ αυτοκίνητα.
Τα πλεονέκτημά τους
Είναι πιο ελαφριές και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
Είναι σχετικά φθηνές (ή ακόμα και φτηνότερες συγκριτικά με τις χιονοαλυσίδες) στην αγορά τους.
Είναι πιο εύχρηστες και πιο εύκολο να τοποθετηθούν στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Σε συνθήκες παγωνιάς αυτό είναι καίριας σημασίας.
δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο σε περίπτωση που κοπούν κατά την κίνηση, καθώς αποτελούνται από μαλακό και εύκαμπτο πολυεστερικό υλικό.
Το μικρό ύψος τους τις κάνει πιο κατάλληλες για αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά χαμηλού προφίλ ή/και το ύψος τού θόλου είναι μικρό.
Καλύπτουν το πέλμα τού ελαστικού στο σύνολό του κάτι που προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης στο χιονισμένο έδαφος. Όπως έχει αποδειχτεί, το σύστημα ABS λειτουργεί αποτελεσματικότερα σε τέτοιες συνθήκες απ’ ό,τι με χιονοαλυσίδες.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές χιονοκουβερτών προτείνουν να πλένονται αυτές μετά τη χρήση τους, πάντα με τον συνιστώμενο τρόπο. Έτσι, παραμένουν καθαρές και αυξάνεται το χρονικό διάστημα αποτελεσματικής χρήσης τους.
Τα μειονεκτήματά τους
Γενικά, προσφέρουν μικρότερη πρόσφυση σε χιονισμένη επιφάνεια από τις χιονοαλυσίδες, σε μια ολοκληρωμένη σύγκριση μεταξύ τους.
Επειδή είναι κατασκευασμένες από ελαστικό υλικό, η διάρκεια «ζωής» τους είναι μικρότερη συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τις αλυσίδες χιονιού.
Η συνιστώμενη ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι μικρότερη, συγκριτικά, αφενός για να είναι πιο αποτελεσματικές και αφετέρου για να μην φθείρονται πιο γρήγορα.
Έχουν ελάχιστη χρησιμότητα εάν συναντήσουμε πάγο στον δρόμο. Σε μια τέτοια κατάσταση η χιονοαλυσίδες αποδεικνύονται καλύτερες.
Δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές στα μεγάλα, άρα και πιο βαριά αυτοκίνητα, όπως ένα SUV ή ένα pickup.
Πώς τις τοποθετούμε στο όχημά μας
Για να ξεκινήσουμε την τοποθέτηση πρέπει το όχημά μας να είναι ασφαλισμένο σε οριζόντιο, επίπεδο και σε σταθερό έδαφος, χωρίς απότομη κλίση για να μην συμβεί κάποιο ατύχημα λόγω ολισθηρότητας.
Τοποθετούμε τις αλυσίδες δίπλα από τους κινητήριους τροχούς και τις ξεμπλέκουμε. Απασφαλίζουμε το άγκιστρο της ντίζας και περνάμε την αλυσίδα πίσω από τον τροχό προσέχοντας να μην μπλεχτεί. Συνδέουμε το άγκιστρο πάνω από το υψηλότερο μέρος του τροχού και το κρατάμε σταθερά εκεί με το ένα μας χέρι. Με το ελεύθερο χέρι τραβάμε το υπόλοιπο της αλυσίδας που έχει μείνει πίσω από τον τροχό και το φέρνουμε όσο πιο μπροστά γίνεται.
Στη συνέχεια πρέπει να συνδέσουμε το επάνω γαντζάκι και να αφήσουμε την ντίζα να πέσει πίσω από τον τροχό. Με αυτόν τον τρόπο θα πάρουμε εύκολα τα μπόσικα από κάτω και θα κουμπώσουμε χωρίς δυσκολία το δεύτερο γαντζάκι.
Επόμενο βήμα… Παίρνουμε το κομμάτι της αλυσίδας που στην προέκτασή της έχει έναν γάντζο επάνω σε έναν ελαστικό τεντωτήρα, με την οποία θα ασφαλίσουμε την αλυσίδα. Αφού προχωρήσουμε περίπου 20μ. σταματάμε ξανά, τεντώνουμε την αλυσίδα με το έλασμα για να πάρουμε τα μπόσικα και έτσι ολοκληρώνουμε τη διαδικασία.
Τεχνικές προδιαγραφές
Τα αντιολισθητικά είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο όχημα και τις διαστάσεις των ελαστικών στις οποίες τοποθετούνται.
Πως τοποθετούνται τα αντιολισθητικά
Και στα δυο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος. Εφόσον το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος. Εφόσον δεν υφίστανται οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα. Εφόσον το όχημα διαθέτει διπλά ελαστικά στον κινητήριο άξονα (4 ελαστικά στον άξονα) τα αντιολισθητικά τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του κατασκευαστή οχήματος ή αν δεν υφίστανται τέτοιες, στα εξωτερικά ελαστικά της κάθε πλευράς.
Σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου που δεν δημιουργεί εμπόδια στην οδική κυκλοφορία λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (π.χ. προειδοποιητικό τρίγωνο σε ικανή απόσταση).

Τουρκία: «Τρίβει τα χέρια του» ο Ερντογάν!- «Παροπλίζει» άμεσα τους Ρωσικούς S-400 και ξαναμπαίνει στο πρόγραμμα των F-35 του Τραμπ! Πανηγυρίζει ο τουρκόφιλος πρέσβης των ΗΠΑ στην Τουρκία, Τομ Μπαράκ!
7 Οκτωβρίου – Γιορτή σήμερα: Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη των Αγίων Σεργίου και Βάκχου
Η κακοκαιρία «Byron» σφυροκοπά τη χώρα: «Αγριεύουν» ακόμη περισσότερο τα καιρικά φαινόμενα τις επόμενες ώρες – Η πρόγνωση και το επικαιροποιημένο δελτίο της ΕΜΥ
Σοκ στο Ηράκλειο: Μέσα στα σκουπίδια έμεναν τα οκτώ αδέλφια που κακοποιούνταν από τους γονείς τους – Απίστευτες εικόνες
Η Γερμανική βιομηχανία υπό κατάρρευση: Η “ραχοκοκαλιά” της Ευρωπαϊκής Οικονομίας βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην ύφεση
Πτολεμαΐδα: Η τραγική σύμπτωση και το τελευταίο αντίο στον οδηγό του λεωφορείου που έφυγε από τη ζωή πάνω στο τιμόνι – «Έσβησε ο μπαμπάς μου ξαφνικά»
Κακοκαιρία Byron: Κλειστά αύριο Παρασκευή όλα τα σχολεία της Αττικής
Νέο έκτακτο δελτίο καιρού: Καταιγίδες μεγάλης έντασης και διάρκειας σε όλη τη χώρα
Αποκαλυπτική έρευνα για τα προβλήματα επιβίωσης των αστυνομικών της ΕΛΑΣ: “Στα όρια της φτώχειας”
Προς μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση αγρότες και κτηνοτρόφοι: Φόβοι για… “Κίτρινα Γιλέκα” και στην Ελλάδα – Εντείνουν τον αγώνα τους με συνολική κλιμάκωση – Νέα μπλόκα καθημερινά σε όλη την Ελλάδα! – Που έχουν κλείσει δρόμοι και τα επόμενα βήματα που έχουν αποφασιστεί
Νέα κακοκαιρία “σαρώνει” τη χώρα: Πως θα εξελιχθούν και που θα “χτυπήσουν” επικίνδυνα φαινόμενα τις επόμενες ημέρες; – Δείτε την πρόγνωση
Πόλεμος στην Ουκρανία: Αφού είδε ότι δεν μπορεί να «βάλει χέρι» στα παγωμένα Ρωσικά κεφάλαια το γύρισε στον εκβιασμό η Ούρσουλα φον ντερ Λάινεν!-«Τελεσίγραφο» στους Ευρωπαίους-«Πρέπει να δώσετε στην Ουκρανία 90 δις € τα επόμενα δύο χρόνια!-‘Η θα τα δώσετε εσείς ή θα χρησιμοποιήσουμε τα Ρωσικά κεφάλαια»
Σοκ στον Βόλο : Τα … «Γαλλικά» του Δημάρχου Αχιλλέα Μπέου που «πάγωσαν» τον δημοσιογράφο Σωτήρη Πολύζο και την Ανδρομάχη – «Ο μ@@@@@ς που με εκνευρίζει και το σακάκι…τραπεζομάντηλο!»( Δείτε το σπαρταριστό βίντεο)
Σε εξέλιξη η νέα κακοκαιρία: «Χρειάζονται προσοχή οι επόμενες ημέρες» προειδοποιεί ο Τάσος Αρνιακός – Συναγερμός για Μεσογειακό «κυκλώνα» στο Ιόνιο από τους Ιταλούς μετεωρολόγους